Ik was al een tijd aan het denken om de koelwaterslangen te vervangen. De originele zijn ondertussen 45 jaar oud of meer. Originele new old stock slangen vind ik nu ook niet de beste keuze meer omdat Simon Auto met een volledig nieuwe set silicone slangen op de markt gekomen is voor de Bagheera. En dat is nu net iets waar ik eigenlijk al lang op aan het wachten was. Ik heb zo'n set besteld en nu weet ik weer wat gedaan aan mijn Bagheera. De set is niet goedkoop maar misschien interessant voor iemand die dit leest.
https://www.simon-auto-shop.de/epages/S ... ucts/06834.
koelwaterslangen Bagheera
- GODFRIED
Re: koelwaterslangen Bagheera
Dat is wel veel geld maar zoek ze maar eens apart. Ergens een waterlek krijgen ver van huis is ook geen pretje.
Ik heb ook nog veel oude koelwaterslangen op mijn Bagheera zitten. Ik controleer dat wel eens maar het kan snel gaan.
Ik denk dat alleen de waterpomp een nieuwe slang heeft. Ik heb indertijd wel de beste geplaatst.
Toen maakte ze nog kwaliteit.
Ik heb ook nog veel oude koelwaterslangen op mijn Bagheera zitten. Ik controleer dat wel eens maar het kan snel gaan.
Ik denk dat alleen de waterpomp een nieuwe slang heeft. Ik heb indertijd wel de beste geplaatst.

Toen maakte ze nog kwaliteit.

- Attachments
-
- nog wat voorraad waterdarmen [800x600 test tekening 2].JPG (160.52 KiB) Viewed 439 times
-
- darmen, slangen bagheera [800x600 test tekening 2].JPG (147.57 KiB) Viewed 439 times
Matra Bagheera S - 1977
-
Van zodra ze een beetje opgezwollen zijn, vormen ze een potentieel gevaar voor lekken. En dan die motorwarmte en in contact komen me olie is ook niet bevorderlijk. Ik heb er hier ook nog een heleboel liggen maar ik doe ze weg. Ik heb er al gehad met een klein gaatje in en ik wil geen risico meer nemen omdat ik in Spanje geen plaats meer heb om onder de wagen te liggen werken.
- GODFRIED
Je hebt gelijk, ze zouden allemaal vervangen moeten.benny wrote: ↑Mon Jan 20, 2025 10:08 am Van zodra ze een beetje opgezwollen zijn, vormen ze een potentieel gevaar voor lekken. En dan die motorwarmte en in contact komen me olie is ook niet bevorderlijk. Ik heb er hier ook nog een heleboel liggen maar ik doe ze weg. Ik heb er al gehad met een klein gaatje in en ik wil geen risico meer nemen omdat ik in Spanje geen plaats meer heb om onder de wagen te liggen werken.

Matra Bagheera S - 1977
- talbotmatra
Voor mij is het niet eens een vraag, op iedere auto worden alle slangen vervangen door nieuw, als je ellende kunt voorkomen, dan is het het beste dat te doen.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
Murena 2.2 JRD - 1982