Ervaring leert dat dit gewoon een half jaar kan worden.
Het is nu eenmaal een Matra.
A car full of suprises

oetker wrote:1 maand?
Ervaring leert dat dit gewoon een half jaar kan worden.
Het is nu eenmaal een Matra.
A car full of suprises
Volgens mij staat die al erg lang buiten.GODFRIED wrote:Mooie bagheera om te restaureren!!!
oetker wrote:Volgens mij staat die al erg lang buiten.GODFRIED wrote:Mooie bagheera om te restaureren!!!
Zal wel onderdelen drager worden voor de nette.
Loopt die al goed Stef?
groet Herman
oetker wrote:Staat fraai in showroommaar daar hoort die niet.
Gaat daar overwinteren?
Het duurt toch altijd langer als gedacht dat sleutelen.
Ik merk dat nog geregeld met de rat.
Planning is niet te maken.
Herman
oetker wrote:Als de ontsteking 12 V krijgt dan werkt die zeker.
Deze Delco en moduul en bobine heeft enkele maanden op de rat gezeten.
De delco was een nieuwe dus akls je een vonk ziet dan moet dat goed werken.
Als de wagen een tijdje staat dan zakt de benzine terug.
Als de pomp iets zwak is dan krijgt die de benzine bijna niet naar de carbs.
Dan moet je misschien te lang starten.
Is de 12 Volt achterin wel goed 12 volt.
Er kunnen van voren af nog wel is wat verliezen optreden zeker als de startmotor alles vraagt.
Dan komt er net iets te weinig op de ontsteking/Bobine.
Kan zelfs een zwakke accu zijn.
Dat met die koppeling is vaag.
Pakt die soms lucht op iedere keer.
Heb ik ook gehad.
Zit er ergens een heel klein lekje.
Komt soms door de afsluitrubbers op de pompen.
Dan zie je iets nattigheid op de moeren bij de slang.
Ook kan er de verkeerde pomp voor op staan.
je hebt ze in 19/20.64, en 22mm
Hoe groter de diamter hoe meer olie naar achter hoe meer uitslag.
staat een nieuwe zender én nieuwe regelbare ontvangerpomp op de koppeling herman , ik begin wat aan de competentie van de garage te twijfelen en denk dat ik gespecialiseerde hulp van matraspecialisten ga moeten zoeken ( als hij dat wil doen) want ik begin wat uigeblust te geraken over de situatie in deze garage ... de 5 jaar dat ik er met de murena kwam en samen kon aan werken met kamiel was ok , maar nu zoontje de zaak overnam, het gebouw kocht , snel 2 kindjes maakte én nu ook nog een verbouwing startte vant complex heb ik het gevoel dat ik er "no longer wanted" ben .....
Herman
ik bestelde bij simon de juiste koppelingsplaat , ik stuurde de oude mee ,om zeker te zijn , ik vroeg nadien bart de dikte op te meten van zijn plaat en die klopt met mijn plaat ... zonde dat ik nog 10 j hier op mijn labo moet werken , mijn murenamotor die ik zelf step by step , maar deze gaf ik nu es uit in outsourcing aan een professional ... maar je ziet .. daarom niet direct beter hé ?? we geraken er wel "langzaam en moelijk gaat ook" ... alleen ff flink zijnoetker wrote:Als je niet zelf alles doet weet je ook niet waar het fout zit.
Kunnen misschien wel verkeerde platen inzitten of druklager.
Je hebt namelijk 2 maten heb ik gezien 19 en 20 cm diameter.
wat doet dat verder met de ontkoppeling?
Het hydrauliek is verder gelijk aan de murena.
Je zegt dat de wagen kruipt met ingetrapte koppeling..
Doet die dat ook als die warm is?
we maakten de slang ts de carbus en pomp los en bij demareren pompte hij genoeg op hoorMatramartin wrote:Als hij lang heeft stil gestaan wil het nog wel een helpen om een extra slangetje vanuit bv een sherrycan met benzine naar de carbs aan te sluiten , hoeft ie niet zo lang te pompen. Als ie eenmaal gelopen heeft is het probleem over....mits je er geregeld gebruik van maakt natuurlijk.
tja , misschien nog een optie , maar ik denk als ik aant rije geraakoetker wrote:Ja dat gaat prima, zit ook op mijn 2.2.
Na 3 maanden accu aan 3 slagen rond en hij loopt.
Als de rat 5 dagen stil staat (mech pomp), heeft die ook wel een aantal pogingen nodig.
Zal die voor betrouwbaarheid binnenkort ook is vervangen.
Herman