Page 8 of 12

garage klaar voor ontvangst

Posted: Tue Jan 06, 2015 2:50 pm
by hans
:o mijn box in orde gemaakt lekker zacht tapijtje op de vloer ,2 extra steunen gekocht ,het is wachten op seintje dat ik de bagheera naar huis kan brengen :D dan eindelijk opbouwen :roll: Als alles klaar is komt er nog een nieuwe verflaag overheen want her en der zit osmose :-? maar goed
fotootje binnenkort

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Fri Sep 18, 2015 10:54 pm
by hans
:o eindelijk tijd gehad om weer wat te doen,garage zo praktisch mogelijk gemaakt met de onderdelen zodat ik redelijk er om heen kan lopen,auto staat op 40 cm werkhoogte met assteunen.
Als je project aantal jaren in bedrijf staat waar geschuurd wordt dan is het een stofbende,maar een bus remmenreiniger doet wonderen en af en toe een sopje ,interieur stofvrij gemaakt ,naden afgekit en de dempingsmat gered die achter de stoelen zit,met zelfplakkende isomatjes. :) daarna nog verder gestoft zodat al wat je ziet weer glimmend danwel matzwart is van het gerestaureerde plaatwerk :wink: Image
Image
Image
Image
en nog een plaatje van mijn klushokje
ik hoop dat eea nu wat sneller gaat :-?

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sat Sep 19, 2015 9:33 am
by oetker
Dat klushokje ziet er klein uit in vergelijking de ruimte waar je eerst zat.
Er is wel wat tijd verstreken ondertussen.
Hoeft morgen ook niet af denk ik?
Het zijn nu eenmaal project/hobby cars.
Keep up the good work.

Herman

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Thu Oct 15, 2015 8:47 pm
by hans
wie o wie kan mij helpen aan remleiding veer/klemmetjes,dwz die ervoor zorgen dat de koppeling tussen de metalen en de flexslang op zijn plaats wordt gehouden bij de plaatjes die aan het chassis zitten.
Ik hoop dat het ik het een beetje duidelijk omschreven heb :D

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Fri Oct 16, 2015 2:17 am
by oetker
Zou dit passen?
evt verkoper mailen voor maten.
http://www.ebay.co.uk/itm/4x-Brake-Hose ... XQLs5RwCW6

Anders moet ik even zoeken in de voorraadkast tussen de zoekgraakte stukken.

Edit...niet gevonden dus.

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Mon Oct 19, 2015 9:56 am
by hans
helaas die zijn t niet,ze staan wel in de lijst bij simon,dus probeer ze daar te bestellen,heb nl nog wat meer slangetjes en clipjes etc.. nodig :D
vandaag bezig geweest met de stabilisatorstang voor.bij restaureren kreeg ik de opstaande bout met rubbers etc aan de rechterkant er niet uitgedraaid,zat compleet inwendig vast gerot.nu gewoon doorgezaagd,de originele dikte is net als aan de andere kant (zie topic eerder) ook wat afgenomen in de loop der jaren :lol: Image

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sun Mar 27, 2016 4:37 pm
by hans
GEZOCHT!: een rubber stop die op de onderste triangel voorzijde zit ,is helaas niet te redden,iemand nog eentje over voor mij?
ik hoor t graag .:-)

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Mon Apr 18, 2016 9:36 pm
by hans
na advies godfried maar nieuwe besteld :-)

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sun Jul 24, 2016 9:57 pm
by hans
kleine progressie gemaakt :-) uiteraard alles nieuwImage

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sun Jul 24, 2016 10:06 pm
by hendrik
Ja hans, dat ziet er mooi uit hé dat komt goed met je matra.




grt harry de matra.

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Mon Jul 25, 2016 5:35 am
by oetker
Ziet er weer strak uit.
Dit zijn dingen die met geringe kosten nog wel te doen zijn.
Veel is nog Simca 1100 en daar zijn er best veel van gemaakt.
Heb dat bij mijn Murena's ook allemaal vernieuwd, dat geeft weer strakke besturing.

Groet Herman

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Thu Jul 28, 2016 5:26 pm
by hans
vraagje voor de technici onder ons?
ik zoek een remkrachtverdeler is hier een alternatief voor?
mvg hansi

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Fri Jul 29, 2016 11:07 pm
by pete speed
Bij Europaspares.com hebben ze regelbare remdrukverdelers, deze werken uitstekend op de Murena, kun je meer druk op de achterwielen zetten, want de fabrieksafstelling is, zeker bij nat weer , verre van optimaal

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Mon Sep 26, 2016 11:46 pm
by hans
afgelopen dagen bezig geweest met de draadboom oppimpen en checken op sluiting etc..
de tape van 36 jaar oud verwijderd en het valt me alles mee geen corrosie ,draadboom komt er schoon uit,hierna weer inwikkelen met speciale tape soort linnen echt geweldig spul geeft mooie matte finish en is zeer goed geschikt voor gebruik buiten de auto.
Voor het interieur gebruik ik een andere variant die juist weer goed geschikt is voor binnen ,geeft echter hetzelfde resultaat als finish.
Is echter geen klusje wat je effe snel doet ,maar resultaat tot nu toe erg tevreden over.
Image
zie het verschil,nog paar meters te gaan :-)

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Mon Sep 26, 2016 11:54 pm
by hans
hans wrote:GEZOCHT!: een rubber stop die op de onderste triangel voorzijde zit ,is helaas niet te redden,iemand nog eentje over voor mij?
ik hoor t graag .:-)
waren helaas niet meer te krijgen dus alternatief uit de kitcar wereld gevonden moest wel andere dikte bout op lassen want waren net te dik en ik wilde niet het gat in de triangel ruimen,maar weer stap verder :-)

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Tue Sep 27, 2016 7:02 am
by GODFRIED
Inderdaad mooi afgewerkt en een probleem goed opgelost.
Ik heb indertijd de gewone tape gebruikt maar deze is niet goed voor dit doeleinde. Na veelvuldig warm worden lost de tape en gaat plakken.
Die stoffen tape vindt je niet overal. Ik moet me die ook eens aanschaffen. :wink:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Tue Sep 27, 2016 7:39 am
by hendrik
Ik heb laats ook zo een rol stoffen tape moeten kopen voor mijn murena. Daar was de kabel wat door geschuurd en heb die ook moeten herstellen.
Maat dat is mooi gedaan daar.





grt harry de matra.

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Fri Dec 09, 2016 8:58 pm
by hansie
ImageImage
vandaag deze besteld dan laat ik de oude reviseren als reserve,en deze zit er ook weer in :-).
ben nu bezig de kachel unit te renoveren want het dempingsmateriaal schuimrubber is opgelost.
Nu ik er toch weer ben heeft iemand nog een linker scharnier kofferklepje voorcompartiment voor mij ,die van mij heeft teveel speling op de schroefdraad en kan iemand mij een fotootje laten zien hoe de vacuumleidingen voor de koplampen door het scherm gaan plz :-) :o
Leuk detail nog ,ik was de voorremleidingen aan het leggen van het pakket van simon bleek de sticker voor links op de rechter leiding te zitten,ik dacht al dit gaat nooit passen :roll: kwam er na 30 minuten passen en meten achter dat het niet klopte :roll:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sat Dec 10, 2016 5:31 am
by oetker
Die hoofdremcilinder staat het montagepunt gedraaid van.
Lijkt me niet de juiste.
Herman

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sat Dec 10, 2016 12:08 pm
by hansie
U heeft helemaal gelijk heb de firma al bericht
kleine update:-(
de gereviseerde servo is dus een andere als de originele,nu ik erover nadenk komt deze uit een Talbot horizon ooit heeeeeeel lang geleden uit elkaar getrokken voor onderdelen verder nooit over nagedacht dat eea niet zou passen.
Ook deze mooie servo ook nog verkeerd om gemonteerd :-( moet dus 1/4 slag draaien ) maar dan nog gaat de te leveren hoofdremcilinder niet passen want de boutgaatjes komen niet overeen ZUCHT!
Dus er zit niks anders op dan mijn originele Servo netjes te maken,(werkt overigens prima ,getest met vacuum) en de eerder voorgestelde hoofdremcilinder te bestellen.
Imageafstand tappen te groot
Imagemoet kwartslag draaien Grtz hansi

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Mon Dec 19, 2016 7:15 am
by GODFRIED
De horizontale aansluiting op de servo is origineel bagheera. Alleen de laatste bagheera's hebben een verdraaide servo aansluiting net zoals de murena.
Ik heb een murena servo op mijn bagheera gebouwd omdat deze hoofdrempomp nog zeer goed te verkrijgen is en weinig kost. Ik heb er zelfs enkele reserve liggen.
Het is ook mogelijk om de servo open te doen. Bouten losmaken en verplaatsen. Dan is het mogelijk om je nieuwe pomp te gebruiken. Ik heb dit al gedaan. :wink:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sat Dec 24, 2016 10:35 am
by hansie
thanks godfried voor je oplossing maar heb mijn originele servo al weer gerenoveerd en ook nu de juiste hoofdremcilinder al binnen.
fotootje volgt nog.
grtz hans

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Fri Jan 06, 2017 1:24 pm
by GODFRIED
Dag Hans,
Hier de beloofde foto's,

Er komen twee leidingen vanonder de bodem. Een voor de aansluiting op de rembekrachtiging en één voor de aansluiting van het lucht geschakeld relais.
Deze leidingen liggen naast elkaar en op de hoek van de bodem zit een rubber om de leidingen te beschermen. Van het relais lopen er twee leidingen links voor over het spatbord naar vacuümcilinder voor bediening van de lampen.
Het is niet eenvoudig om hier mooie foto's van te maken. Het relais is bijna niet zichtbaar door andere aanbouwdelen.
Ik hoop dat je iets hebt aan de foto's anders hoor ik het wel.
Groeten, Godfried

Re: garage klaar voor ontvangst

Posted: Sun Jan 08, 2017 11:46 am
by bart_heemskerk
hans wrote::.... mijn box in orde gemaakt lekker zacht tapijtje op de vloer ....
Helpt dit tegen vocht? Ik heb een betonnen garagebox, waar het erg vochtig is. Vooral de vloer. Dit is geen optrekkend vocht, maar condens. Ik zat te denken op hout op de vloer te doen, of tapijt?

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Mon Jan 09, 2017 10:05 pm
by Urbain
Bart,

Ik heb hetzelfde probleem gehad in mijn tuinhuisje, kletsnatte beton als het weer van koud naar vochtig warm ging. Ondertussen heb ik een nieuw tuinhuisje gebouwd met een houten vloer op hardhouten balkjes boven het beton en het resultaat is perfect, geen condens meer en het voelt in de winter warmer aan. Heb wel gekozen voor gedrenkte planken zodat insecten en schimmels geen kans krijgen.

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Tue Jan 10, 2017 1:06 am
by hansie
bart ,ik heb geen last van condens in mijn garage maar wel een harde vloer vandaar t tapijt en t helpt tegen optrekkende kou :P
godfried ik dank u zeer ,de fotoos helpen mij enorm :-)
grtz hansie

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Wed Jan 11, 2017 6:18 pm
by GODFRIED
Graag gedaan, succes met de opbouw. :wink:

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sat Mar 11, 2017 9:30 pm
by hansie
vandaag bekleding monsters voor het tapijt binnen gekregen,ipv van de ori ribbel wil ik voor de velours uitvoering gaan ,net iets mooier ,wat vinden jullie? :-?Image
tevens vandaag met remleidingtool in de weer geweest ,vond het best spannend vooral de leiding die onder de servo door moest ,maar met behulp van de oude ging het eigenlijk best makkelijk :D
Vandaag ook nog meevaller ik was van plan de hoofdkoppelingscilinder op te sturen voor revisie echter kwam in mijn stock nog een NOS tegen tesamen met een NOS witte koppelingsleiding (ooit ergens in 1985 gekocht volgens de sticker die er op zat).
fotootjes volgen nog

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sun Mar 12, 2017 5:55 am
by oetker
De velours zit ook in mijn 2.2.
Geeft een meer chique uitstraling als de ribbel.
De ribbel is wat minder vuil gevoelig naar mijn mening.
Je ziet er minder op.

Herman

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Posted: Sun Mar 12, 2017 6:56 pm
by benny
Is dat ook hetzelfde als in op het motordeksel achteraan van een 2.2?