Vooruiten

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Vooruiten

Post by oetker »

Er zijn toch schijbaar nog wel voorruiten voor de Bagheera.
Niet leuk van prijs, maar meer als 10 beschikbaar.

http://www.benl.ebay.be/itm/WINDSHIELD- ... 43af308282
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Is inderdaad een degelijke prijs.

Daar nog eens verzendingskosten bij,dan zit je met een dure raam.

Langs de andere kant als het raam defect is wat moet je dan.

Ga dit adres toch bewaren, je weet maar nooit.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Inderdaad beter een dure ruit dan geen. Alhoewel een stofbril is beterkoop. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Godfried, een stofbril is beter dan hoef je niet zo veel te poetsen hé.




grt harry de matra.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Maar wel je mond dichthouden!!!!
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

benny wrote:Maar wel je mond dichthouden!!!!
Dat kan ik goed, "zwijgens als het moet". :lol:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Gewoon om te voorkomen dat je niet teveel insecten zou eten.
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Benny, insecten kunnen ook lekker zijn daar geven sommige mensen veel geld voor hé.





grt harry de matra.
Keithmoon
Posts: 47
Joined: Sat Mar 17, 2012 6:51 pm
Location: Ham

Post by Keithmoon »

Hoi mannen,

Ff terzijde: kunnen jullie mij vertellen hoe de luchtfilter op de carbu's moet. Mijn zoon heeft de boel uit mekaar gehaald - de Webers draaien nu als een klokje! - maar kan niet uitgevogeld krijgen hoe precies de luchtfilterbehuizing op de 2 carburatoren past (ondanks onze foto's i/h werkplaatshandboek en de cataloog van Simon).

Nog ff een vraagje (tja, ik profiteer ervan, è! ;-) : zit er nu één enkele papieren filtertje of drie filtertjes onder de carburatoren (waarvan het middelste niet zo goedkoop is en eerder uit rubber, denk ik)? Kan er niet goed aan uit: op onze Bagheera zat er eentje, maar op de foto i/h werkplaatshandboek staan er drie (twee papieren en een "rubbertje" dus...)

merci d'avance,

theo.

Ps Het posten van foto's zou iets makkelijker moeten gaan, vind ik.
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

hendrik wrote:Benny, insecten kunnen ook lekker zijn daar geven sommige mensen veel geld voor hé.


nu we toch over voorruiten bezig zijn ...gisteren toen de murena 2 u
in de regen had gestaan, was er géén water binnen , doch ik vertrok
en rechts voor onder de bovenkant van het handschoenval gutste er
een half glas water binnen , ik deed nadien het voordeksel aan het reservewiel open , maar vond geen gat of naad ... is er bij de meeste
murena"s daar een zone onder aan die ruit die overal problematisch is???
µ
stef


grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Theo,

De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!

Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.

Foto's maak alles veel duidelijker.
Foto's plaatsen gaat behoorlijk vlot maar je moet ze klein genoeg maken anders krijg je foutmeldingen.
Als je geen foto's meer kunt plaatsen krijg je een foutmelding dat je het maximum bereikt hebt.

Stef,

Waarschijnlijk zit je ruit een stukje los en komt daar het water langs. Een zwak punt is de onderkant van de ruit, hier blijft water staan en gaat de plaat roesten. Misschien een perforatie van de plaat!!
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Gaat het hier over de Murena van Stef?
User avatar
lemans
Posts: 320
Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
Location: rotselaar heikant/berg

Post by lemans »

[quote="GODFRIED"]Theo,

De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!

Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.


is er een trukje om dit te vinden waar het precies is ??? ik dacht dat
ik ervanaf was toen ik met tec 7 kit de nieuwe raamsierrubber zette
die herman me ( kosteloos trouwens waarvoor dank) had gemonteerd
en aan de bovenkant ts het dakplaatdeel en het raam twee gaten van een halve cm al vulde , maar onderaan kan ik niet direct iets vinden ,
ps vandaag ook nieuwe kurk kleppendekseldichting gestoken ,
lekte ook ; maar dan olie ipv water ... lekken en oldtimers zullen altijd onafscheidelijk blijven denk ik ;;;

STEF
Keithmoon
Posts: 47
Joined: Sat Mar 17, 2012 6:51 pm
Location: Ham

Post by Keithmoon »

Hier dan de foto van de bewuste joints of dichtingen...

Image
Keithmoon
Posts: 47
Joined: Sat Mar 17, 2012 6:51 pm
Location: Ham

Post by Keithmoon »

Het gaat vooral om die linkse dichting (uit rubber?). Heeft iemand daar het juiste werkplaatshandboekreferentienummer van? (Oef, wat een lang woord) zodat ik geen verkeerde dichting bestel bij Simon?

Want ze zijn niet zo goedkoop denk ik: een twintig euro bij Koutauto en een veertig euro bij Simon (denk ik opnieuw).

groetjes,

theo;
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

volgens mij ligt die linker rubber tussen de bovenkant van de carburator en het zwarte kunststofdeksel die op beide carburatoren ligt om geen vuile lucht aan te zuigen. Dat zou onderdeel 03807 moeten zijn, te vinden op blz 15 van de catalogus van Simon en kosten iets van 3.6 euro.
De middelste dichting zit onder het deksel van de carburatoren en de rechtse vind je terug op blz 14 op de onderste tekening.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Inderdaad, zoals Benny schrijft.
Weinig bagheera's die de rubbere dichting nog hebben tussen het filterhuis en de carburators. Ik heb deze ook bij Simon gekocht.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

De linker rubberen dichting heb ik door een dichting van pakking-materiaal vervangen.

Bij de rechtse horen nog twee dunne papieren dichtingen , één boven één onder.
User avatar
Kanchi
Posts: 114
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
Location: Tilburg, Nederland
Contact:

voorruiten....

Post by Kanchi »

Mannen ik heb een half jaar geleden al gemeld dat de voorruiten weer te krijgen zijn, gewoon bij Simon of Carjoy :)
Matra Murena 2.2 1981.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Inderdaad, kost daar met verzending maar 642,91 EUR.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

oetker wrote:Inderdaad, kost daar met verzending maar 642,91 EUR.
Indien dringend nodig een koopje.

Maar om eentje in stock te zetten vindt ik het nog wat kostelijk.

Makkelijk als ze bij Simon of Carjoy in het schap staan.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Is het niet handig om ruitbreuk bij je verzekering op te nemen dan?... heb ik ook bij m'n rancho.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Muddy Bandit wrote:Is het niet handig om ruitbreuk bij je verzekering op te nemen dan?... heb ik ook bij m'n rancho.
Een WA+ op een oldtimer is wel een stukje duurder.

hmmm....€642.- ex zetten a pakweg €100.- dat is wel vele jaren die extra premie waard.
Ik weet nu al waar er een steen door de voorruit zou vliegen :evil:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Hij matramannen, beter een dure ruit dan geen ruit hé. Ik zie me niet rijden zonder een voorruit met die vliegen allemaal.





grt harry de matra.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Voor zo ver ik weet, was Alain aan het onderhandelen voor een mooie prijs.
User avatar
matrafan
Posts: 2140
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Blijkbaar is het in ons belgenlandje niet mogelijk om een glasbreuk-verzekering te nemen als uw wagen ouder is dan 6 jaar.

Ik denk weer één of andere domme wet in ons klein landje.
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Glasbreuk is enkel in combinatie met een mini-omnium te verzekeren.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

oetker wrote: Een WA+ op een oldtimer is wel een stukje duurder.
Ik betaal iets van 225 euro per jaar voor de all-risk oldtimerverzekering van m'n Grand Raid (gebaseerd op een taxatiewaarde van 9500 euro, max. 5000 km/jaar).

De meerkosten zijn ruim 10,= per maand t.o.v. een wa-verzekering, daar wil ik dus geen extra risico voor nemen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Post Reply