ontsteking bagheera
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 97
- Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Tim,
Draai de bougies uit de motor en zet de motor in de 3de versnelling. Dan duw je de bagheera langzaam vooruit. Je hebt dan automatisch de juiste draairichting van de motor en van de delco. Met een sleutel te plaatsen op de schroef van krukas gaat dit ook maar je kunt hier niet goed aan wegens plaatsgebrek. Cilinder 1 is de cilinder aan koppeling .

Draai de bougies uit de motor en zet de motor in de 3de versnelling. Dan duw je de bagheera langzaam vooruit. Je hebt dan automatisch de juiste draairichting van de motor en van de delco. Met een sleutel te plaatsen op de schroef van krukas gaat dit ook maar je kunt hier niet goed aan wegens plaatsgebrek. Cilinder 1 is de cilinder aan koppeling .

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 97
- Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm
bedankt,
maar ik heb een probleem, gisteren probeerde ik de ontsteking.
maar een draadje was niet zo goed vast... ik hield hem er met men hand op. het was de - aansluiting
maar nu heb ik deze goed vastgemaakt. en nu als ik demareer, gaat alle licht enzo in het daschboard uit, je kan niets meer doen, je zou denken de zekering is kapot, want als je de sleutel terugdraait en nog eens probeert dan gaat het ook niet meer. maar als je dan een beetje wacht gaat het weer, dus is het geen zekering.
weet iemand hier raad mee?
ik zou denken de spanningsregelaar , maar dan zouden er zekeringen springen!!
maar ik heb een probleem, gisteren probeerde ik de ontsteking.
maar een draadje was niet zo goed vast... ik hield hem er met men hand op. het was de - aansluiting
maar nu heb ik deze goed vastgemaakt. en nu als ik demareer, gaat alle licht enzo in het daschboard uit, je kan niets meer doen, je zou denken de zekering is kapot, want als je de sleutel terugdraait en nog eens probeert dan gaat het ook niet meer. maar als je dan een beetje wacht gaat het weer, dus is het geen zekering.
weet iemand hier raad mee?
ik zou denken de spanningsregelaar , maar dan zouden er zekeringen springen!!
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Ze moet wel nog over het vermogen beschikken, dat wil zeggen dat de batterij amperes, stroom, moet kunnen leveren en dat kan ze niet oneindig. Daarom dient een batterij ook tijdig "gevoed" te worden en als alles goed gaat doet de alternator dat. Nu zit je waarschijnlijk met een batterij die nog wel eventjes mee gaat maar dan gewoon door de knie?n gaat. Zet die lamp er maar eens op en je zal zien dat ze snel aan lichtintensiteit zal inboeten.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Als de batterij stonk, heb je waarschijnlijk ergens kortsluiting, en idd het kan dat je batterij ,na het laden, even de indruk geeft van OK te zijn, en daarna niet meer, meestal kan de batterij dan onbelast nog wel de volle spanning geven, maar bij belasting zakt de spanning (bijna) volledig weg. Het is echter de spanning bij belasting die het belangrijkste is...
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
OK, ik begin opnieuw. Vergelijk het met een benzinetank.
Een volle tank en je kan lang en onbekommerd rijden, naargelang de afelegde Km (starten) gaat je tank geleidelijk aan leeglopen tot er geen benzine meer is of komt, einde verhaal dus. Opnieuw tanken (batterij opladen) en je kan weer verder. Het enige vershil is dat een batterij niet oneindig "kan" blijven tanken daar het een chemisch werkend component is. Eenvoudig uitgedrukt ze verslijt. Vermogen, dat ligt wat moeilijker te vergelijken maar bekijk het zo, als er voldoende bezine komt gaat de motor goed lopen en lekker rijden tot er "onvoldoende" benzine komt genoeg om te draaien niet om te rijden.
Een volle tank en je kan lang en onbekommerd rijden, naargelang de afelegde Km (starten) gaat je tank geleidelijk aan leeglopen tot er geen benzine meer is of komt, einde verhaal dus. Opnieuw tanken (batterij opladen) en je kan weer verder. Het enige vershil is dat een batterij niet oneindig "kan" blijven tanken daar het een chemisch werkend component is. Eenvoudig uitgedrukt ze verslijt. Vermogen, dat ligt wat moeilijker te vergelijken maar bekijk het zo, als er voldoende bezine komt gaat de motor goed lopen en lekker rijden tot er "onvoldoende" benzine komt genoeg om te draaien niet om te rijden.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Zet de batterijlader een nachtje op de batterij en je kunt weer verschillende keren starten tot de batterij leeg is. Bij een oude batterij kan het zijn dat ze al na drie keer starten leeg is. Het starten van een motor gebruikt het meeste stroom aan de auto. Het heeft geen zin om blijven te starten als de motor geen teken van leven geeft. Een beetje benzine in de carburators en als dan de ontsteking in orde is krijg je bij de eerste startbeurt al reactie van de motor. Het is wel belangrijk dat de ontstekingskabels in de juiste volgorde zitten. Heb je dit gecontroleerd? Is er ontsteking aan de bougies? 

Matra Bagheera S - 1977
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
En TIm, zit er al leven in?
Welke bougies zijn er gemonteerd?
Bij de Murena van mijn zoon had ik ook problemen met de ontsteking. Ik had er de voorgeschreven bougies ingedraait; en de motor wilde maar amper draaien of eens hoesten. Maar van draaien was geen spraken. Ik heb de bougies van een andere motor genomen (met een ander nummer) en ongelooflijk maar waar, de motor draaide direct.
Welke bougies zijn er gemonteerd?
Bij de Murena van mijn zoon had ik ook problemen met de ontsteking. Ik had er de voorgeschreven bougies ingedraait; en de motor wilde maar amper draaien of eens hoesten. Maar van draaien was geen spraken. Ik heb de bougies van een andere motor genomen (met een ander nummer) en ongelooflijk maar waar, de motor draaide direct.