raamrubber voorruit bagheera type 2

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Koperen leiding kan je kopen per lopende meter, nippels zijn normaal te verkrijgen en op het werk hebben ze het nodige om de leiding te flensen aan de nippels.
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

vandaag de raamrubber ontvangen.
ziet er zeergoed uit, is zeer soepel.nu hebben we alles wat we wilde voor de bagheera en kan de afwerking starten.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Ludo,

Het begint tijd te worden dat jullie starten met de werkzaamheden. De zon heeft zich vandaag wel niet laten zien maar de lente komt eraan! De kriebels om te rijden zullen dan niet ontbreken. Voor de meeting in mei zal het waarschijnlijk niet meer zijn, of er zal gewerkt moeten worden!
Succes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

godfried ,er zal gewerkt moeten worden.desnoods is het zonder binnen afwerking. kofferbak en zo kan daarna altijd nog .
hoofd zaak is dat hij vanbuiten volledig af is.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Laat ons hopen dat Ronny ook wat tijd vrij maakt!
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

ff deze topic vanonder het stof halen, hoe is het afgelopen met die raamrubber ? Heb je die al geplaatst en zoja heb je daar een foto van ?

k'ben ook van plan om de sierlijsten achterwege te laten.
Bagheera X '78
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

met raamrubber was het niet tedoen.met rubber werd de ruit iets tegroot voor het gat.was er niet in tekrijgen.heb hem wel gebruikt om ruit in tezetten,heb hem in twee gedaan en de ruit er mee in gelijmd.zal als het warmer is foto's plaatsen.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Toch denk ik als je de juiste rubber hebt dat deze perfect past. Wie heeft nog een rubber gebruikt voor de voorruit??????? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Nog iemand alternatieven voor de rubber rond de voorruit, volgens de carrosier blijft het water achter de sierlijst zitten, waardoor er na verloop van tijd roestvorming optreed. Met een goed passend raamrubber zou dat probleem opgelost zijn.

Ik heb dus ofwel een renault 25, ofwel een fiat croma van 85 ?
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik weet dat Ludo deze raamrubber geplaatst heeft maar of deze 100% past weet ik niet meer. De bagheera werd even later verkocht. Als hij niet reageert zal ik hem een email doen.
Ik weet dat hij regelmatig nog op het forum zit. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Als ik mij goed herinner was dat de lopende meter, ben eigenlijk op zoek naar een kompleet alternatief, k'zal mijn licht eens opsteken bij de kerels die de ruit er komen inplakken.
Bagheera X '78
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

zonder ruit erin pasde de rubber zeergoed.met ruit ging het niet. kan ook zijn dat de ruit wat tegroot was om met rubber geplaats teworden . was om teplaatsen zonder rubber. rubber kwam van nederland. adres vind ik zo niet. moet wel ergens op het forum staan
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De rubber die Jos en Raf Broens ooit geplaatst hebben in hun bagheera kwam van een Fiat croma en paste zonder de rubber door te doen.
Indien je zeker wil zijn moet je contact opnemen met Jos af Raf.

Ludo, bedankt voor je reactie.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Had net bezoek van de firma die de ruit komt lijmen, ze kwamen een prijsschatting maken. Ze hebben een waardig alternatief, een soort van rubber sierlijst, in principe komen ze de klus volgende week klaren.
Bagheera X '78
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De mannen van Carglass hebben indertijd een rubber van een Renault 25 gebruikt op mijn Bagheera.
User avatar
Kanchi
Posts: 114
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
Location: Tilburg, Nederland
Contact:

Post by Kanchi »

Ik verzamel al een paar jaar fotos van (bijvoorbeeld via leboncoin.fr) Bagheeras en daar zie ik 2 soorten rubbers. Één volledig zwarte en één met een (verchroomde of anders oplichtende) strip van ongeveer 5 mm breedte die erin gedrukt lijkt. Is dus niet zo breed als de originele chroomstrip. Zeker voor een S zullen beide niet mistaan, daar de verchroomde originele strip zo wie zo bij een S zwart is.
Godfried, ik kan je de fotos mailen, dan kun je ze plaatsen. Overigens heb ik je een PM gestuurd met vraag naar info over hoe lid te worden. (kan ik de fotos ook zelf plaatsen).
greetz, Henny
Matra Murena 2.2 1981.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Henny,

Als clublid kun je de foto's zelf plaatsen anders niet.
Ik wil ze wel plaatsen, je ziet maar.

Om lid te worden is het voldoen om de jaarlijkse bijdrage te storten op de rekening van MatraMania.

Onze voorzitter Alain regelt dan de rest. Code en lidnummer volgen dan spoedig.



Het lidgeld bedraagt 25 Euro/jaar en kan gestort worden op rekening 979-3880654-77. Het lidgeld dekt een periode van 1 jaar, die begint te lopen van het moment dat het lidgeld op de clubrekening staat. Een aanpassing naar 31/12 gebeurt het jaar na de eerste inschrijving.


Welkom bij MatraMania. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Kanchi
Posts: 114
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
Location: Tilburg, Nederland
Contact:

Post by Kanchi »

Godfried,
bedankt voor de info en zal t vanavond meteen betalen..., alleen zal ik een IBAN nummer International Bank Account Number) moeten hebben, voor internationaal bankieren. Ik ben zo ne noorderling hehe. Dit is een nummer met onder andere "BE" erin.

Groet, Henny.
Matra Murena 2.2 1981.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Uit een ander topic
Leden die ook in 2011 lid wensen te blijven van Matramania of nieuwe leden kunnen hun bijdrage storten op 979-3880654-77. Graag in mededeling lid 2011.

De bijdrage is onveranderd gebleven op 25 Euro.

Voor buitenlandse leden
IBAN : BE80 9793 8806 5477
BIC : ARSPBE22
Alvast welkom bij de club. :D
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
Kanchi
Posts: 114
Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
Location: Tilburg, Nederland
Contact:

Post by Kanchi »

Jo,
bedankt voor de info, inmiddels al betaald ;)
Henny
Matra Murena 2.2 1981.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Kanchi wrote:Godfried,
bedankt voor de info en zal t vanavond meteen betalen..., alleen zal ik een IBAN nummer International Bank Account Number) moeten hebben, voor internationaal bankieren. Ik ben zo ne noorderling hehe. Dit is een nummer met onder andere "BE" erin.

Groet, Henny.
Inderdaad, stom van mij. Ik heb de banknummer zo van het forum geplukt, zal ook eens aangepast mogen worden. Want hier heb je ook de bic en iban code nodig.
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply