ALAIN VAN AKEN wrote:Zal ze in clubstock doen.
Ik denk dat je daar vroeg of laat mensen blij mee maakt. Waarschijnlijk ze in de toekomst minder gemakkelijk te vinden. Zouden deze nog worden bijgemaakt? Ik betwijfel het.
Ik wil er daar enkele van reserve hebben liggen.
Harry, We regelen wel iets.
Vandaag nog wat bezig geweest met met het testen van die oude spanningsregellaars.
Ik moet wel opletten met wat ik doe! De motor die ik gebruik maak 1350 tr/m. Ook de poli op de elektrische motor heeft een kleinere diameter dan deze op de auto. Dus het toerental gaat waarschijnlijk veel lager zijn, met dit toerental wekt hij niet zijn maximum vermogen op. Nu heb ik mijn boormachine ingeschakeld. Dat onbelast 3000 tr/m. Nu haal ik wel het maximum van het laadvermogen. Toch denk ik dat de alternator in de auto nog steeds sneller draait. Ja, Je kunt dit berekenen, maar daar heb ik geen zin. Ik kan nu testen of het werkt of niet.
De alternator op mijn testbank is de zelfde als deze in mijn bagheera 50A. Het laadlampje is alleen nodig om bij lage toeren stroom op te wekken het gaat ook uit als de motor sneller draait.
Blijft natuurlijk de vraag waarom het originele laadlampje niet genoeg is om stroom bij lage toerental op te wekken.
Ik zou voor zeker te zijn die oude regelaar op mijn bagheera moeten testen onder invloed van een hoger toerental.
We zien wel. Het is wel duidelijk dat ze niet defect zijn en dat maakt me al blij.
Heet iemand dit al gezien. Een batterijpool die zeer slecht is??