na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by GODFRIED »

De wielarmen van de bagheera 1 en 2 zullen passen alleen heb je twee soorten lagers een smal en een breed lager en de wieluitlijnpositie is iets verandert. Dit verschil zit in de wielarm zelf. Daar kun je dus niks aan regelen. Als je de verkeerde wielarmen hebt is de uitlijning van de achterwielen niet optimaal,maar ik denk dat je dit niet zult merken tijdens het rijden. Het zal wel de banden iets meer belasten.

Dus de armen zouden moeten passen. Er staat een aangegoten sterretje achter het gietnummer hiermee kun je zien om welke wielarmen het gaat.
Dit staat duidelijk in het werkplaatshandboek beschreven.
De vraag is nu! waarom gaat je remschijf iets dieper in de wielarm en raakt hij hierdoor? Heb je het juiste wiellager, er zit ook een bus op de remschijf geperst die in het lager loopt is dit de juiste? Deze bus is een onderdeel van het lager. Ik zou zeggen deze is iets te smal!!!!!Hierdoor kan de remschijf dieper in de wielarm komen.
Succes. :wink:

Misschien is het met een nieuw lager opgelost. :o
Matra Bagheera S - 1977
hansie
Posts: 70
Joined: Fri Dec 09, 2016 8:20 pm

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by hansie »

goedendag allemaal
alweer tijd geleden dat ik tijd had voor de bagheera, dankzij de corona perikelen ligt alles plat,ik werk veel extra diensten en als ik dan vrij ben hebben andere zaken voorrang dan de bagheera :cry: .
Maar we zijn weer in de garage geweest en aan het probleem draagarm begonnen. :D
Blijf gezond allemaal
grtz hansi
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: na 31 jaar intensief gebruik sprong in het diepe

Post by GODFRIED »

Hoe is het afgelopen. De wielarm herstelt? :o
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply