de laatste apk bracht een aantal dingen aan het licht die ik niet verwachte zodat ik eens goed moest nadenken wat te doen,de auto kan relatief eenvoudig weer apk keur krijgen maar dan hou je jezelf voor de gek.De auto verkeert technisch in een goede staat maar het chassis staat op sommige plaatsen in schril contrast met het totaalplaatje dus na rijp beraad besloten de auto nog 1x te restaureren qua chassis dan.Duur voor het project 2 jaar? Bedoeling is zelf alles te doen (demontage/montage) behalve het laswerk etc...
Momenteel staat de bagheera broederlijk naast een Miura,ik zal proberen hier mijn vorderingen te laten zien met fotootjes etc...
Lees ik goed? Een Miura? Enkel na demontage van alle koetswerkpanelen, zal je een idee krijgen van de staat van het chassis en wat er allemaal zal moeten gelast worden. Hopelijk valt het allemaal nog mee.
Een goede beslissing Hans, als de APK nog niet al te veel problemen geeft is een restauratie zeker nog de moeite waard.
Succes met de restauratie, en houd ons op de hoogte van de vorderingen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Mooi dat je besloten hebt om de bagheera te houden, velen houden het dan voor bekeken. Als hij nu terug gelast is en goed behandelt dan krijg je hem niet meer versleten!!
Fijn van je dat je ons laat meegenieten van de restauratie.
Ik heb ook 2 jaar nodig gehad voor de restauratie.
Veel succes
Ja, we zien graag wat anderen er van maken.
Het is altijd weer een waarschuwing voor me dat ik er niet aan moet beginnen.
Niet dat ik dat niet zou willen, maar met mijn plaatwerkkunsten kan ik dat beter niet doen.
Succes met het klaren van de klus.
vandaag begonnen met ontmantelen,voorbumper eraf,voorklep eruit en de neus volledig los alleen nog verplaatsen,stoelen,tapijt,pookbak deuren ahum de linkerdeur ging redelijk,de rechterdeur stribbelt tegen de scharnierpennen krijg ik er nog niet uit,het moet met enig beleid daar ik lakschade aan de panelen wil voorkomen,veel kruipolie gaf al enig resultaat maar volgende keer verder want de 1e dag was zo voorbij,zie de plaatjes. en een detail van de erg slechte linkerstijl,
Asjemenou, een Miura...de emoties worden me te sterk!
De Miura is zoooooooo zeldzaam, bovendien was deze met zijn centraal geplaatste motor 'het' grote voorbeeld voor alle sportwagens die erna gekomen zijn!
Een Miura is zijn gewicht in goud waard!
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Het begin is er, en je hebt er in ieder geval de ruimte voor zo te zien.
Op de brug staat inderdaad iets wat me zeer bekend voorkomt maar niet helemaal kan plaatsen.
Foto is wat wazig op dat punt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
vandaag weer aan de baggie gewerkt,de re deur stribbelde erg tegen uiteindelijk bracht de slijpschijf uitkomst dus nu heb ik zeker 2 scharnieren aan de deur nodig ,de dorpels,neus ,panelen etc.. eraf,nog wat interieurstukken verwijderd en dan is de dag alweer voorbij,de paravaan verkeert na 21 jaar nog in perfecte staat toendertijd gekocht bij 1e restauratie was preproductie verzinkt murena tijdperk,evenals de linker raamstijl,de re was toen niet nodig nu wel dus maar ik heb deze verzinkte set bewaard , volgende keer weer verder dan gaat de ruit eruit en ws de voortrein,
Dat die passie voor de bagheera diep zit daar is geen twijfel aan anders zag je het nu al niet meer zitten. Gelukkig zijn er nog mensen met veel geduld die kost wat kost een Matra willen bezitten, vooral de bagheera daar moet je wat meer voor over hebben (veeeel).
Fijn om te zien dat er weer een bagheera van de eeuwige jachtvelden wordt gered.
Ik ben je niet vergeten, maar je hebt ze morgen niet nodig.
Het is klaar en duidelijk dat je nieuwe nodig hebt, ik hoop dat ik je kan helpen. Ik weet dat ik een bagheera heb afgebroken met de scharnieren nog op de deur, dit omdat de A-stijl zo rot was. Deze deur staat op mijn zolder. Dus normaal moet ik je kunnen helpen.
Zoals je waarschijnlijk weet ben ik aan mijn murena bezig. De motor staat momenteel in de weg en ik wil die deze zo vlug mogelijk onder de voeten uit.
Kortelings duik ik op mijn zolder.
Succes met de werkzaamheden. Waarschijnlijk zul je wel wat onderdelen nodig hebben.
hoi godfried dat is tof ,ik heb deze 2 in ieder geval nodig,wat wil je er voor hebben? Ik moet nog in mijn eigen zolder kijken of ik ook 2 goede polyesterdorpels heb,dus misschien wil ik nog een beroep op je doen als dat mag,volgende week ga ik weer verder met de demontage,hoe heb jij je voortrein beschermd,stralen en poedercoaten? grtz hans
De scharnieren kun je zo hebben.
Zijn je dorpels dan zo slecht? Ik heb er hier nog wel enkele liggen. Je ziet maar.
Ik heb de voorbalk waar alles ophangt laten verzinken. Zoals je weet is dit ook een zwakke schakel en bij veel bagheera's volledig rot.
Ik zal eens zoeken of ik nog een foto heb maar ik heb er bang voor, mijn restauratie was voor het digitale tijdperk.
weer enkele dagen bezig geweest met de baggie,isolatie verwijderd van het brandschot en hier kwam een gat tevoorschijn achter de bestuurdersstoel en de bitumen uit de kofferbak en vloer verwijderd verder nog allerlei klein spul verwijderd en nu is de beurt aan de motor om verwijderd te worden,gaat ws morgen al gebeuren dan is de bedoelinh om de achterophanging te gaan verwijderen zodat een start gemaakt kan worden met het laswerk
laatste plaatje hier zie je een oude frontschade,het balkje is toendertijd soort van gerepareerd nu gaat er een nieuw front op die ik nog op zolder heb liggen.
weer aan de bagheera gewerkt,was wel erg heet die dag,maar goed ,de motor is bijna zover dat ie eruit kan,de korte aandrijfas is eruit,nu de bak met koppelingshuis eronderuit dan is het nog een kwestie van de bovenste steunen loshalen.hierna is de tank aan de beurt en de achterste traverse compleet met de draagarmen.dan nog de koelbuizen,de voorwielophanging en dan ? lassen!!!heb niet echt een foto kunnen maken waar jullie progressie op kunnen zien maar ongetwijfeld de volgende keer weer.
jullie zullen misschien denken weinig nieuwe ontwikkelingen maar na een nogal heftige vakantie en nu thuis met een sleutelbeenbreuk weinig aan de bagheera kunnen doen,zoals het er nu uit ziet pas weer over 4 weken weer de mogelijkheid om iets te gaan doen,ik hou jullie op de hoogte