Start niet meer...
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De spanningsregelaar heeft geen andere functie.
Ik heb hier nog een goede spanningsregelaar liggen, is te koop samen met de alternator voor 30€. Ik laat je zien dat ze alle twee werken door ze aan te sluiten en laten de draaien op een boormachiene.
Interesse dan hoor ik het wel.
Ik heb hier nog een goede spanningsregelaar liggen, is te koop samen met de alternator voor 30€. Ik laat je zien dat ze alle twee werken door ze aan te sluiten en laten de draaien op een boormachiene.
Interesse dan hoor ik het wel.

Matra Bagheera S - 1977
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
Hallo
Godfried!
Hoe kan je het eigenlijk uittesten of die nog te maken valt?
Indien die niet meer te maken valt, je had gezegd dat de alternator wel nog goed was, dus dan zou ik eventueel één reserve hebben wat altijd handig is
.
Als ik het getest heb en is inderdaad stuk, kan je die regelaar dan eventueel voor mij vervangen als ik de 'nieuwe' bij u koop? Dan rijd ik wel even langs met de bagheera als dat voor jou zou passen.
K'ga in de loop van de week toch sowieso naar Zutendaal voor nieuwe bougiekabels.
Groetjes,
Gendrey

Hoe kan je het eigenlijk uittesten of die nog te maken valt?
Indien die niet meer te maken valt, je had gezegd dat de alternator wel nog goed was, dus dan zou ik eventueel één reserve hebben wat altijd handig is

Als ik het getest heb en is inderdaad stuk, kan je die regelaar dan eventueel voor mij vervangen als ik de 'nieuwe' bij u koop? Dan rijd ik wel even langs met de bagheera als dat voor jou zou passen.
K'ga in de loop van de week toch sowieso naar Zutendaal voor nieuwe bougiekabels.
Groetjes,
Gendrey
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Re: .
Binnenspringen, ruime parking....GEN3 wrote:Daar ga ik waarschijnlijk dinsdag dan even binnenspringen.
Heeft die een ruime parking?
Denk dat de landdingsbaan te kort is


http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Als het een spanningsregelaar is die open te doen is kun je de contacten zuiver maken, misschien dat het probleem dan al opgelost is. Als het een elektronische is kun je er niets aan doen deze zijn dicht gegoten met een kunststof en zeker niet te herstellen. Dit zijn wel de beste omdat er geen vocht in kan.GEN3 wrote:HalloGodfried!
Hoe kan je het eigenlijk uittesten of die nog te maken valt?
Indien die niet meer te maken valt, je had gezegd dat de alternator wel nog goed was, dus dan zou ik eventueel één reserve hebben wat altijd handig is.
Als ik het getest heb en is inderdaad stuk, kan je die regelaar dan eventueel voor mij vervangen als ik de 'nieuwe' bij u koop? Dan rijd ik wel even langs met de bagheera als dat voor jou zou passen.
K'ga in de loop van de week toch sowieso naar Zutendaal voor nieuwe bougiekabels.
Harry de Matra, Je bent welkom.
Groetjes,
Gendrey
Voor alle duidelijkheid die regelaar en alternator wat ik liggen heb zijn niet nieuw, kan ook niet voor 30€. Ze doen wel nog wat ze moeten doen en dat is je batterij laden en volhouden. Die spanningregelaar is zo geplaatst (5 min), dat doe ik wel. Wegens mijn energie gebrek doe ik dit normaal niet. Alleen in noodgevallen. Dus ik maak nu een uitzondering.
Als je zeker wil zijn dat het nog jaren meegaat dan moet je voor nieuw gaan.
Dinsdag voormiddag is voor mij ok. Ongeveer 10:00 is goed.
Doe me een bevestiging of je komt.

- Attachments
-
- spanningsregelaar (Medium).JPG (100.75 KiB) Viewed 19271 times
Last edited by GODFRIED on Sun Jan 31, 2010 9:42 am, edited 1 time in total.
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
Voor mij is het belangrijkste dat het terug werkt.
Jij hebt enkel de gewone (niet-elektrische), toch Godfried?
Het belangrijkste is dat de batterij terug oplaad en vol blijft natuurlijk.
Daarna ga ik sowieso via een rode sleutel werken op de minpool.
10 uur 's ochtends is voor mij prima.
Dan heb ik enkel je adres nog nodig Godfried! (PM?)
Jij hebt enkel de gewone (niet-elektrische), toch Godfried?
Het belangrijkste is dat de batterij terug oplaad en vol blijft natuurlijk.
Daarna ga ik sowieso via een rode sleutel werken op de minpool.
10 uur 's ochtends is voor mij prima.
Dan heb ik enkel je adres nog nodig Godfried! (PM?)
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hier een foto van de spanningsregelaar en de alternator. De spanningsregelaar is een van de laatste wat ze gebruikt hebben of al een vervanger!! Aangesloten op de alternator levert hij 13,7V op mijn boormachine. 

- Attachments
-
- spanningsregelaar en alternator. (Medium).JPG (77.94 KiB) Viewed 19205 times
Matra Bagheera S - 1977
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Het laadsysteem is terug ok. De spanningsregelaar is niet defect maar had slecht contact. Er zit een elektronische spanningsregelaar op. De kabels op de alternator zijn door geknipt op de kabelboom en met een lusterklem verlengt. Zeer slecht gedaan, contact niet contact enz. Zelfs geen plakband om de klemmen gedaan. De schoenen op de kabels zaten los. Ik heb ze wat gespannen, één kabel is bijna door, zit nog met enkele draadjes vast. Alle contactpunten (massa) op het chassis zijn fel geoxideerd en moeten zuiver gemaakt worden.
De motor heeft te weinig vermogen, carburatie en ontsteking moet op punt gezet worden en zuiver gemaakt worden, er moet nog veel gebeuren.
Gendrey heeft belooft om de bagheera stap voor stap io te maken.
Eerst de schrik overwinnen om beginnen te sleutelen, maar dat zal wel lukken met de hulp van het forum.
De motor heeft te weinig vermogen, carburatie en ontsteking moet op punt gezet worden en zuiver gemaakt worden, er moet nog veel gebeuren.
Gendrey heeft belooft om de bagheera stap voor stap io te maken.
Eerst de schrik overwinnen om beginnen te sleutelen, maar dat zal wel lukken met de hulp van het forum.
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
Daar zijn we stilletjes aan mee aan het beginnen. Vandaag het voorcompartiment beginnen schoon te maken...hendrik wrote:Godfried,dat heb je alweer fijn opgelost ik vond het wel jammer dat ik geen tijd had om naar jou te komen.Gendrey moet ook wel eens leren sleutelen dat is toch fijn.
grt harry de matra.
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
Nog eens superbedankt!GODFRIED wrote:Het laadsysteem is terug ok. De spanningsregelaar is niet defect maar had slecht contact. Er zit een elektronische spanningsregelaar op. De kabels op de alternator zijn door geknipt op de kabelboom en met een lusterklem verlengt. Zeer slecht gedaan, contact niet contact enz. Zelfs geen plakband om de klemmen gedaan. De schoenen op de kabels zaten los. Ik heb ze wat gespannen, één kabel is bijna door, zit nog met enkele draadjes vast. Alle contactpunten (massa) op het chassis zijn fel geoxideerd en moeten zuiver gemaakt worden.
De motor heeft te weinig vermogen, carburatie en ontsteking moet op punt gezet worden en zuiver gemaakt worden, er moet nog veel gebeuren.
Gendrey heeft belooft om de bagheera stap voor stap io te maken.
Eerst de schrik overwinnen om beginnen te sleutelen, maar dat zal wel lukken met de hulp van het forum.