Page 2 of 2

Posted: Tue Nov 11, 2014 8:19 pm
by Toine
Gewoon melden bij verzekeringmaatschappij van je auto of eventuele rechtsbijstandverzekering schadeformulier invullen en je verzekering zal de sleutelmaker aansprakelijk stellen. Hij is verplicht een bedrijfswa verzekering te hebben. Hij zal ook gewoon zijn verantwoording moeten nemen inlaatsen van de kostprijs van een sleutel 0,75 cent te vergoeden

Posted: Tue Nov 18, 2014 11:00 pm
by Matramartin
Heb inmiddels een nieuw contactslot besteld bij Simon, ff doorbijten maar dan is ie weer als nieuw hoop ik.

Posted: Wed Nov 19, 2014 5:50 am
by oetker
Matramartin wrote:Heb inmiddels een nieuw contactslot besteld bij Simon, ff doorbijten maar dan is ie weer als nieuw hoop ik.
Soms kom je er niet onderuit.
Gelukkig kun je er nog aankomen.
Die oude slotjes zijn over het algemeen helemaal uitgewoond.
Vervangen door een gebruikte geeft meestal maar tijdelijk soelaas.
De rat en de 2.2 heb ik beide al een keer vervangen.
Voor allebei heb ik inmiddels nieuw liggen maar misschien bouw ik ze nog een keer om naar keyless.
Bankpas er in en gaan 8)

Herman

Posted: Thu Nov 20, 2014 11:31 am
by Matramartin
@ Herman, heb jij een eigen bankpas dan :P

Posted: Thu Nov 20, 2014 11:47 am
by oetker
Ja, 1 van de DSB bank :D

Posted: Mon Nov 24, 2014 1:22 pm
by Matramartin
Contactslot ingebouwd dit weekend, nu doet zich het vreemde feit voor dat ik de sleutel eruit kan halen en de motor gewoon doorloopt. Ook valt het me op dat de lampjes van op contact staan niet branden.....Iemand suggesties?
Volgens mij zit de bedrading goed. Zou dit aan andere versie kunnen zijn?

Posted: Mon Nov 24, 2014 7:51 pm
by oetker
Bedrading van dynamo los gehad?
Als je de 2 draden omwisselt op de dynamo dan krijg je dat.
Slot met 3 draden?

Posted: Mon Nov 24, 2014 9:00 pm
by Matramartin
Bedrading vd dynamo is niet los geweest. Heb een slot met drie draden idd.
Accupool is wel los geweest maar of dat war uitmaakt?

Posted: Mon Nov 24, 2014 9:12 pm
by oetker
Als het goed is moet er dan niet veel aan de hand zijn.
1 draad = + meestal rood.
Die moet doorverbinden naar de andere dikke draad (grijs?) voor contact aan.
De volgende stand is start (verende stand) naar dunnere draad (grijs?).
Moet met de unimeter of testlampje toch eenvoudig uit te vissen zijn.

Herman

Posted: Sun Nov 30, 2014 6:29 pm
by Matramartin
Nog maar eens geprobeerd om het op te lossen, niet gelukt zo ver.
Kwam er achter dat de temperatuur meter ook niet meer aangeeft.
zou dat verband kunnen houden?
Vandaag is ie naar de winterstalling gegaan, volgend jaar nieuwe kansen.....en nieuwe energie hoop ik.

Posted: Sun Nov 30, 2014 6:32 pm
by oetker
Je woont niet zo ver weg.
Als je hulp nodig hebt dan roep maar.
Ik heb wel geen Bagheera maar we komen er vast wel uit.

Herman

Posted: Sun Nov 30, 2014 9:09 pm
by Matramartin
Thanks Herman. Hij rijd gelukkig wel en Tiel is maar ff sturen idd.

Posted: Sun Nov 30, 2014 9:24 pm
by oetker
We kunnen ook op een zaterdagmiddag in Lienden afspreken of door de week in Tiel.
Als het nodig is stuur maar een PB als je zover bent.

Herman

Posted: Mon Dec 01, 2014 7:32 pm
by Matramartin
Is goed, thanks. Zal volgend jaar worden. Zzzzzzz

Posted: Mon Dec 01, 2014 8:53 pm
by oetker
Kan ook nog jou kant opkomen of staat die ook weggemoffeld.
Anders volgend jaar.

Posted: Sat Dec 06, 2014 4:36 pm
by Matramartin
Hij staat weggemoffeld idd. Zal af en toe es stiekem gaan kijken...

Posted: Mon Mar 16, 2015 10:11 am
by oetker
Is dit al gelukt?

Posted: Sat Mar 21, 2015 9:05 am
by Matramartin
Ha Herman, ben van plan om daar binnenkort nog eens naar te kijken. Nu btje te druk met andere dingen. Mocht het niet lukken zal ik je graag raadplegen. Bedankt.

Posted: Sat Mar 21, 2015 10:26 am
by oetker
OK, ik hoor je wel als het nodig is.

Groet Herman

Re: contactslot

Posted: Wed Apr 15, 2015 4:38 pm
by Matramartin
Herman, volgens het werkplaats handboek hebben de Bagheera's vanaf carrosserie nr 16717 de spanningsregelaar op een steun die aan het stuurhuis is bevestigd. Volgens mij is dat deze. Zie foto.
Het lampje van het contact doet niets als je contact aan zet. Dat was eerst wel....
Het metertje geeft wel aan dat de accu wordt bijgeladen, maar hij blijft leeg.
???

Re: contactslot

Posted: Wed Apr 15, 2015 6:37 pm
by oetker
ff 3 dingen proberen.
Meet de spanning op de accu bij lopende motor (zo exact mogelijk).
Trek bij lopende motor even de + pool vd accu.
Slaat die af geeft de dynamo geen lading of de regulator werkt niet.
Blijft die lopen zet dan het contact af.
Blijft die lopen dan trek vervolgens de 2 draden van de regulator.
Slaat die af vervang de regulator en controleer het lampje.

Ik hoor het.
Herman

Re: contactslot

Posted: Thu Apr 16, 2015 12:29 am
by talbotmatra
Ook verdient de bedrading bij die regulator wel wat aandacht, desnoods alle stekkers afknippen en opnieuw aanmaken!

Re: contactslot

Posted: Fri Apr 17, 2015 9:39 pm
by Matramartin
Ben voorlopig even aan twerk op de autorai, na de 26e maar weer es kijken, bedankt voor de tips. Vervelend, de hele dag doorbrengen op de supercar paddock van Autovisie :D

Re: contactslot

Posted: Mon Apr 27, 2015 12:43 pm
by Matramartin
Na alle supercars gelukkig weer mn eigen Matra. Wordt ik toch blijer van merk ik. Mooi hoor zo.n Ferrari maar mn Bagheera heeft emotie, das toch veel mooier. :)
Vorige week de checks gedaan. Bleek de motor af te slaan als ik de bedrading vd spanningsregelaar los haalde. Laadspanning was goed. Nieuwe besteld en vandaag gemonteerd.....geen verandering.

Heb het dashboard maar weer eens losgehaald en de oorzaak gevonden.
Bij de aansluiting van de stekker raakten twee stripjes van de printplaat elkaar. Opgelost en nu werkt het weer perfect.
Vandaag maar weer eens de weg op!!

Re: contactslot

Posted: Mon Apr 27, 2015 8:12 pm
by oetker
Dat is bijna hetzelfde voorpaneel als de Murena.
Via het laadcontrolelampje krijgt de dynamo spanning op de anker wikkeling. (Bij de Bagheera gaat het volgens mij zelfs nog via de spanningsregelaar).
Als die spanning er niet is dan gaat het niet werken.
Als de dynamo draait gaat die ankerwikkeling ook spanning leveren en maakt beide kanten van het lampje positief.
Daardoor dooft het lampje.
De koper aansluitingen op de plug is vaak de lijm van verdroogt.
Dan stroopt die op en geen contact.
Oorzaak gevonden.
Gefeliciteerd en rijden maar weer.

Groet Herman