Geen vermogen
- Matramartin
- Posts: 164
- Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
- Location: Veenendaal
- Contact:
Geen vermogen
Hallo allemaal,
sinds een week of drie loopt mijn Bagheera erg slecht. Het lijkt wel of ie op drie poten loopt maar als ik de bougiekabels er één voor één afhaal is het resultaat steeds hetzelfde, nog slechter lopen.
Heb de carburateur al helemaal schoon en onderzocht, daar kan ik n iets aan vinden.
Als ik stilstaand gas geef wil de motor wel op toeren komen maar bij het constant houden van het gaspedaal zakt hij brabbelend terug en slaat af. Ongeacht wel toerental. Rijden is helemaal een crime, niet op gang te komen.
Iemand nog suggesties?
Bedankt en groeten,
Martin
sinds een week of drie loopt mijn Bagheera erg slecht. Het lijkt wel of ie op drie poten loopt maar als ik de bougiekabels er één voor één afhaal is het resultaat steeds hetzelfde, nog slechter lopen.
Heb de carburateur al helemaal schoon en onderzocht, daar kan ik n iets aan vinden.
Als ik stilstaand gas geef wil de motor wel op toeren komen maar bij het constant houden van het gaspedaal zakt hij brabbelend terug en slaat af. Ongeacht wel toerental. Rijden is helemaal een crime, niet op gang te komen.
Iemand nog suggesties?
Bedankt en groeten,
Martin
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Geen vermogen
Lijkt me een brandstofprobleem.
slechte benzinepomp misschien ?
succes
henk
slechte benzinepomp misschien ?
succes
henk
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: Geen vermogen
Martin,
kijk eens goed naar de benzinefilter, mogelijk zit hier je probleem
kijk eens goed naar de benzinefilter, mogelijk zit hier je probleem
The Pete
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Geen vermogen
Martin,
Indien geen benzinefilter aanwezig ook het filtertje bij de aanvoerslang op de carburator controleren.
Tevens zou ik indien nog niet gebeurd het membraam op de carburator nazien op scheurtjes.
Misschien niet direct een oorzaak maar zou ook het slangetje van de vervroeging nalopen en eens in de delco kijken als bovenstaand niet helpt.
Zou nog kunnen dat de delco kap geschuurd is en uw ontsteking bij hoger toerental overslaat??
Jos
Indien geen benzinefilter aanwezig ook het filtertje bij de aanvoerslang op de carburator controleren.
Tevens zou ik indien nog niet gebeurd het membraam op de carburator nazien op scheurtjes.
Misschien niet direct een oorzaak maar zou ook het slangetje van de vervroeging nalopen en eens in de delco kijken als bovenstaand niet helpt.
Zou nog kunnen dat de delco kap geschuurd is en uw ontsteking bij hoger toerental overslaat??
Jos
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Geen vermogen
Ben het met Jos eens.
Heb ook al een paar verdeelkappen met soortgelijke problemen gehad en daar zag je geeneens een scheur in.
Ik vervang dan ook gelijk de kabels en bougie's.
Achteraf bleek er te veel speling op de rotoras en daardoor vernielde de verdeelkap snel.
Die zag je dan zelfs bewegen bij draaien.
Daar heb ik nieuwe bussen ingezet (Bosch).



Herman
Heb ook al een paar verdeelkappen met soortgelijke problemen gehad en daar zag je geeneens een scheur in.
Ik vervang dan ook gelijk de kabels en bougie's.
Achteraf bleek er te veel speling op de rotoras en daardoor vernielde de verdeelkap snel.
Die zag je dan zelfs bewegen bij draaien.
Daar heb ik nieuwe bussen ingezet (Bosch).
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Re: Geen vermogen
Martin,
Een automotor heeft benzine en ontsteking nodig om te kunnen draaien. Het eerste wat ik gewoonlijk doe als de motor stilvalt is eens ruiken aan de uitlaat. Als je daar een sterke benzinegeur waarneemt is het waarschijnlijk de ontsteking die het laat afweten. Zo kan je al snel een deel uitsluiten.
Een automotor heeft benzine en ontsteking nodig om te kunnen draaien. Het eerste wat ik gewoonlijk doe als de motor stilvalt is eens ruiken aan de uitlaat. Als je daar een sterke benzinegeur waarneemt is het waarschijnlijk de ontsteking die het laat afweten. Zo kan je al snel een deel uitsluiten.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 226
- Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am
Re: Geen vermogen
De laatste keer dat mijn Murena echt beroerd liep bleek de vacuumslang die op het buffervat aangesloten zit gescheurd.
Gewoon door veroudering, maar na reparatie was het echt een andere auto.
Jaren eerder heb ik idd ook een lek vacuum vervroeger membraan gehad, daar liep ie ook niet fijn op.
Automotoren houden niet van valse lucht
Gewoon door veroudering, maar na reparatie was het echt een andere auto.
Jaren eerder heb ik idd ook een lek vacuum vervroeger membraan gehad, daar liep ie ook niet fijn op.
Automotoren houden niet van valse lucht
- Matramartin
- Posts: 164
- Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
- Location: Veenendaal
- Contact:
Re: Geen vermogen
Bedankt voor alle suggesties.
Bougiekabels en bougies heb ik al vervangen.
Ik heb vorig jaar al eens een verdelerkap en rotor vervangen omdat die door de rotor beschadigd was, misschien idd teveel speling op de as.
De slang op het vacuumvat? De vacuumvervroeger of het drukvat waar ook de koplampen op draaien?
Afijn, kan weer ff vooruit.
Groeten,
Martin
Bougiekabels en bougies heb ik al vervangen.
Ik heb vorig jaar al eens een verdelerkap en rotor vervangen omdat die door de rotor beschadigd was, misschien idd teveel speling op de as.
De slang op het vacuumvat? De vacuumvervroeger of het drukvat waar ook de koplampen op draaien?
Afijn, kan weer ff vooruit.
Groeten,
Martin
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Re: Geen vermogen
Heb hetzelfde voorhad op de Murena. Een traagloopsproeier was verstopt.
-
- Posts: 70
- Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm
Re: Geen vermogen
zelfde probleem gehad opeens geen vermogen meer ,meerdere keren de sproeiers eruit gedraaid uiteindelijk meerdere malen doorgeblazen kwam er viezigheid uit leek op een houtsplinter (hoe dit erin kwam is mij een raadsel) nadien weer vermogen als vanouds .
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Re: Geen vermogen
Van mij zat er een klein braampje in een traagloopsproeier. Gelukkig zat het amper 1 mm uit een gaatje of ik zou het nooit gezien hebben. Na het verwijderd te hebben was alles ok.
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
Re: Geen vermogen
Condensator van de ontsteking.
Of valse lucht van vacuüm naar koplampen.
Of valse lucht van vacuüm naar koplampen.
- Matramartin
- Posts: 164
- Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
- Location: Veenendaal
- Contact:
Re: Geen vermogen
Wat een prachtige taal is dat Belgisch toch. Een traagloopsproeier? Stationairsproeier wordt hier bedoeld neem ik aan, maar wat een taalvondst.
Heb die sproeiers ook al heel wat doorgeblazen, nagekeken en gewisseld met mijn donor Bagheera. De vacuumslang is in ieder geval in orde.
Rustig verder zoeken....
Groeten,
Martin
Heb die sproeiers ook al heel wat doorgeblazen, nagekeken en gewisseld met mijn donor Bagheera. De vacuumslang is in ieder geval in orde.
Rustig verder zoeken....
Groeten,
Martin
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Re: Geen vermogen
In België spreken we eerder van de ralentie. Dan is er nog de ralentiesproeier. Die regelt de benzine zodat het stationair toerental gelijk is aan de voorgeschreven traagloop.