Page 19 of 22

Posted: Tue Oct 29, 2013 5:10 am
by GODFRIED
Zeker een keer lezen!
Mooi verhaal.
http://lov.be/artikels/matra-france.html

Posted: Tue Oct 29, 2013 5:38 am
by oetker
Heel mooi weekend geweest zo te zien.
Denk dat dit het moment was dat het bagheera gevoel terug was en de bolide nu toch echt wel uit de opslag moest komen.
Was een 1x lifetime chanche met JPB wat een uniek plaatje opleverde.

Groet Herman

Posted: Tue Oct 29, 2013 8:29 am
by lemans
[quote="oetker"]Heel mooi weekend geweest zo te zien.
Denk dat dit het moment was dat het bagheera gevoel terug was en de bolide nu toch echt wel uit de opslag moest komen.
Was een 1x lifetime chanche met JPB wat een uniek plaatje opleverde.


inderdaad herman ,
het is wel een "herkauwd" verhaal dat op de website van mijn locale autoclub staat omdat de president vroeg om ons Linas paris sud verhaal in een reportage te gieten voor de websit , en idd ik geraakte terug geinspireerd en gemotiveerd om mijn bagheera na 5 j winterslaap uit de stal te halen ... de motor hebben we ondertussen gedemonteerd maar gaat deze keer wel naar een professioneel revisiebedrijf , die van de murena deed ikzelf . En het racen op dat kom-circuit én de babbel en meet met "mister matra" jean pierre beltoise ( matra formule 1 én matra 24 u lemans) was top ! ook zijn madammeke was sympathiek , wel 2 x te strak gefacelift maar wel goed gelukt ............

Posted: Tue Oct 29, 2013 9:00 am
by oetker
Ach ja, Bagheera's hebben ook af en toe een facelift nodig.
Bij mij zien bepaalde delen er ook wat stoffig en rimpelig uit.
Maakt mij niet uit.
Bagheera's moet je origineel houden en dat geldt eigenlijk ook voor de berijders.

Groet Herman

Posted: Tue Dec 31, 2013 10:29 am
by GODFRIED
Gisteren Stef en Bart op bezoek gehad. Zochten een differentieel. Gelukkig heb ik in mijn gekke dagen enkele bagheera's afgebroken en daardoor wat onderdelen liggen.
Bart was met zijn mooie gele bagheera aanwezig.
Het was super gezellig.

:wink:
Hier enkele foto's die Stef gemaakt heeft.

pickup 2 differentieels 59 en 61 tandwielenverhouding in matramaniaclub, dankuwel godfried stef en bart

Posted: Tue Dec 31, 2013 10:53 am
by benny
Bart, welk Matra-model is dat met dat ene wiel vooraan?????

Posted: Tue Dec 31, 2013 11:39 am
by ALAIN VAN AKEN
Ik vraag me af welke verhouding de Matra met 1 wiel vooraan heeft. :wink: :wink:

Posted: Tue Dec 31, 2013 12:20 pm
by andré
Benny,

Na dat nieuwe kuns-hart van Matra zal dit wel het volgende project zijn. Het is iets dat werkt op het systeem van "hefboom" en heeft een geruisloze propulsie. Het prototype gebruikt nog wel het zelfde differentieel als bij "onze" bakken , zo te zien. Ja, bepaalde dingen kan je nu eenmaal niet verbeteren...
Je ziet dat het ook nog "geheim" is aan de nachtelijke foto van één van de eerste proefritten...
Knap werk van de fotograaf van dienst voor deze "primeur". :D

Groetjes.
André

Posted: Tue Dec 31, 2013 12:33 pm
by benny
Geruisloos? Is afhankelijk welke brandstof er getankt werd.

Posted: Tue Dec 31, 2013 1:16 pm
by lemans
benny wrote:Geruisloos? Is afhankelijk welke brandstof er getankt werd.


de bedoeling is dat we met onze "slechts" vier versnellingen in de bagheera tegenover vijf versnellingen in de murena ons toerental in vierde versnelling kunnen "verlagen" ; voor mij (stef) met de 1300 cc bagheera was de 61 tanden perfect (nu 63) en voor bart met een geboorde 1400 cc is de 59 prima; godfried kon en wou ons hiermee depaneren , waarvoor dank stef en bart

Posted: Tue Dec 31, 2013 1:33 pm
by bassboss
De éénwieler is een prototype dat Godfried in zijn ondergrondse garage aan het ontwikkelen is. Dit zal de nieuwe Matra worden voor na de verkiezingen van mei 2014.
De overbrengingsverhouding is ongeveer 0.6m/stap, de brandstof is Duvel met alcoholpercentage van minstens 8%, de remafstand en vooral de wegligging zijn rechtstreeks evenredig met het brandstofverbruik.
Van 0 tot 10km/u gebeurt dezelfde dag nog, zij het in ideale klimatologische omstandigheden en op vlakke ondergrond.

Alle gekheid op een stokje, het was weer eens een blij weerzien met Godfried en zijn familie!
Het was een gezellige babbel in de knusse woonkamer met een hapje en een drankje door vrouwlief klaargemaakt.
Het was ongetwijfeld weer een aandoenlijk schouwspel om de kleine jongetjes bezig te zien over hun speelgoed, het deed toch maar eens deugd om de Matra terug van stal te halen op deze droge winterdag.
Niks leuker om het eindejaar af te sluiten en te hopen dat de winter niet te lang meer zal duren.

Bart :wink:

Posted: Tue Dec 31, 2013 1:42 pm
by lemans
[quote="bassboss"]De éénwieler is een prototype dat Godfried in zijn ondergrondse garage aan het ontwikkelen is. Dit zal de nieuwe Matra worden voor na de verkiezingen van mei 2014.
De overbrengingsverhouding is ongeveer 0.6m/stap, de brandstof is Duvel met alcoholpercentage van minstens 8%, de remafstand en vooral de wegligging zijn rechtstreeks evenredig met het brandstofverbruik.
Van 0 tot 10km/u gebeurt dezelfde dag nog, zij het in ideale klimatologische omstandigheden en op vlakke ondergrond.

Alle gekheid op een stokje, het was weer eens een blij weerzien met Godfried en zijn familie!
Het was een gezellige babbel in de knusse woonkamer met een hapje en een drankje door vrouwlief klaargemaakt.

OOK interessant om weten , godfried heeft thuis een gemetstelde!!!!!!
" bagheera booze bar" midden in zijn living mét tapkraan , NO JOKE !!!
stef

Posted: Tue Dec 31, 2013 1:42 pm
by andré
Effectief Bart, meer moet dat niet zijn!

Posted: Tue Dec 31, 2013 8:00 pm
by ALAIN VAN AKEN
fantastisch

Posted: Sun Jan 05, 2014 10:05 am
by GODFRIED
Van Stef,

Voor het forum.

Posted: Sun Jan 05, 2014 10:39 am
by hendrik
Dat is toch jammer hé godfried.








grt harry de matra.

Posted: Sun Jan 05, 2014 4:11 pm
by GODFRIED
hendrik wrote:Dat is toch jammer hé godfried.

grt harry de matra.
Dat zie je hier nergens meer, een auto in wei!! Waar loopt de olie en het koelwater naar toe. Maar goed dat ze dat verboden hebben.

Posted: Sun Jan 05, 2014 5:10 pm
by hendrik
Als dat hier nog in een wei zou staan was dat zo verkocht denk ik al was het maar voor afbraak hé godfried.





grt harry de matra.

Posted: Sun Jan 05, 2014 7:53 pm
by lemans
GODFRIED wrote:Van Stef,

Voor het forum.

" Bagheera blues" .............. ( en dan nog wel nen type één )..
PS voor wie zin heeft staat in angouleme tegen bordeaux op autokerkhof , fot is van deze week.... van mijn vriend eric die graag artistieke ,"tristesse" wrakkenfotos neemt al jaaaaaaren én er zelf in zo"n club van is , sterk hé?
STEF

Posted: Sun Jan 05, 2014 7:55 pm
by lemans
GODFRIED wrote:Van Stef,

Voor het forum.

een foto aan de bandencentraal nie ver van godfried ,konden ik niet laten links liggen vorige week ,na pickup van differentieels ...
ik moest me er wel bijna voor laten overrijden , maar we vinden het een
"hemels prentje" ............ have a "good year" ... GELUKKIG NIEUWJAAR boys...

STEF

Posted: Sun Feb 23, 2014 9:58 am
by GODFRIED
voor forum posten aub?



het stuur van mijn murena, nadat ik haar eind vorige zomer stilzette ,

na onze trip naar en het racen op het circuit van LINAS PARIS SUD ..

kleppen verbrand , ik ga nu wat spelen met mijn bagheera één uit 1973 ;

enkele maanden geleden haalden
we de motor eruit , de revisie van de murenamotor
deed ik zelf maar de bagheeramotor gaf ik in outsorcing , eind volgende week is ie klaar ...

STEF

hopelijk in de lente terug rijden en tegen de zomer stabiel en alle kleine defecten eraf..?

Posted: Tue Feb 25, 2014 4:46 pm
by GODFRIED
een gedeelte van de "junk" die we allemaal vernieuwden ;

alle sealings en bearing , waterpump, fuelpump , koppeling , alle rubber leidingen , thermostaat , kleppen geslepen , culasse gevlakt én bronzen klepstotergeleiders

STEF

Deze zal weer als een klokje lopen en trouwe dienst bewijzen.
Veel plezier, aangename kilometers. :wink:

Posted: Tue Feb 25, 2014 6:15 pm
by hendrik
Je bent goed bezig stef succes er mee.





grt harry de matra.

Posted: Mon Mar 03, 2014 9:09 pm
by lemans
hendrik wrote:Je bent goed bezig stef succes er mee.

een motorrevisie , in -en uitbouw wordt rap gezegd , maar kost toch bakken en bakken tijd , geld en moeite ... dit is al de tweede in 5 jaar ,
eerst de murenamotor die ik volledig zelf deed , maar die bagheera moet beter en gaf ik in onderaanneming , ik volgde wel de step by step build down ,zocht en bestelde en hérbestelde alle stukken en controleerde step by step terug de opbouw, zitten nu ook naast geslepen en afgeperste kleppen , gevlakt , alle bearings en sealings nieuw in en ook bronzen klepstootgeleiders , nieuw waterpomp ,gereviseerde alternator en startmotor , thermostaat , nieuw waterslangen enz
stef





grt harry de matra.

Posted: Mon Mar 03, 2014 9:13 pm
by hendrik
Dan kan je er weer wat jaren er tegen aan hé stef.






grt harry de matra.

Posted: Mon Mar 03, 2014 9:47 pm
by lemans
hendrik wrote:Dan kan je er weer wat jaren er tegen aan hé stef.


KHOOP HET HARRY ;;;




grt harry de matra.

Posted: Sun Mar 16, 2014 3:48 pm
by GODFRIED
deze maand in youngtimermagazine in uw krantenkiosk

matra bagheera special van 8 bladzijden !!!!!!!!!

Posted: Tue Mar 18, 2014 5:49 am
by GODFRIED
de bagheeramotor revisie is rond , we wachten alleen nog op een koppelingsplaat

met een steekasdikte van 1 mm groter ,de eerste spare paste niet , normaal wordt deze maand de motor terug ingebouwd

stef

Vreemd dat de steekas niet past op de koppelingsplaat. Diameter plaat 1300 en 1500 motor is anders maar dacht dat de steekas hetzelfde is.

Posted: Tue Mar 18, 2014 8:25 am
by lemans
GODFRIED wrote:de bagheeramotor revisie is rond , we wachten alleen nog op een koppelingsplaat

met een steekasdikte van 1 mm groter ,de eerste spare paste niet , normaal wordt deze maand de motor terug ingebouwd

stef

Vreemd dat de steekas niet past op de koppelingsplaat. Diameter plaat 1300 en 1500 motor is anders maar dacht dat de steekas hetzelfde is.
het gat van de stervormige as was1 mm te klein en kon niet schuiven .....

Posted: Tue Apr 01, 2014 5:08 am
by GODFRIED
mijn bagheera 1 blok terug thuis van de revisie, klaar voor inbouw stef‏


Stef, dat ziet er zeer mooi uit. :wink: