
Bagheera vollegaas
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
ok, maar op jouw model (de laatste modellen) werd een rubber gebruikt, mijn model heeft nog de chroom sierlijst. Dus die moet er bij niet bij, de sierlijst heb ik al een jaartje liggen, de ruit ook trouwens, maar sinds kort zit ik met een lek, t'regent binnen, en het regent nogal veel, teveel naar m'n zin de laatste tijd 

Bagheera X '78
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb zelfs nog een goedkopere specialist gevonden, maar die heeft er een hard hoofd in.
Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=mx7UMMlgsPA
Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=mx7UMMlgsPA
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb de voorruit van mijn bagheera zelf geplakt en alleen geplaatst. Het enige wat ik fout gedaan heb is dat je goed moet opletten dat de kit goed op de rand van de ruit komt anders is hij zichtbaar achter de lijst. Opletten dus!!
David, bekijk de foto's van de achterste remslangen eens, zijn het deze wat je zoekt???? Heb je ook die kopere banjofittingen op je remklauwen zitten?
Herman, Die op dat filmpje, daar zou ik niet graag ruzie mee krijgen, als je die een kopstoot geeft!!!!!! Normaal is die vent niet!!!
David, bekijk de foto's van de achterste remslangen eens, zijn het deze wat je zoekt???? Heb je ook die kopere banjofittingen op je remklauwen zitten?
Herman, Die op dat filmpje, daar zou ik niet graag ruzie mee krijgen, als je die een kopstoot geeft!!!!!! Normaal is die vent niet!!!
- Attachments
-
- remslang bagheera achter (Medium).JPG (85.18 KiB) Viewed 16383 times
Last edited by GODFRIED on Sat Jun 12, 2010 9:28 am, edited 1 time in total.
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
vandaag even het wiel eraf gehaald, remklauw is ok, zit goed los, flexibel ziet er prima uit, maar verstopt, zelfs met 10bar geen beweging in te krijgen.
@Godfried: 38 cm lang, maar je hebt gelijk, de banjo kan eraf, dan is't zo'n 35cm. Ik spring er even in de lokale autoshop mee binnen, mocht dat niet lukken hoor je van me.
@Godfried: 38 cm lang, maar je hebt gelijk, de banjo kan eraf, dan is't zo'n 35cm. Ik spring er even in de lokale autoshop mee binnen, mocht dat niet lukken hoor je van me.
- Attachments
-
- remslang.jpg (32.05 KiB) Viewed 16342 times
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Vandaag olie wissel gedaan+nieuwe oliefilter, nieuwe luchtfilter.
Koelwater stond onder peil ? Bijna een liter bijgevuld, effe laten draaien en OK. Ritje gemaakt, tank volgegooid en hup...tot 10 km verder plots een enorme wolk...? Koelwaterbuis doorgescheurd net voor de radiator, stoom en rook alom....
Koelwater stond onder peil ? Bijna een liter bijgevuld, effe laten draaien en OK. Ritje gemaakt, tank volgegooid en hup...tot 10 km verder plots een enorme wolk...? Koelwaterbuis doorgescheurd net voor de radiator, stoom en rook alom....

Bagheera X '78
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Staat bij mij ook nog op de prioriteitenlijst.
Het is een kwestie van tijd dat ze door roesten, en we zullen er allemaal mee te maken krijgen.
Beste preventief te vervangen.
Ik hoop dat ze nog een jaartje volhouden.
Het is een kwestie van tijd dat ze door roesten, en we zullen er allemaal mee te maken krijgen.
Beste preventief te vervangen.
Ik hoop dat ze nog een jaartje volhouden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
afgelopen dagen de bagheera stapsgewijs gesloopt, de bewuste koelbuis eronder uitgehaald, hier had ik al een stuk tussenuit gezaagd en vervangen door een rubber flexibel, maar nu was het wat verderop doorgeroest, net bij de radiator.


Ondertussen hangt de nieuwe koelbuis op haar plek, wat niet echt vlot ging, straks het koelcircuit opvullen, maar eerst de bokaal eens schrobben...wordt vervolgd.
zo, alles opgevuld, dacht eerst even dat ik een lekke radiator had, ik had al een andere van zolder gehaald, maar toen ik aan de demontage wou beginnen zag ik dat het lek van het stukje darm koelbuis-->radiator kwam. Alles ontlucht en laten warmdraaien, daarbij kwam de oude koelbuis aardig van pas, die heb ik in de uitlaat gepropt en de andere kant door de deur.
Morgen alles monteren...


Ondertussen hangt de nieuwe koelbuis op haar plek, wat niet echt vlot ging, straks het koelcircuit opvullen, maar eerst de bokaal eens schrobben...wordt vervolgd.
zo, alles opgevuld, dacht eerst even dat ik een lekke radiator had, ik had al een andere van zolder gehaald, maar toen ik aan de demontage wou beginnen zag ik dat het lek van het stukje darm koelbuis-->radiator kwam. Alles ontlucht en laten warmdraaien, daarbij kwam de oude koelbuis aardig van pas, die heb ik in de uitlaat gepropt en de andere kant door de deur.
Morgen alles monteren...
Bagheera X '78
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Misschien toch best het hele koelsysteem meerdere malen spoelen.
Zo te zien hebt ge er aardig wat roest inzitten.
Heb bij m'n bagheera ook meerdere malen gespoeld zelf met soda in het water.
Vervolgens na elke rondrit de bokaal leeggemaakt en gevuld met zuiver gedistilleerd water.
Nu, 5 maanden en een 8000 km verder blijft het water zuiver.
Tegen de winter nog wat anti-vries erbij en dan kan het er weer tegen.
Zo te zien hebt ge er aardig wat roest inzitten.
Heb bij m'n bagheera ook meerdere malen gespoeld zelf met soda in het water.
Vervolgens na elke rondrit de bokaal leeggemaakt en gevuld met zuiver gedistilleerd water.
Nu, 5 maanden en een 8000 km verder blijft het water zuiver.
Tegen de winter nog wat anti-vries erbij en dan kan het er weer tegen.
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Wel, het systeem is nu bijna 3 maal volledig doorgespoeld, ik had de eerste maal met nieuwe koelvloeistof opgevuld, ontlucht en laten warm worden toen ik vooraaan een lek zag, ik kon de lek niet meteen tegoei lokaliseren maar het leek de radiator. Alles terug afgelaten, de mooie groene vloeistof was al meer naar de kaki-bruine kant. Toen het lek was gevonden heb ik deze vloeistof er terug in gedaan om vervolgens weer op eventuele lekken te checken. Toen alles goed leek, heel de boel weer laten leeglopen om vervolgens terug op te vullen met nieuwe koelvloeistof.
Na het ontluchten en goed op te warmen + een flinke testrit nogmaals gecheckt op lekken, alles ok, vloeistofniveau OK en mooi groen. Ik ga er dus vanuit dat dit probleem voorgoed van de baan is.
Achterste remklauwen ook vervangen, dit in samenwerking met nieuwe flexibels, top A+ ! De Handrem heeft het voordien nooit zo goed gedaan.
Ben nu toch al een hele week bezig, begint op een kleine restauratie te lijken
Morgen de bodem achteraan opnieuw mooi maken, daar zit toch wat roest aan de wielranden, en nog nieuwe rubbers op de schokdemper achteraan/of nieuwe schokdempers, de rubbers zijn echt wel opgebruikt.
Dan moet ze maar weer een jaartje verder...
Na het ontluchten en goed op te warmen + een flinke testrit nogmaals gecheckt op lekken, alles ok, vloeistofniveau OK en mooi groen. Ik ga er dus vanuit dat dit probleem voorgoed van de baan is.
Achterste remklauwen ook vervangen, dit in samenwerking met nieuwe flexibels, top A+ ! De Handrem heeft het voordien nooit zo goed gedaan.
Ben nu toch al een hele week bezig, begint op een kleine restauratie te lijken

Morgen de bodem achteraan opnieuw mooi maken, daar zit toch wat roest aan de wielranden, en nog nieuwe rubbers op de schokdemper achteraan/of nieuwe schokdempers, de rubbers zijn echt wel opgebruikt.
Dan moet ze maar weer een jaartje verder...

Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Mja, toen ik na het plaatsen van de nieuwe koelbuis de koelvloeistof zag druppelen aan de radiator werd ik toch even stil, ik prevelde de woordjes; dit is een eindeloos geval en een bodemloze putGODFRIED wrote:Met zoveel liefde gaat deze bagheera nog een eeuwigheid mee.

Een tas koffie later kon ik weer verder, bleek uiteindelijk de verbindings darm te zijn die een scheurtje had, waarschijnlijk bij het demonteren van de oude buis stuk getrokken. Ik wil maar zeggen, als het wat tegenzit best even afstand nemen, om er vervolgens weer met nieuwe moed in te vliegen


Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
Proefrit 1 vroegtijdig moet afbreken, rookontwikkeling achteraan, vulstop koelcircuit lekte. Oorzaak: roest onder het rubber, nieuwe dichting voor gemaakt en alle roest eruit, dicht ok.
Proefrit 2 ging alles vlot, dik 120km gedaan zonder probleem ! Ikke blij, morgen de bodem achteraan onder handen pakken!
Proefrit 2 ging alles vlot, dik 120km gedaan zonder probleem ! Ikke blij, morgen de bodem achteraan onder handen pakken!
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Zuignappen in de DHZ in de rommelbakken van een paar Euro liggen die.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
het is alweer een tijdje geleden, maar de bagheera heeft niet stilgestaan, ze doet het eigenlijk zeer goed, maar wat gebruikt wordt verdient ook de nodige aandacht.
Ik was afgelopen week op het magische circuit van Le-mans, het circuit waar het voor de bagheera begon, bij thuiskomst ben ik maar meteen aan de bagheera begonnen, jaarlijkse onderhoudsbeurt en ook een klus die ik al behoorlijk lang uitstel...
bron van ergernis :

die barst zit er nu al 3jaar, en ik wordt er steeds vaker op gewezen door omstaanders, zodus die ruit moet eruit. Even de sierlijsten eraf gegooid ...
Bijkomend dit fenomeen tussen stijl en dak...na 4 jaar gebruik toch wel even onder de aandacht brengen...

na het verwijderen van de sierlijsten toch maar het raamkader wat beschermd mbv ductape

een uurtje later ...

dat ging goed, maar dan kwam de schrik van elke bagheera eigenaar tevoorschijn...

net dat iets erger dan vliegroest, maar gelukkig zit het nog wel aan de oppervlakte en prima behandelbaar, het lasapparaat mag werkloos blijven.

de rest van het raamkader ziet er eigenlijk prima uit


die andere huiskat kwam ook even kijken...

Ik was afgelopen week op het magische circuit van Le-mans, het circuit waar het voor de bagheera begon, bij thuiskomst ben ik maar meteen aan de bagheera begonnen, jaarlijkse onderhoudsbeurt en ook een klus die ik al behoorlijk lang uitstel...
bron van ergernis :

die barst zit er nu al 3jaar, en ik wordt er steeds vaker op gewezen door omstaanders, zodus die ruit moet eruit. Even de sierlijsten eraf gegooid ...
Bijkomend dit fenomeen tussen stijl en dak...na 4 jaar gebruik toch wel even onder de aandacht brengen...

na het verwijderen van de sierlijsten toch maar het raamkader wat beschermd mbv ductape

een uurtje later ...

dat ging goed, maar dan kwam de schrik van elke bagheera eigenaar tevoorschijn...

net dat iets erger dan vliegroest, maar gelukkig zit het nog wel aan de oppervlakte en prima behandelbaar, het lasapparaat mag werkloos blijven.

de rest van het raamkader ziet er eigenlijk prima uit


die andere huiskat kwam ook even kijken...

Bagheera X '78
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact: