Chassis.
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Chassis.
Heren,
k'ben bezig een bagheera af te breken, t'is een S van '79, een stopgezet restauratieproject, ik heb de wagen gekocht als donor want ik had een veertje nodig van de benzineklep
De wagen zal tot op het chassis worden gestript, maar nu blijkt dat de onderkant buitengewoon goed gespaard is gebleven, het raamkader daarentegen is slecht. Als er iemand mocht interesse hebben in het chassis, binnen 2 weken gaat het anders naar de schroothandelaar. Let wel, t'is een frans chassis, geen papieren. k'wil het ook ruilen tegen een goeie/mooie voorruit, want die heb ik tot op heden nog niet gevonden.
kijk en geniet:
Links
rechts
onderkant slechts wat vliegroest...
en dan...
k'ben bezig een bagheera af te breken, t'is een S van '79, een stopgezet restauratieproject, ik heb de wagen gekocht als donor want ik had een veertje nodig van de benzineklep
De wagen zal tot op het chassis worden gestript, maar nu blijkt dat de onderkant buitengewoon goed gespaard is gebleven, het raamkader daarentegen is slecht. Als er iemand mocht interesse hebben in het chassis, binnen 2 weken gaat het anders naar de schroothandelaar. Let wel, t'is een frans chassis, geen papieren. k'wil het ook ruilen tegen een goeie/mooie voorruit, want die heb ik tot op heden nog niet gevonden.
kijk en geniet:
Links
rechts
onderkant slechts wat vliegroest...
en dan...
Bagheera X '78
- matrafan
- Posts: 2153
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Ziet er inderdaad nog redelijk goed uit op de raambalken na.
Is eigenlijk doodzonde om zoiets naar de schroothandelaar te brengen.
Die van mij was van chassis veel slechter als deze.
Had ik maar de plaats om ze te laten.
Hopelijk heeft iemand anders dat wel en kan ze nog gered worden.
Papieren is geen probleem heb zowel nederlandse als belgische in reserve.
Op de goede afloop!!!!!!!!!!!!!!!!
Is eigenlijk doodzonde om zoiets naar de schroothandelaar te brengen.
Die van mij was van chassis veel slechter als deze.
Had ik maar de plaats om ze te laten.
Hopelijk heeft iemand anders dat wel en kan ze nog gered worden.
Papieren is geen probleem heb zowel nederlandse als belgische in reserve.
Op de goede afloop!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Posts: 191
- Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
- Location: kranenburg brd
re
als de balk onder het raam het enigste is wat slecht is zou ik m niet slopen, ik heb zo een balk nog liggen van polyester en van gegalvaniseerd staal, een kenteken voor een 79er bagheera zal ook niet zo een probleem zijn denk ik! misschien toch een idee voor je om een bagheera collectie te beginnen?
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Mja, vandaar ook deze post, k'vind het zelf ook wat zonde, het tijdstip is alleen wat ongelegen, en momenteel gebrek aan ruimte, mijn Bagheera staat ook al ergens anders gestockeerd tot ik een voorruit heb gevonden.
Ik zal dan wel nog een andere sloper moeten zoeken om deze dan weer op te bouwen...ik zie wel als het chassis volledig naakt is.
Ik zal dan wel nog een andere sloper moeten zoeken om deze dan weer op te bouwen...ik zie wel als het chassis volledig naakt is.
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
ik zal het klokje opsturen, enfin, k'zal het eerst eens testen. k'laat wel iets weten.
Het merkwaardige aan dit chassis was de goed bewaarde onderkant/zijbalken, maar het raamkader en linkse voor-zijkant is onbestaande,onder het dashboard was alles weggeroest, achteraan de kofferbak is reeds opgelast geweest (eerder restauratie) maar terug rot.
Geloof me, ik heb echt getwijfeld, maar eerst zien dat ik m'n andere bagh terug in orde krijg, hopelijk geraak ik daarmee in Ramorantin dit jaar.
nog dit: de koelbuizen waren nog prima, behalve zat er behoorlijk wat roest aan de binnenzijde, hoe los ik dat het beste op ? met die Fertan of andere suggesties ?
Het merkwaardige aan dit chassis was de goed bewaarde onderkant/zijbalken, maar het raamkader en linkse voor-zijkant is onbestaande,onder het dashboard was alles weggeroest, achteraan de kofferbak is reeds opgelast geweest (eerder restauratie) maar terug rot.
Geloof me, ik heb echt getwijfeld, maar eerst zien dat ik m'n andere bagh terug in orde krijg, hopelijk geraak ik daarmee in Ramorantin dit jaar.
nog dit: de koelbuizen waren nog prima, behalve zat er behoorlijk wat roest aan de binnenzijde, hoe los ik dat het beste op ? met die Fertan of andere suggesties ?
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
ik zal het klokje opsturen, enfin, k'zal het eerst eens testen. k'laat wel iets weten.
Het merkwaardige aan dit chassis was de goed bewaarde onderkant/zijbalken, maar het raamkader en linkse voor-zijkant is onbestaande,onder het dashboard was alles weggeroest, achteraan de kofferbak is reeds opgelast geweest (eerder restauratie) maar terug rot.
Geloof me, ik heb echt getwijfeld, maar eerst zien dat ik m'n andere bagh terug in orde krijg, hopelijk geraak ik daarmee in Ramorantin dit jaar.
nog dit: de koelbuizen waren nog prima, behalve zat er behoorlijk wat roest aan de binnenzijde, hoe los ik dat het beste op ? met die Fertan of andere suggesties ?
Het merkwaardige aan dit chassis was de goed bewaarde onderkant/zijbalken, maar het raamkader en linkse voor-zijkant is onbestaande,onder het dashboard was alles weggeroest, achteraan de kofferbak is reeds opgelast geweest (eerder restauratie) maar terug rot.
Geloof me, ik heb echt getwijfeld, maar eerst zien dat ik m'n andere bagh terug in orde krijg, hopelijk geraak ik daarmee in Ramorantin dit jaar.
nog dit: de koelbuizen waren nog prima, behalve zat er behoorlijk wat roest aan de binnenzijde, hoe los ik dat het beste op ? met die Fertan of andere suggesties ?
Bagheera X '78
-
- Posts: 1646
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik werk al jaren met Fertan, maar heb er eigenlijk geen ervaring mee in combinatie met heet en stromend koelwater.
Maar het lijkt me dat je ze er gewoon mee kunt behandelen, mits je ze nadien ook maar goed in de verf zet.
En misschien is Tapox Tankseal ook wel een goede oplossing...
Informeer hier anders even, heb ik ook nooit tevergeefs aangeklopt:
http://www.rustbuster.nl/index.html
Maar het lijkt me dat je ze er gewoon mee kunt behandelen, mits je ze nadien ook maar goed in de verf zet.
En misschien is Tapox Tankseal ook wel een goede oplossing...
Informeer hier anders even, heb ik ook nooit tevergeefs aangeklopt:
http://www.rustbuster.nl/index.html
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- matrafan
- Posts: 2153
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Over die aluminium blokken is er in een ander topic nog sprake geweest.
Heb die voor mijn bagheera laten maken nadat ik van iemand een tekening van de afmetingen gekregen had (dacht van Godfried).
Toen werd ook als reden opgegeven om de sneeuw van de banden te verwijderen.
Zie er eigenlijk ook niet direct enig nut in.
Heb die voor mijn bagheera laten maken nadat ik van iemand een tekening van de afmetingen gekregen had (dacht van Godfried).
Toen werd ook als reden opgegeven om de sneeuw van de banden te verwijderen.
Zie er eigenlijk ook niet direct enig nut in.