Onderdrukleiding in het voorkompartiment
-
Onderdrukleiding in het voorkompartiment
Ik vraag een beetje hulp. Ik ben bezig met de onderdrukleidingen te monteren in de Bagheera. Nu zit ik met het volgende probleem. De onderdrukleiding die van de elektroklep vertrekt ( de elektroklep zit in het midden boven de motor van de ventilator die zorgt voor motorkoeling) langs waar loopt die in het voorkompartiment?
Loopt die samen met de koppelingsleiding naar beneden of gaat hij elders naar beneden, maar dan zal er een beetje uitleg bijmoeten of desnoods een foto.
Ik kan het niet meer zien in mijn afbraak-voorbeeld Bagheera.
Dank bij voorbaat.
Loopt die samen met de koppelingsleiding naar beneden of gaat hij elders naar beneden, maar dan zal er een beetje uitleg bijmoeten of desnoods een foto.
Ik kan het niet meer zien in mijn afbraak-voorbeeld Bagheera.
Dank bij voorbaat.
-
Benny,
Bedoel je de leidingen die naar het koplampmechanisme gaan?
Zie foto's.
De toevoerleiding van de onderdruk (vanuit het onderdrukvat), die loopt tussen de koelwaterbuizen mee naar omhoog naar de onderkant van het electro-magneetventiel.

Op deze foto gaan ze door het chassis naar de onderliggende pomp voor de koplampbediening

Bart
Bedoel je de leidingen die naar het koplampmechanisme gaan?
Zie foto's.
De toevoerleiding van de onderdruk (vanuit het onderdrukvat), die loopt tussen de koelwaterbuizen mee naar omhoog naar de onderkant van het electro-magneetventiel.

Op deze foto gaan ze door het chassis naar de onderliggende pomp voor de koplampbediening

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
-
-
Benny,
Op de plaats waar de electroklep moet komen, zit een draadeind op het chassis.
Je moet de klep op het stuk draadeind monteren dmv een moertje en een rondelle.
Waarschijnlijk zal de schroefdraad ervan vol zink gelopen zijn en zal je opnieuw draad moet trekken.
Indien je met je snij-ijzer niet rond geraakt, zaag je het draadeind best af en boor je een nieuw gaatje er vlak naast waardoor je langs binnen een nieuwe bout (M5) door het gaatje steekt.
Hierop kan de klep dan gemonteerd worden.
Bart
Op de plaats waar de electroklep moet komen, zit een draadeind op het chassis.
Je moet de klep op het stuk draadeind monteren dmv een moertje en een rondelle.
Waarschijnlijk zal de schroefdraad ervan vol zink gelopen zijn en zal je opnieuw draad moet trekken.
Indien je met je snij-ijzer niet rond geraakt, zaag je het draadeind best af en boor je een nieuw gaatje er vlak naast waardoor je langs binnen een nieuwe bout (M5) door het gaatje steekt.
Hierop kan de klep dan gemonteerd worden.
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
- Vollegaaz
- Vollegaaz
- Vollegaaz
De klep zit op een metalen houder boven de ventilator, de leiding komt toe via de koelbuizen, naar rechts via het ruitensproeiervatje, langs de bokaal naar de klep. De 2 leidingen vertrekken vandaar naar links (zie foto) door 2 gaten in het frame net zoals bij Bart (alleen komen de leidingen dus van de andere kant) ik heb er wel van die beschermrubbers zitten in die gaten.
Mocht het niet geheel duidelijk zijn probeer ik wel wat betere foto's te schieten, maar voorlopig staat de Bagheera in een hoekje geduwd omdat ik er toch niet kan mee rijden.
Mocht het niet geheel duidelijk zijn probeer ik wel wat betere foto's te schieten, maar voorlopig staat de Bagheera in een hoekje geduwd omdat ik er toch niet kan mee rijden.
- Attachments
-
- onderdruk1.JPG (58.98 KiB) Viewed 17390 times
Bagheera X '78
- Vollegaaz
-
- Vollegaaz
-
- GODFRIED
Daar kan ik niet mee akkoord gaan, bij mijn bagheera zit het ventiel onder de hoofdrempomp. Ik heb verschillende bagheera's afgebroken en heb deze elektroventielen nooit ergens anders zien staan. Waarschijnlijk vanaf een bepaald bouwjaar (1978???) weer verplaatst door Matra.
- Attachments
-
- Hans bagheera (Medium).JPG (111.77 KiB) Viewed 17262 times
-
- elektroventiel (Medium).JPG (92.8 KiB) Viewed 17262 times
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
-
Inderdaad Godfried, Matra moet tijdens de jaren dat ze de Bagheera maakten het ventiel verplaatst hebben. Het zal eerder eind 79 geweest zijn omdat mijn eerste Bagheera die van 79 was, zijn elektroklep bij de spanningsregelaar had. De reden is mij niet duidelijk, maar ze hadden minder onderdrukleiding nodig. En ieder gespaarde centimeter is winst.