aandrijfassen

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

hmm, morgen eens controleren.
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,

Omdat ik met het zelfde probleem zit ben ik op deze topic terecht gekomen. Ik heb hem blijkbaar volledig gemist.

Ik heb een getik aan de linker steekas, aan de kant van het wiel, althans dat denk ik!!! Alleen bij optrekken en gas geven. Hoe hoger de snelheid hoe meer getik. Zo vlug ik de gas loslaat is het getik weg. Als ik aan de steekas draai heb ik een klein beetje speling links en rechts niets. Ik heb dit nu ook met mijn murena vergeleken en enkele bagheera assen die ik nog liggen heb, blijkbaar doet een beetje speling daar niets aan. Wat me wel de laatste jaren is opgevallen is dat er een tijdje vet uitgekomen is. De rubberen hoezen zijn thans niet kapot!!!
In de winter hoor ik het getik bijna niet!! Raar h?!!

Ik moet wel toegeven dat ik bij de samenbouw 15 jaar geleden niet gekeken heb naar de stand van de assen en ze willekeurig geplaatst heb.
Ik zou er eens werk van moeten maken maar de muren krijgt nu prioriteit.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zoals hier boven beschreven zit ik met ongeveer het zelfde probleem.

Is het normaal dat de steekassen een beetje spel hebben als je er aan draait?? vooral aan de wielzijde.

Links heb ik iets meer spel dan rechts. Het geluid begint me te storen dus ik moet er iets aan doen, maar wat?? :(
Post Reply