En toen was het gedaan...

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Denk het wel, ik zou ook een wattenstaafje gebruiken
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Remmenreiniger is volgens mij ook een goede ontvetter, zou niet weten waarom je deze niet mag gebruiken.

Ik vermoed dat het laden van de batterij goed verloopt maar dat de spanningsregelaar het controle lampje nog lichtjes laat branden. Kan een slechte massa zijn.

Voor het plaatsen van een elektronische spanningsregelaar had ik dit probleem ook regelmatig na het vervangen van de regelaar was dit verdwenen en is het na jaren nog weg.

Als je batterij plat loopt op enkelen dagen dan zou er een probleem kunnen zijn met een diode in de alternator. Deze zorgt dan voor stroomverlies.
Matra Bagheera S - 1977
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

GODFRIED wrote:
Ik vermoed dat het laden van de batterij goed verloopt maar dat de spanningsregelaar het controle lampje nog lichtjes laat branden. Kan een slechte massa zijn.

Voor het plaatsen van een elektronische spanningsregelaar had ik dit probleem ook regelmatig na het vervangen van de regelaar was dit verdwenen en is het na jaren nog weg.
Als het controlelampje lichtjes blijft branden is er ergens een spanningsverlies, wss aan het contactslot, kan eigenlijk niet veel kwaad. Het leeglopen van de batterij wijst op een stroomverlies, moeilijk op te sporen, maar toch noodzakelijk, stap per stap de kringen losmaken en kijken waar het stopt; bij mij was het ventilator en remlichtschakelaar die doorgaven aan het chassis...
Post Reply