raamrubber voorruit bagheera type 2
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
- Location: HULSHOUT
raamrubber voorruit bagheera type 2
heeft er iemand een voorraamrubber liggen voor men baggy s van 1977 ik monteer de bagetten niet meer en zou graag een rubber gebruiken zoals op men baggy van 1979 staat wie kan helpen groeten ronny luxor
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Beste Ronny, :D
Ik heb verschillende bagheera's afgebroken.Ben je zeker dat er bagheera's gemaakt werden met orgineel een rubber?Eerlijk gezegt heb ik er nog geen gezien.Maar het valt ook niet op,je moet er extra op letten.
Wat ik wel weet is dat er iemand een rubber van een toyota crown heeft gebruikt in zijn bagheera.Deze zou perfect passen.vraag me niet welk bouwjaar want ik weet het niet(spijtig).Volgens mij waren de plaatsers van deze rubber,vader en zoon Broens (exleden).Alain weet jij daar nog iets van?Misschien zijn ze nog nieuw te verkrijgen. Als je niet meer aan deze rubbers kan geraken probeer ik eens contact met ze te nemen .We zullen nog eventjes afwachten.
Groetjes Godfried. :wink:
Ik heb verschillende bagheera's afgebroken.Ben je zeker dat er bagheera's gemaakt werden met orgineel een rubber?Eerlijk gezegt heb ik er nog geen gezien.Maar het valt ook niet op,je moet er extra op letten.
Wat ik wel weet is dat er iemand een rubber van een toyota crown heeft gebruikt in zijn bagheera.Deze zou perfect passen.vraag me niet welk bouwjaar want ik weet het niet(spijtig).Volgens mij waren de plaatsers van deze rubber,vader en zoon Broens (exleden).Alain weet jij daar nog iets van?Misschien zijn ze nog nieuw te verkrijgen. Als je niet meer aan deze rubbers kan geraken probeer ik eens contact met ze te nemen .We zullen nog eventjes afwachten.
Groetjes Godfried. :wink:
- raf
- Posts: 112
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
Hallo,ronny
Goodfried, het klopt dat ik in mijn bagheera een rubber heb gezet, maar niet van een toyota crown coupe (die mijn pa inderdaad heeft), maar van een fiat croma bowjaar +- 1985 (ook wel jonger)deze rubber is nog gewoon te verkrijgen bij de fiat garage (prijs weet ik niet meer, maar het was zeker niet duur)De rubber plaats je eerst rond het raam, en je spuit ruitenkid op het frame van je bagheera, daarna plaats je de ruit erin en je bent klaar De rubber sluit mooi over de rand aan.Ik heb nog een bagheera X waar de origineele lijsten op zitten en ga deze ook vervangen,De bagheera waar ik de rubber voor gebruikt heb is zoals je misschien weet volledig uitgebrand, maar ik kan er wel eventueel foto s van laten zien.Binnenkort hoop ik terug lid te zijn van de club!
Groeten Raf Broens
Goodfried, het klopt dat ik in mijn bagheera een rubber heb gezet, maar niet van een toyota crown coupe (die mijn pa inderdaad heeft), maar van een fiat croma bowjaar +- 1985 (ook wel jonger)deze rubber is nog gewoon te verkrijgen bij de fiat garage (prijs weet ik niet meer, maar het was zeker niet duur)De rubber plaats je eerst rond het raam, en je spuit ruitenkid op het frame van je bagheera, daarna plaats je de ruit erin en je bent klaar De rubber sluit mooi over de rand aan.Ik heb nog een bagheera X waar de origineele lijsten op zitten en ga deze ook vervangen,De bagheera waar ik de rubber voor gebruikt heb is zoals je misschien weet volledig uitgebrand, maar ik kan er wel eventueel foto s van laten zien.Binnenkort hoop ik terug lid te zijn van de club!
Groeten Raf Broens
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
- Location: HULSHOUT
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
- Location: HULSHOUT
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Raf,
Ik ben blij nog iets van je te horen.Mijn vrouw en ik hebben misschien al honderd maal gezegt, hoe zou het met Jos en Raf zijn?Ik heb ook al meerdere keren gezegt ik ga Raf eens bellen maar je weet hoe dat gaat.Het komt er niet van.Ik had al schrik dat de matra liefde jullie verlaten had.Na die zware tegenslag met je bagheera die jullie zo prachtig gerestaureerd hadden.Op enkele minuten zie je dan een stukje van je levenswerk opgaan in rook.Heb je ooit in gedachten de oorzaak van deze brand kunnen achterhalen?Dikwijls heb ik moeten denken hoe verwerk je dit?Ik weet dat je toen begonnen bent met het restaureren van een fiat x.9.Dit was wel nodig om het verdriet te verwerken.Heb je deze fiat afgemaakt?Jou kennende denk ik dat hij nu in een perfecte staat is.Natuurlijk als je vrije tijd het je toegelaten heeft.Hoe is het gesteld met je bagheera x of wat er van overgebleven is.Maar je hebt toen gezegt ,dat het chassis en de galvanisatie nog in goede staat was.Ik kan me niet voorstellen dat je het verkocht hebt.Ga je hem nog restaureren?Of ben je er al mee bezig?Wat is er geworden van de bagheera type 1 die jullie aan het restaureren waren? Doe je vader je moeder en je vrouw de groeten van ons.Zij zal ons wel niet meer kennen?maar dat maakt niet uit.Hopelijk mogen we jullie terug verwelkomen bij matramania.De afgelopen nieuwjaarsreceptie was een succes.We hebben gezellig bij pot en pint kunnen bij praten.Ik weet dat niet iedereen van rondritten met zoekopdrachten houd.Ik trouwens ook niet.Laat ons liever ergens samen komen en gezellig iets eten,en (of) iets bezichtigen,en vooral veel tijd maken om met elkaar te praten over onze hobby's en het dagelijks leven.Dat we ons ontmoeten op het matra forum is een zeer goed teken de passie is niet verdwenen.Tot wederhoren.
Groetjes Godfried.

Ik ben blij nog iets van je te horen.Mijn vrouw en ik hebben misschien al honderd maal gezegt, hoe zou het met Jos en Raf zijn?Ik heb ook al meerdere keren gezegt ik ga Raf eens bellen maar je weet hoe dat gaat.Het komt er niet van.Ik had al schrik dat de matra liefde jullie verlaten had.Na die zware tegenslag met je bagheera die jullie zo prachtig gerestaureerd hadden.Op enkele minuten zie je dan een stukje van je levenswerk opgaan in rook.Heb je ooit in gedachten de oorzaak van deze brand kunnen achterhalen?Dikwijls heb ik moeten denken hoe verwerk je dit?Ik weet dat je toen begonnen bent met het restaureren van een fiat x.9.Dit was wel nodig om het verdriet te verwerken.Heb je deze fiat afgemaakt?Jou kennende denk ik dat hij nu in een perfecte staat is.Natuurlijk als je vrije tijd het je toegelaten heeft.Hoe is het gesteld met je bagheera x of wat er van overgebleven is.Maar je hebt toen gezegt ,dat het chassis en de galvanisatie nog in goede staat was.Ik kan me niet voorstellen dat je het verkocht hebt.Ga je hem nog restaureren?Of ben je er al mee bezig?Wat is er geworden van de bagheera type 1 die jullie aan het restaureren waren? Doe je vader je moeder en je vrouw de groeten van ons.Zij zal ons wel niet meer kennen?maar dat maakt niet uit.Hopelijk mogen we jullie terug verwelkomen bij matramania.De afgelopen nieuwjaarsreceptie was een succes.We hebben gezellig bij pot en pint kunnen bij praten.Ik weet dat niet iedereen van rondritten met zoekopdrachten houd.Ik trouwens ook niet.Laat ons liever ergens samen komen en gezellig iets eten,en (of) iets bezichtigen,en vooral veel tijd maken om met elkaar te praten over onze hobby's en het dagelijks leven.Dat we ons ontmoeten op het matra forum is een zeer goed teken de passie is niet verdwenen.Tot wederhoren.
Groetjes Godfried.

- raf
- Posts: 112
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
Hallo Godfried.
Amai, wat een hoop vragen!
Ten eerste wat auto`s betreft, komt matra bij mij nog steeds op de eerste plaats.Die fiat X1/9 is gedeeltelijk gerestaureerd, omdat ik eerst aan een mercedes 280ce bj1968 voor mijn vrouw aan het restaureren ben, maar ook dit is weer komen stil te liggen omdat ik eind vorig jaar aan een mobilhome aan het bouwen ben (je ziet ik zit zeker niet stil)De uitgebrande X staat netjes opgestald (ik heb ondertussen al de onderdelen verzameld, en ik moet alleen nog de tijd vinden om hem terug te monteren).Ik heb ook nog 2 Bagheera S uit 1974 en 1977 die wachten op een nieuw leven.Als je wat tegenslag met je Matra hebt gehad is de beste remedie gewoon door te gaan met wat je voordien deed nl. auto's repareren (al heb ik daar de laatste 2jaar niet zoveel tijd meer voor gehad door mijn job en nieuwe huis).Die bagheera 1 van mijn pa is ondertussen klaar op een paar details na (Alain, herinner je nog die wieldopjes...?).Als ik terug in Belgie ben (normaal na volgende week) ga ik mij terug lid maken.
Groeten Raf Broens
Amai, wat een hoop vragen!
Ten eerste wat auto`s betreft, komt matra bij mij nog steeds op de eerste plaats.Die fiat X1/9 is gedeeltelijk gerestaureerd, omdat ik eerst aan een mercedes 280ce bj1968 voor mijn vrouw aan het restaureren ben, maar ook dit is weer komen stil te liggen omdat ik eind vorig jaar aan een mobilhome aan het bouwen ben (je ziet ik zit zeker niet stil)De uitgebrande X staat netjes opgestald (ik heb ondertussen al de onderdelen verzameld, en ik moet alleen nog de tijd vinden om hem terug te monteren).Ik heb ook nog 2 Bagheera S uit 1974 en 1977 die wachten op een nieuw leven.Als je wat tegenslag met je Matra hebt gehad is de beste remedie gewoon door te gaan met wat je voordien deed nl. auto's repareren (al heb ik daar de laatste 2jaar niet zoveel tijd meer voor gehad door mijn job en nieuwe huis).Die bagheera 1 van mijn pa is ondertussen klaar op een paar details na (Alain, herinner je nog die wieldopjes...?).Als ik terug in Belgie ben (normaal na volgende week) ga ik mij terug lid maken.
Groeten Raf Broens
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- ludo2
- Posts: 454
- Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
- Location: 3582 koersel
- ludo2
- Posts: 454
- Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
- Location: 3582 koersel
ik heb vandaag een stuk raamrubber ontvangen.
ga het deze week bij ronny op men bagheera proberen. houw jullie op de hoogte. zie foto's
ga het deze week bij ronny op men bagheera proberen. houw jullie op de hoogte. zie foto's
- Attachments
-
- HPIM0283.JPG (16.36 KiB) Viewed 20351 times
-
- HPIM0284.JPG (16.82 KiB) Viewed 20351 times
-
- HPIM0285.JPG (17.87 KiB) Viewed 20351 times
-
- HPIM0284.JPG (16.82 KiB) Viewed 20351 times
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- ludo2
- Posts: 454
- Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
- Location: 3582 koersel
frank,
hier de gegevens van de raamrubber.
www.partijhandelolthuis.nl
art. 945.00.095
? 11,90/m btw in
ik breng het staal zondag mee.
mvg ludo
hier de gegevens van de raamrubber.
www.partijhandelolthuis.nl
art. 945.00.095
? 11,90/m btw in
ik breng het staal zondag mee.
mvg ludo
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Godfried
Ik vervang mijn ijzeren remleidingen door euroquip leidingen,ik heb eerst navraag gedaan bij de zaak waar ze de leidingen verkopen en de eigenaar heeft mij gezegd dat het geen probleem is bij de keuring,als er wel een opmerking komt dan moet ik met hem onmiddelijk kontakt opnemen en zal hij een klacht neerleggen.
Groeten
Ik vervang mijn ijzeren remleidingen door euroquip leidingen,ik heb eerst navraag gedaan bij de zaak waar ze de leidingen verkopen en de eigenaar heeft mij gezegd dat het geen probleem is bij de keuring,als er wel een opmerking komt dan moet ik met hem onmiddelijk kontakt opnemen en zal hij een klacht neerleggen.
Groeten
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Jules,
Je bedoelt de vaste leidingen? Het materiaal euroquip ken ik niet. Ik heb mijn vaste remleidingen vervangen door koperleidingen. Dit geeft ook geen enkel probleem op de keuring.
Wat ik bedoel voor Ludo is dat er remflexibels bestaan die met een ijzerdraad overtrokken zijn(chroom). Ik heb ergens gelezen of horen zeggen dat deze problemen geven op de keuring, als ik me niet vergis zelfs op onze site van MatraMania.
Groetjes
Je bedoelt de vaste leidingen? Het materiaal euroquip ken ik niet. Ik heb mijn vaste remleidingen vervangen door koperleidingen. Dit geeft ook geen enkel probleem op de keuring.
Wat ik bedoel voor Ludo is dat er remflexibels bestaan die met een ijzerdraad overtrokken zijn(chroom). Ik heb ergens gelezen of horen zeggen dat deze problemen geven op de keuring, als ik me niet vergis zelfs op onze site van MatraMania.
Groetjes

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Inox flex. remleidingen
Jules,
Voor de technische controle is het probleem dat men de rubber niet meer kan controleren op barstjes(verduren)in de rubbermantel van de flex. slang.
Dat is de reden dat zij deze niet aanvaarden.
Maar flex. remslangen kan je overal op maat laten maken, als je maar een voorbeeld hebt. ( in een degelijke autoshop of remmen speciaal zaak)
Groetjes Matra 530 LX
Voor de technische controle is het probleem dat men de rubber niet meer kan controleren op barstjes(verduren)in de rubbermantel van de flex. slang.
Dat is de reden dat zij deze niet aanvaarden.
Maar flex. remslangen kan je overal op maat laten maken, als je maar een voorbeeld hebt. ( in een degelijke autoshop of remmen speciaal zaak)
Groetjes Matra 530 LX
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Iets dat men moet namaken kost normaal veel meer dan het originele. Ik heb dit ondervonden toen ik enkele jaren geleden de achterste remslangen heb laten namaken. Ik heb ze toen laten namaken zonder te weten wat ze gingen kosten! Ik moest ze hebben en heb toen ?94,38 betaald voor de twee. Veel te veel natuurlijk!
Jules opletten met wat je doet! Als je op de keuring een rode kaart krijgt voor deze remleidingen is alle inspanning voor niets geweest. Die verkopers hebben goed praten.
Jules opletten met wat je doet! Als je op de keuring een rode kaart krijgt voor deze remleidingen is alle inspanning voor niets geweest. Die verkopers hebben goed praten.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule