Bagheera met schuifdak

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
Matra69
Posts: 79
Joined: Tue Feb 28, 2012 1:03 am

Bagheera met schuifdak

Post by Matra69 »

Is een Bagheera origineel geleverd met schuifdak/decouvrable? En is deze prijs correct of te duur?
https://www.2dehands.be/v/auto-s/oldtim ... d3ZEX0J3RQ..
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Bagheera met schuifdak

Post by matrafan »

Schuifdak is inderdaad origineel, achterraam is nog ruim te vinden indien deze is gesneuveld.

Indien in redelijke staat lijkt me de prijs ook schappelijk.

Op voorwaarde dat het onderstel nog in goede conditie verkeerd.

Pijnpunten: bak waar reservewiel inziet, bodem ter hoogte van de pedalen links en rechts, kofferbak ook goed controleren op roest/gaten.

Veel succes.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera met schuifdak

Post by GODFRIED »

Als dit je eerste oldtimer is zou ik maar zeer voorzichtig zijn!! Deze auto's staan bekent om hun zeer slechte staat. De carrosserie is het zwakke punt, niet de buitenkant deze is van polyester en roest niet. De combinatie van de binnenbekleding is niet standaard, al een samenbouw van meerdere Bagheera's en het slechtste is op de foto's niet te zien namelijk het plaatwerk.
De meeste van deze Bagheera's zijn niet meer te redden. Deze heeft wel het voordeel dat zij droog heeft gestaan maar zonder grondige inspectie kan dit niks voorstellen. Als je deze Bagheera wil kopen neem dan AUB iemand mee die iets van oldtimers kent anders is de kan groot dat het een miskoop wordt.

Hopelijk heb je een sterk karakter wat geld, enorm veel geduld, een goede werkplaats, veel vrienden, en een halfautomaat om te lassen.
Succes. :wink:
PS,
Persoonlijk vind ik de prijs ook te hoog of deze Bagheera moet in goede staat zijn en de motor moet goed draaien. :o :o
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Bagheera met schuifdak

Post by ALAIN VAN AKEN »

Neem voor aankoop een kenner mee, dit zal je achteraf veel ellende besparen.
Linnen dak = vinyl dak
4 carbus = 2 dubbele carbus
interieur is niet origineel = samenraapsel
koplamp lv is weg, achterruit weg, naafdopjes van velgen ontbreken, ....
Voor het gevraagde bedrag mag het chassis op zijn minst redelijk goed zijn.
Matra69
Posts: 79
Joined: Tue Feb 28, 2012 1:03 am

Re: Bagheera met schuifdak

Post by Matra69 »

Bedankt voor de info, het is niet mijn eerste oldtimer, heb momenteel een Peugeot 304S cabrio maar vind de Bagheera wel mooi maar ik wist niet juist waar specifiek naar te kijken bij deze. Chassis wist ik dat dit wel eens problemen kan geven, ik ga er wel eens kijken is maar 20km van hier.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Bagheera met schuifdak

Post by GODFRIED »

Matra69 wrote: Mon Feb 14, 2022 5:08 pm Bedankt voor de info, het is niet mijn eerste oldtimer, heb momenteel een Peugeot 304S cabrio maar vind de Bagheera wel mooi maar ik wist niet juist waar specifiek naar te kijken bij deze. Chassis wist ik dat dit wel eens problemen kan geven, ik ga er wel eens kijken is maar 20km van hier.
Laat ons weten hoe dit afloopt, en in wat staat deze Bagheera nog is.
Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply