Page 1 of 1

Chassis.

Posted: Tue Jan 20, 2009 5:48 pm
by Vollegaaz
Heren,

k'ben bezig een bagheera af te breken, t'is een S van '79, een stopgezet restauratieproject, ik heb de wagen gekocht als donor want ik had een veertje nodig van de benzineklep 8)

De wagen zal tot op het chassis worden gestript, maar nu blijkt dat de onderkant buitengewoon goed gespaard is gebleven, het raamkader daarentegen is slecht. Als er iemand mocht interesse hebben in het chassis, binnen 2 weken gaat het anders naar de schroothandelaar. Let wel, t'is een frans chassis, geen papieren. k'wil het ook ruilen tegen een goeie/mooie voorruit, want die heb ik tot op heden nog niet gevonden.

kijk en geniet:

Links

Image

Image

Image

Image


rechts

Image

Image

Image

Image

onderkant slechts wat vliegroest...

Image

Image

Image

en dan...

Image

Image

Image

Posted: Tue Jan 20, 2009 9:28 pm
by matrafan
Ziet er inderdaad nog redelijk goed uit op de raambalken na.
Is eigenlijk doodzonde om zoiets naar de schroothandelaar te brengen.
Die van mij was van chassis veel slechter als deze.
Had ik maar de plaats om ze te laten.
Hopelijk heeft iemand anders dat wel en kan ze nog gered worden.
Papieren is geen probleem heb zowel nederlandse als belgische in reserve.
Op de goede afloop!!!!!!!!!!!!!!!!

re

Posted: Wed Jan 21, 2009 10:59 am
by erwin
als de balk onder het raam het enigste is wat slecht is zou ik m niet slopen, ik heb zo een balk nog liggen van polyester en van gegalvaniseerd staal, een kenteken voor een 79er bagheera zal ook niet zo een probleem zijn denk ik! misschien toch een idee voor je om een bagheera collectie te beginnen?

Posted: Wed Jan 21, 2009 11:33 am
by Vollegaaz
Mja, vandaar ook deze post, k'vind het zelf ook wat zonde, het tijdstip is alleen wat ongelegen, en momenteel gebrek aan ruimte, mijn Bagheera staat ook al ergens anders gestockeerd tot ik een voorruit heb gevonden.

Ik zal dan wel nog een andere sloper moeten zoeken om deze dan weer op te bouwen...ik zie wel als het chassis volledig naakt is.

Posted: Sat Feb 28, 2009 5:00 pm
by GODFRIED
Dit kom je zelden tegen dat een shassis op deze plaatsen nog zo goed is.
Zonde om te slopen!! :wink:

Posted: Sat Feb 28, 2009 5:45 pm
by matrascal
Ik zou dit echt niet op het schroot smijten...zou echt zonden zijn.
Ik ben zeker dat als je dit te koop stelt, aan een goede prijs dat je het toch vrij vlug van de hand krijgt.

Groeten,

Posted: Sat Feb 28, 2009 5:49 pm
by matrascal
Zeg...heb je soms een klokje rechts voor nog, die van mij doet het niet meer. :lol:

Thanks

Posted: Sat Feb 28, 2009 7:09 pm
by Vollegaaz
ik zal het klokje opsturen, enfin, k'zal het eerst eens testen. k'laat wel iets weten.

Het merkwaardige aan dit chassis was de goed bewaarde onderkant/zijbalken, maar het raamkader en linkse voor-zijkant is onbestaande,onder het dashboard was alles weggeroest, achteraan de kofferbak is reeds opgelast geweest (eerder restauratie) maar terug rot.
Geloof me, ik heb echt getwijfeld, maar eerst zien dat ik m'n andere bagh terug in orde krijg, hopelijk geraak ik daarmee in Ramorantin dit jaar.

nog dit: de koelbuizen waren nog prima, behalve zat er behoorlijk wat roest aan de binnenzijde, hoe los ik dat het beste op ? met die Fertan of andere suggesties ?

Posted: Sat Feb 28, 2009 7:10 pm
by Vollegaaz
ik zal het klokje opsturen, enfin, k'zal het eerst eens testen. k'laat wel iets weten.

Het merkwaardige aan dit chassis was de goed bewaarde onderkant/zijbalken, maar het raamkader en linkse voor-zijkant is onbestaande,onder het dashboard was alles weggeroest, achteraan de kofferbak is reeds opgelast geweest (eerder restauratie) maar terug rot.
Geloof me, ik heb echt getwijfeld, maar eerst zien dat ik m'n andere bagh terug in orde krijg, hopelijk geraak ik daarmee in Ramorantin dit jaar.

nog dit: de koelbuizen waren nog prima, behalve zat er behoorlijk wat roest aan de binnenzijde, hoe los ik dat het beste op ? met die Fertan of andere suggesties ?

Posted: Sat Feb 28, 2009 8:49 pm
by Muddy Bandit
Ik werk al jaren met Fertan, maar heb er eigenlijk geen ervaring mee in combinatie met heet en stromend koelwater.
Maar het lijkt me dat je ze er gewoon mee kunt behandelen, mits je ze nadien ook maar goed in de verf zet.
En misschien is Tapox Tankseal ook wel een goede oplossing...

Informeer hier anders even, heb ik ook nooit tevergeefs aangeklopt:
http://www.rustbuster.nl/index.html

Posted: Sat Feb 28, 2009 9:50 pm
by matrascal
Super voor het klokje...

Ik kan helaas niet aanwezig zijn om algemene vergadering, maar kom je mee naar Romorantin...ik zal je trakteren op een frisse Kronenbourg of een 1664 :lol:

Groeten

Posted: Sat Feb 28, 2009 10:24 pm
by Vollegaaz
of Ramorantin op de agenda komt te staan hangt af van verschillende factoren, eerst moet de bagheera terug in orde...daarbovenop zit ik weer een seizoentje te endurance racen op 2 wielen.

Posted: Sun Mar 15, 2009 11:51 am
by GODFRIED
Verwonderlijk dat die alluminiumblok nog op het chassis zit! :wink:

Posted: Sun Mar 15, 2009 2:47 pm
by Vollegaaz
ze zaten er beiden nog op, zelfs nog zeer goed. De overschot is ondertussen al verschroot, al bij al zijn er nog veel bruikbare onderdelen af gekomen.

Posted: Mon Mar 16, 2009 11:41 am
by matrascal
Weet er iemand waarvoor die aliminiumblokken dienen?
Ik heb er een van de 2 los. Peter Verhulst zegt dat het niet van belang is.

Groeten,

Posted: Mon Mar 16, 2009 11:47 am
by Vollegaaz
de legende wil dat ze een of andere functie hebben bij een impact. Op de mijne zitten ze ook niet meer, k'twijfel of ik ze terug zou monteren.

Posted: Mon Mar 16, 2009 9:55 pm
by matrafan
Over die aluminium blokken is er in een ander topic nog sprake geweest.

Heb die voor mijn bagheera laten maken nadat ik van iemand een tekening van de afmetingen gekregen had (dacht van Godfried).

Toen werd ook als reden opgegeven om de sneeuw van de banden te verwijderen.

Zie er eigenlijk ook niet direct enig nut in.