Page 1 of 2

Bijna rijklaar

Posted: Thu Apr 17, 2014 5:51 pm
by Matramartin
Na drie maanden onafgebroken werk is het volgende week zo ver. Vrijdag gaat de Matra naar de RDW voor de keuring en kenteken.
Daarna komen nog heel wat kleinere klussen, zoals de versnellingsbak synchromeshen, een ander interieur, velgen spuiten, nieuwe voorruit en elektrische ramen overbouwen.
Maar dan kan er in ieder geval gereden worden.....stiekem al even gedaan door de landerijen hier....Het wordt vast een heerlijke zomer!

Posted: Thu Apr 17, 2014 5:58 pm
by Matramartin
Het interieur

Posted: Thu Apr 17, 2014 5:59 pm
by Matramartin
nog een.

Posted: Thu Apr 17, 2014 7:13 pm
by hendrik
Moet je die nog laten spuiten zo slecht ziet ze er toch niet uit he.
Dat is de zelfde kleur als mijn bagheera zo te zien.





grt harry de matra.

Posted: Thu Apr 17, 2014 7:28 pm
by Yoran
Mooi werk Martin! Veel rijplezier gewenst.

Posted: Thu Apr 17, 2014 8:14 pm
by Matramartin
hendrik wrote:Moet je die nog laten spuiten zo slecht ziet ze er toch niet uit he.
Dat is de zelfde kleur als mijn bagheera zo te zien.





grt harryf de matra.
Dat klopt, hij staat er goed bij, spuiten misschien later al ik een vouwdak van mn andere Bagheera heb overgebouwd. Kleur is idd hetzelfde volgens mij, weet jij hoe deze kleur heet?

Gr,

Martin

Posted: Thu Apr 17, 2014 8:57 pm
by hendrik
Martin, die kleur is van Nissan maar de nummer weet ik niet van buiten.






grt harry de matra.

Posted: Fri Apr 18, 2014 6:49 am
by benny
Zeer mooi!!!!!!

Posted: Wed Apr 23, 2014 8:40 am
by oetker
Hard gewerkt Martin.
Ziet er super uit.

mooi man

Posted: Wed Apr 23, 2014 1:29 pm
by hans
mooie bagheera :D 3 maanden achter elkaar aan de bagheera werken dat zou ik ook willen,nu eerder 3 jaar maar het opbouwen kan bijna beginnen :roll:

Re: mooi man

Posted: Wed Apr 23, 2014 7:40 pm
by Matramartin
hans wrote:mooie bagheera :D 3 maanden achter elkaar aan de bagheera werken dat zou ik ook willen,nu eerder 3 jaar maar het opbouwen kan bijna beginnen :roll:
Hans, das net hoe je het bekijkt, onvrijwillig thuis zitten is geen pretje, maar de Bagheera verzacht een heleboel. :wink:

Gr Martin

Posted: Sat Apr 26, 2014 9:22 am
by oetker
Moet zeker binnen afzienbare tijd is even in Veenendaal komen kijken naar dat moois.

Herman

Posted: Sat Apr 26, 2014 3:04 pm
by Matramartin
Herman, je bent van harte welkom hoor.

rdw

Posted: Sat Apr 26, 2014 3:10 pm
by Matramartin
Nou de eerste 120 km zitten erop. Wat is dat lekker rijden met zon Matra. En al het bekijks dat je hebt. Mensen blijven achter je hangen om daarna naast je te gaan rijden, sommige steken hun duim op. Ja tis wat bijzonders..
Tijdens de rit kwam nog wel aan het licht dat de motor te warm wordt, de vin is al doorgeschakeld naar een knop op het dashboard, niet mooi maar wel handig, en toch heb ik de laatste km met de verwarming vol aan gereden.
Uiteindelijk is het drukvat de boosdoener denk ik, de afsluiting bij de dop was niet goed. Goed schoongemaakt, rubberen ring vervangen door een eigen fabrikaat en nu is het hopelijk opgelost. Valt nog reuze mee. Gauw maar weer es de weg op als het kenteken binnen is.

Posted: Sat Apr 26, 2014 4:14 pm
by oetker
Zou ook zeker even je radiator aan onderzoek onderwerpen.
Kijk of die overal gelijkmatig warm word.
Kunnen kanaaltjes dicht zitten en dan koelt het niet goed.
Thermostaat misschien een probleem mette laat openen.
Alvast veel rijplezier.

Herman

PS,
voor je de foto's plaatst beter even verkleinen naar 800x600 anders trekt het forum uit verband.

Nieuw interieur

Posted: Mon May 05, 2014 2:09 pm
by Matramartin
Vandaag een nieuw interieur geplaatst, past veel beter bij de rode Bagheera.
De raamslingers laat ik maar zo denk ik, de elektrische omzetten vanaf de sloper is een beste klus en dit werkt tenslotte altijd. Zelfs onder water :)

Posted: Mon May 05, 2014 5:19 pm
by oetker
Als het electrische systeem van de Bagheera net zo gammel is akls dat van de murena dan kun je het beter zo laten denk ik.
Ik denk dat ik de deurpanelen er al 25x af gehaald heb.
Er is daar altijd wel wat te doen.

Interieur ziet er goed uit.

Posted: Mon May 05, 2014 6:31 pm
by benny
Wat is dat voor een uitzetvat????????

Posted: Mon May 05, 2014 6:50 pm
by oetker
Dat zat ik me ook al af te vragen.
Bagheera's hebben toch net als de Simca 1100 een glazen pot?

Posted: Tue May 06, 2014 9:35 am
by Matramartin
Ja dat uitzetvat.....daar is iemand bezig geweest die de glazen pot niet meer kon vinden denk ik. Mijn sloper heeft er wel zo een, maar als dit werkt is het mij ook prima. Auto is in 2005 uit frankrijk naar belgie gehaald en nu vanaf daar weer naar nederland. Met recht een wereld auto!

Posted: Tue May 06, 2014 9:12 pm
by Muddy Bandit
Die originele glazen potten (met bijbehorend deksel en ventiel) zijn nog wel verkrijgbaar via de simcaclub nederland.
http://www.simcaclub.com/index.php/magazijn/
Zaten o.a. in de Horizon, Bagheera, 1100, Rancho en misschien nog wel meer modellen.

glazen pot

Posted: Wed May 07, 2014 1:48 pm
by hans
ik heb er nog een voor je keurig schoon gemaakt en compleet met dop en ring.

Posted: Wed May 07, 2014 5:41 pm
by Matramartin
Bedankt allemaal voor jullie aanbod maar ik heb er zelf eentje in mn sloop bagheera. Zou het verschil uitmaken welk drukvat erin zit? Anders zet ik de boel over nl.

Posted: Wed May 07, 2014 8:23 pm
by oetker
Tja, moeilijk te zeggen maar zou bij warmteproblemen toch even van het originele uitgaan.
Sytematisch problemen uitsluiten.

Herman

Posted: Thu May 08, 2014 10:03 am
by Matramartin
Ja dat is wel de meest logische manier van oplossen. Vandaag eindelijk het kentrken binnrn gekregen. Wel jamner dat ze voor een oldtimer 6-TTH-50 uitgeven. Maar goed dan maar er voor zorgen dat ie weer helemaal als nieuw word dan past de plaat bij de lading :)

Posted: Thu May 08, 2014 11:35 am
by oetker
Ja dat heb je met import auto's tegenwoordig.
Er is veel gaande qua maatregelen kentekens tegenwoordig.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... t-1.587382

Posted: Fri May 09, 2014 7:27 pm
by alexam
Je heb nu de 150ste actief geregistreerde bagheera in nederland :P

Posted: Sat May 10, 2014 1:53 pm
by Matramartin
Das een mooi getal. Ik ben er blij mee. Betekent dat dan ook dat er nog 150 Bagheera, s rijden in nederland?

Posted: Sat May 10, 2014 3:34 pm
by alexam
Ik heb mijn lijst kort geleden nog bijgewerkt en daarvan bleven 25 apk gekeurde bagheera's over.

Als er een bagheera nieuw op kenteken komt van iemand die niet op internet actief is , krijg ik die niet in mijn verzameling. De rest van de gevens zijn gebaseerd op een uitdraai van de RDW

Misschien over een paar jaar weer kijken of er weer een lijst los te peuteren is bij de RDW.

Posted: Sat May 10, 2014 4:46 pm
by Matramartin
Bedenk me net dat ik ook nog een Bagheera jubilee van 1980 heb :lol: de donorauto. Eigenlijk is ie te goed om af te breken, zeker het chassis is op twee plekken na goed. Kocht de fs-97-pz als eerste maar deze was zoveel meer de moeite van het weer op de weg brengen waard dat die nu als onderdelen auto wordt gebruikt. Slopen is jammer maar een verse vooorraad is ook heel handig. Wie weet als dit project is afgerond.....