Vanaf welk bouwjaar is de type 2 er

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
alexam
Posts: 80
Joined: Wed May 02, 2012 6:05 am
Location: Musselkanaal

Vanaf welk bouwjaar is de type 2 er

Post by alexam »

Ik heb een vraag voor de echte kenners 8) 8)

Misschien hebben jullie er al iets van gezien maar ik ben voor mezelf alle bagheera's met een actief nederlands kenteken die ik ben tegengekomen (in het echt of op internet) bijgaan houden in een soort van database.

Hier heb nu 2 bagheera's van het type 2 tussen zitten met het bouwjaar 1975
volgens meerdere tijdschriften die ik gelezen heb heeft de bagheera pas eind 1976 zijn facelift gehad.

Weet iemand van jullie de exacte datum vanaf wanneer de productie van de type 2 van start is gegaan?

het kan ook zijn de deze twee bagheera zijn omgebouwd? misschien.. :roll: :roll:
Grtz Gerard

Bagheera Jubilee 1979
VW fox 2007
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Houd er wel rekening mee dat op het nederlandse kenteken de datum van de éérste tenaamstelling vermeld wordt, dit kan soms nog aardig afwijken van het werkelijke bouwjaar als de wagen eerst een tijd lang in de showroom heeft gestaan. :wink:

Zo heeft mijn Daihatsu Rocky de registratiedatum 04-05-1993, terwijl het een actieuitvoering is die in '91/'92 is geproduceerd.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
alexam
Posts: 80
Joined: Wed May 02, 2012 6:05 am
Location: Musselkanaal

Post by alexam »

Dat klopt helemaal, alleen het vreemde is dat bij deze 2 bagheera's de datum eerste tenaamstelling meer als een jaar eerder ligt dan dat de type 2 volgens de boeken geproduceerd werd..
Grtz Gerard

Bagheera Jubilee 1979
VW fox 2007
Post Reply