De 2.2 liep bij mij op 20W50 van Bahrdal classic minerale oil en loopt daar merkbaar fijner op dan de standaard 15W40 mineraal.
Die vond semisyntheet 10W40 niet fijn.
Ging op de semisynthhet gebruiken maar was wel prima als spoel olie (reiniging 500 km)
De 20 W 50 stopte dat gebruik, dus was de semi te dun.
De 1.6 loopt al jaren op semisyntheet 10W40 en loopt daar echt super op.
Gewoon van de Action Techno olie.
Is er cleaner en stiller van geworden en nihil olie verbruik bij 260.000 km
1 liter op 10.000 km
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Ik ken deze olie niet maar blijkbaar een moderne olie, wel behoorlijk duur € 50 tot 60 voor 5 liter. Blijkbaar ontworpen voor motorfietsen!!
Is 20W50 niet iets te dik? Ik gebruik 15w40.
XTM 20W50 Multigrade Mineral
Bardahl XTM 20W50 Multigrade is een moderne multigrade motorolie die is afgestemd op de hedendaagse 4-takt motoren en versnellingsbakken van motorfietsen. De speciale samenstelling van deze motorfietsolie maakt het mogelijk dat motoren onder de meest uiteenlopende omstandigheden optimaal kunnen functioneren.
Bardahl XTM 20W50 Multigrade is opgebouwd uit hoogwaardige basisoliën, met speciale reinigende, dispergerende en antislijtage bestanddelen. Samengevat zorgt deze olie voor de volgende eigenschappen:
Inderdaad. de 2.2 heeft er echt wel baat bij.
Ik heb er uitgebreid mee geexperimenteerd en je kon het echt merken.
De 1.6 doet het heel goed met de semi 10W40 bij mij.
Ik denk dat de andere Simca gerelateerde motoren het er ook we goed op zullen doen.
Je merkt vanzelf aan je auto wat wel en niet goed wil.
De oliesoorten zijn duidelijk sterk verbeterd de laatse jaren en natuurlijk gaat het ook met de standaard mineraal.
XTM is denk ik voor motoren of zo
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006