Page 1 of 1

Gratis af te halen onderdelen bagheera 1

Posted: Tue Dec 25, 2007 11:26 am
by Ronny
http://link.marktplaats.nl/136696043 De schuur moet leeg :lol: .
Mvgrt Ronny :wink:

Posted: Tue Dec 25, 2007 4:15 pm
by Paul
Is er interesse voor de clubstock?

Posted: Tue Dec 25, 2007 11:19 pm
by Geert
Ik heb Ronny een mailtje gestuurd. We zullen zien wat er uit voortvloeit.

Posted: Wed Dec 26, 2007 10:16 am
by GODFRIED
Indien iemand interesse! Niet uitstellen onmiddelijk telefoneren, Waarschijnlijk zijn daar nog een deel onderdelen bij!!

Tel 0523 252231 :wink:

Posted: Wed Dec 26, 2007 2:34 pm
by Paul
Desnoods wil ik ze halen voor de clubstock.

Posted: Wed Dec 26, 2007 2:38 pm
by benny
Het zijn onderdelen van een type1, dus altijd interessant. Jammer dat het zo ver is voor mij, anders zou ik ze halen. En die neuspartij kan helaas niet in mijn auto.

Posted: Wed Dec 26, 2007 11:12 pm
by Geert
Het zou hier enkel gaan om hetgene wat er te zien is op de foto's en de achterkant. Niet interessant genoeg voor mij om 700 km te rijden. Voor de clubstock kan het wel interessant zijn maar wie wil ze gaan halen?

Posted: Wed Dec 26, 2007 11:25 pm
by matra530lx
Men moet hier wel mee uitkijken, polyester kost geld om er vanaf te geraken. Ik had hier thuis wel een 8 tal volledige koestwerken van een M530 liggen en heb dit gereduceerd naar 4 stuks mits nogal wat euro's achter te laten op het containerpark.
Als het voor de club moet dienen, moet het in goede staat zijn en dan doel ik hier op de deuren en een scheurloze snuit.
Dan is het volgende probleem waar steekt men al die grote stukken?
Mijn idee is dat we als club beter onze tijd steken in de slijtageonderdelen en niet in de koetswerkdelen.
Wat denken jullie hier over?

Mvg, Jean

Posted: Wed Dec 26, 2007 11:40 pm
by Paul
OK

Posted: Thu Dec 27, 2007 8:41 am
by Ronny
Ik vind wel als club dat je in ieder geval wel naar zo,n iemand kan bellen.Ervaring leert dat men meestal op zolder of zo nog verschillende dingen liggen.Toch zeker als het om de 1 serie gaat.En dan is het nog zo, de verzendkosten wegen niet op tegen de gratis prijs al heb je maar 2 goede achterlichten.(mijn gedacht :o )

Ronny

Posted: Thu Dec 27, 2007 10:54 am
by benny
Ik ben gedeeltelijk akkoord met Jean. Slijtageonderdelen moeten altijd voorrang hebben op andere onderdelen. Doch als men iets gratis kan krijgen, kost het de club enkel het vervoer. Indien die onderdelen schadevrij zijn, waarom zouden we ze niet in stock nemen. Van de Bagheera 2 heb ik nog voldoende polyesterondelen liggen voor de club, en waarschijnlijk nog andere leden ook. Wat het type 1 betreft, zal dat al veel minder zijn. Dus ben ik voorstander om die onderdelen in voorraad te nemen.

Posted: Thu Dec 27, 2007 10:55 am
by GODFRIED
Persoonlijk vind ik dat Jean gelijk heeft, als je polyesteronderdelen gaat kopen of verzamelen dan heb je een grote ruimte nodig om dit op te slaan.
Deze stukken kan een club niet in stock hebben, iedere matra bezitter zorgt toch dat hij deze onderdelen zelf heeft liggen, indien niet dan zal er wel altijd iemand bereid zijn om eventueel te helpen. Denk eraan deze stukken zouden wel eens geld kunnen gaan kosten in de toekomst. Dus zorg dat jullie zelf wat polyester onderdelen liggen hebben, nu zijn ze nog vrij vlot te vinden, en betaalbaar of zelfs gratis, maar dit doet zich waarschijnlijk maar ??nmalig voor. Als ik een bagheera 1 had zou ik zeker zorgen dat ik polyesteronderdelen reserve heb. :wink:

Posted: Thu Dec 27, 2007 11:01 am
by benny
Ik heb eens gekeken waar Marienberg ligt. Het is niet interessant om ze te halen. Het is veel te ver.

Posted: Thu Dec 27, 2007 10:53 pm
by matra530lx
Vanuit Heist op den Berg is het wel geteld 265 km enkel, dus maal twee is dat 530 km aan een verbruik van 7,5 liter diesel per 100 km = 39,65 liter aan 1,06 euro = 42 euro enkel voor het verbruik, dan nog rekening houden met de kost van uw slijtage en uw tijd die ge er moet insteken en dat dan nog niet voor uzelf. Plus het risico dat als ge er toekomt en het eigenlijk een hoop troep is, wat dan?
Dan moet ge dit gaan door rekenen aan de mogelijke nieuwe eigenaar, ik heb daar mijn vragen rond.
Als het voor uzelf is dan is het misschien verantwoord om er een uitstapje van te maken en alzo het nuttige met het het aangename te koppelen.
Ik wil dit verhaal eigenlijk kortsluiten met de volgende woorden; als iemand een Bagheera type 1 heeft en nog niet in het bezit is van reserve koetswerk onderdelen, dan moet die er voorgaan.
Misschien is er iets mis met mij maar van al de Matra's die ik al gereden heb, had ik binnen de kortste keren een tweede exemplaar in mijn bezit en dit enkel maar om trachten de kosten van het rijden met een oldtimer te beperken.

Mvg, Jean

Ps: Waarom is er in Nederland geen interesse voor deze stukken?

Posted: Fri Dec 28, 2007 9:25 am
by GODFRIED
Jean, dat is een z??r goede vraag! Waarom is er vanuit Nederland geen interesse voor deze onderdelen!!!!!!!!! :wink:

Posted: Fri Dec 28, 2007 10:21 am
by Ronny
Ja Jean daar heb je een punt "waarom geen intresse in nederland".
Ik begrijp het ook niet goed Jean,Als ik naar mezelf kijk heb ik inmiddels een chassis en onderdelen en polyester genoeg op reserve en dit op een zeer korte tyd en echt voor lage prijzen.Jean je hebt groot gelijk als je een MATRA hebt zorg je ervoor dat je genoeg reseve onderdelen hebt liggen.En ik vind ook dat als je een Bagheera type 1 hebt en je zoekt onderdelen dat je zelf op zo 'n advertentie moet reageren :roll:
Mvg Ronny

Posted: Fri Dec 28, 2007 8:20 pm
by Vollegaaz
de advertentie is ondertussen weg ? de onderdelen ook ?

Posted: Fri Dec 28, 2007 9:23 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik denk ook dat enkel polyester onderdelen niet echt interessant zijn voor de club. Ze nemen veel plaats in en er is relatief weinig vraag naar. Zoals Jean reeds aanhaalde ook wat mij betreft laten gaan die handel.