Wie heeft er nog een ...

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
Keithmoon
Posts: 47
Joined: Sat Mar 17, 2012 6:51 pm
Location: Ham

Wie heeft er nog een ...

Post by Keithmoon »

... achterste (liefst volledige) remklauw liggen van een Matra Simca Bagheera (type 2) uit 1979?
Het gaat om de rechterachterklauw (als je zélf in de auto zit, natuurlijk! ;-)

Na vier jaar - en ik durf het bijna niet te schrijven - vond mijn zoon Dieter het stilletjesaan welletjes dat onze gele Bagheera zolang had stilgestaan (kapotte batterij, muizenissen - letterlijk!, weggevreten paperassen (nog een half gelijkvormigheidsattest), etc.

Toppunt, en ik kan mijn ogen/oren niet geloven, was dat hij 'em zonder veel moeite nog aan de praat gekregen heeft ook!!!
Dus, nu breekt mijn oldtimerhartje en vind ik van mezelf dat ik het aan mijn zoon verplicht ben om die Matra terug te fatsoeneren.

Vandaar mijn vraagjes:

- Kan een half opgevreten gelijkvormigheidsattest terug "heel" gemaakt worden? En hoe?
- Heeft er iem. nog die bewuste rechterachterremklauw (wat een woord!) liggen ter verkoop (mijn zoon heeft nl. een "stukje" kwijtgespeeld en nu remt ie niet meer... ;-(

Veel Matra groeten van een beschaamde oldtimerfan,

Theo.
Geert
Posts: 209
Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
Location: Gingelom

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by Geert »

Hallo Theo.
Je hebt zo te zien niet al te veel antwoorden gekregen hier. :oops:
Een beetje laat maar misschien heb je er nog iets aan: Je kan proberen via een Peugeot garage aan een nieuw attest te geraken. er hangt heel veel van de goodwill van de garage af. Mij is het ooit gelukt om op die manier aan een nieuw attest te geraken.
Je post is al van een paar jaar terug. Is je Bagheera ondertussen terug in orde?

Groeten,
Geert.
Bagheera type 1
VW Golf 2 '89
VW T3 (4 stuks ondertussen)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by GODFRIED »

Sorry maar dit heb ik volledig gemist. :oops:

Ik had je wel kunnen helpen. Nu ook nog.
Laat maar iets weten als het nog nodig is. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by ALAIN VAN AKEN »

Het is nooit te laat.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by GODFRIED »

Het gelijkvormigheidsattest kun je altijd opnieuw aanvragen. Je moet dan melding doen bij de politie dat het verloren is. Met dit formulier ga je naar de garage. Zij vragen je dan een nieuw aan. Natuurlijk zijn hieraan kosten verbonden. Ik betaalde toen iets van een €75.
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik weet niet of ze bij een Peugeot garage nog zo hulpvaardig gaan zijn.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by GODFRIED »

ALAIN VAN AKEN wrote:Ik weet niet of ze bij een Peugeot garage nog zo hulpvaardig gaan zijn.

Het is geen vriendendienst !! Je moet er voor betalen. Komaan een beetje klantvriendelijk zijn doet geen pijn. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by matrafan »

Misschien eens proberen via de BFOV.

https://www.bfov-fbva.be

Deze mensen zijn ook heel hulpvaardig in het inschrijven van oldtimers.

Wie niet waagt niet wint.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jos dat klopt, zeer gedienstig.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by GODFRIED »

In mijn geval ging het toen niet om een oldtimer. Ik heb dat al eens beschreven hier ergens op het forum.
Dat voertuig was ingevoerd uit Duitsland met de verkeerde banden en deze raakte het chassis bij kort draaien en toch moest ik deze banden opleggen of ze keurden de wagen af!! Toen via de garage een poging gedaan om een nieuw gelijkvormingsattest aan te vragen om de juiste banden te kunnen gebruiken. Maar dit is toen niet gelukt omdat de wagen was ingevoerd moest ik dit ergens anders aanvragen en zou ik hetzelfde attest met de verkeerde banden krijgen..Het werd me onmogelijk gemaakt om de juiste banden te gebruiken. Onbegrijpelijk maar waar. :o :o
Matra Bagheera S - 1977
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by jo »

Als het om een wagen van voor 03/68 gaat kunnen ze goed helpen maar alles daarna heeft een pvg nummer en ze mogen dat niet zelf schrijven....
Pas een jaartalattest aangevraagd voor mijn oldtimer brommer uit 65, die 25 euro had ik me dus kunnen besparen, geen officieel papier enb er staan zelfs minder gegevens op dan ik had doorgegeven, vanmorgen pre-inschrijving gaan doen bij de post en daar bleek dat ik inderdaad 25 euro heb weggegooid, al moet ik wel zeggen dat ze bij de post dat papier wel geloven.... wisten ze me te zeggen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Wie heeft er nog een ...

Post by GODFRIED »

jo wrote:Als het om een wagen van voor 03/68 gaat kunnen ze goed helpen maar alles daarna heeft een pvg nummer en ze mogen dat niet zelf schrijven....
Pas een jaartalattest aangevraagd voor mijn oldtimer brommer uit 65, die 25 euro had ik me dus kunnen besparen, geen officieel papier enb er staan zelfs minder gegevens op dan ik had doorgegeven, vanmorgen pre-inschrijving gaan doen bij de post en daar bleek dat ik inderdaad 25 euro heb weggegooid, al moet ik wel zeggen dat ze bij de post dat papier wel geloven.... wisten ze me te zeggen.
Soms weet een mens niet meer wat hij moet doen. Wat je ook doet geld kost bijna altijd.
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply