Wat een warmte en droogte. Top zomer.
Met de Bagheera ondervind ik jammer genoeg nog steeds startproblemen.
Starter is gereviseerd geweest: nieuwe spoel erop en zo.
Maar 't starten is nog steeds een loterij.
Ene keer draait de starter rond, andere keer hoor je niks.
Warme motor, koude motor, batterij geladen of niet.
Bij vertrek uit de garage of net een rit gedaan.
Er is gewoon geen lijn in te trekken.
't is telkens gokken of ie werkt of niet als je de contactsleutel omdraait..
Ofwel werkt ie goed, ofwel hoor je gewoon niks, geen klik of tjak, gewoon niks. nul , nadaa.
Met de hamer erop slaan, allemaal onzeker: soms helpt het, soms niet.
Enorm frustrerend als 't ie niet werkt, want daar sta je dan.
En 10 minuten later kan ie gewoon weer wel werken, maar 't kan evengoed pas s'anderdaags zijn.
Dan maar nieuwe draad naar de starterspoel getrokken, parallel met de oude.
Contactslot vervangen door een nieuw dat ik had liggen.
Contactslot aangevuld met 2 relais die de kringen en de startkring bedienen om zo toch maar zeker ieder slecht contact vanuit het slot uit te sluiten.
Nieuwe dikke plus-kabel van batterij naar de startmotor getrokken.
Extra massa kabel naar de startmotor bout gelegd.
Alle dikke massa kabels vervangen door nieuwe kabels.
De aansluit-ogen op alle kabels gesoldeerd om slecht contact uit te sluiten.
Alle massa aansluitingen overal gedemonteerd en met schuurpapier zuiver gemaakt.
Helaas pindakaas, geen remedie.
Dan maar opnieuw startmotor uitgebouwd en terug naar revisiebedrijf gebracht.
En alvast ook eens beginnen met zoeken naar een nieuwe startmotor.
Dus voorlopig... bagheera terug stil in de garage.
Bij t werken onder 't dashbord, ook maar eens de chauffage blok onderhanden genomen.
Ik dacht steeds dat het opwarmen van het interieur kwam door de achterliggende verbrandingsmotor en dat dit normaal was voor een bagheera.
Maar aan de verwarmingsblok, daar bleek ook 't een en ander aan te schelen.
Een slecht bediende verwarmingskraan en een paar vastzittende klepjes waardoor er steeds warme lucht binnen kwam.
Maar nu er weer koude lucht door de chauffage naar binnen stroomt is het stukken frisser binnen, ook bij warm weer. Zalig.
Nu dus aan 't wachten op de startmotor en we kunnen weer rondcruisen en genieten.