Via PM heb ik contact gehad met Godfried over mijn Bagheera. Deze auto is sinds 1993 in mijn bezit. Vervolgens enkele jaren aan gewerkt om te restaureren. De afgelopen 15 jaar eigenlijk alleen maar het ritje gemaakt naar de verplichte APK. Verder nooit meer veel tijd gehad om te genieten van deze auto. Sinds enkele maanden lees ik(zonder zelf te posten) dagelijks de matra belevenissen op dit forum. Mijn bedoeling was om afgelopen zondag ook aanwezig te zijn op de toertocht van de club. Omdat ik helaas lastminute toch niet kon komen heb ik in overleg met Godfried deze foto's geplaatst om mijn bagheera aan jullie voor te stellen.
Enkele modificaties van mijn bagheera uit '79
Koplampen niet meer bevestigd aan polyester neus maar aan onderliggende balken ivm voorkomen van microcracks neus
Koplampen werken met elektromotor ipv vacuumpot.
Motor: volledig uit elkaar geweest en gereviseerd; elektronische ontsteking, elektronische pijlstok, spaghetti spruitstuk
Velgen: Murena 14inch met spoorverbreders, originele bagheera velgen niet meer aanwezig
Achterklep:ferrarilook, uitwisselbaar met achterruit(aanwezig) ivm gelijke bevestigings/sluitingspunten
Spiegels: Carjoy spiegels. Originele spiegels aanwezig.
Verder opgebouwd met heel veel nieuw en gereviseerde onderdelen. Remklauwen, slangen,remschijven,wiellagers, nieuwe radiator, kopere koelleidingen, nieuw schuifdak etc. etc. en heel veel laswerk. iedereen weet hier hoe het gaat als je aan een bagheera begint!
groet Roger