bagheera matrafan
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zijn heel andere bestelnummers en past ook niet volgens mij.matrafan wrote:
Heb altijd gedacht dat dit dezelfde was als van de eerste Murena's?
M'n bagheera is namelijk van 1980, eentje van de laatste bagheera's.
Zijn ze niet gelijk aan Simca 1100?
Bij de Murena's zijn ze in plastic zijkanten, en voor de S in koper.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Voor de Simca 1100 lijkt me sterk gezien deze allen ouder zijn als de laatste bagheera's.oetker wrote:Zijn heel andere bestelnummers en past ook niet volgens mij.matrafan wrote:
Heb altijd gedacht dat dit dezelfde was als van de eerste Murena's?
M'n bagheera is namelijk van 1980, eentje van de laatste bagheera's.
Zijn ze niet gelijk aan Simca 1100?
Bij de Murena's zijn ze in plastic zijkanten, en voor de S in koper.
Groet Herman
Denk zelfs dat er geen 1100 meer gemaakt is met het embleem van Talbot?
Zou dan eerder denken dan de Talbot 1307/1308 of de kleinere Talbot Samba's.
Heb destijds ook gezocht bij de 1980 modellen van Peugeot/Citroen maar kon hier ook niets vergelijkbaar vinden.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Tec-doc zegt dat ze hetzelfde zijn.
afbeelding is 1100 radiateur.
Lijstje e auto's waar die op past.
afbeelding is 1100 radiateur.
Lijstje e auto's waar die op past.
- Attachments
-
- 1100bagrad.jpg (71.03 KiB) Viewed 8124 times
-
- Radafb.jpg (70.81 KiB) Viewed 8124 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik denk dat die meer koeling nodig hebben Harry.hendrik wrote:Die van een murena zijn ook groter dan van een bagheera herman dat is gek hé.waarom hebben ze niet de zelfde gebruikt dat zou fijn zijn.
grt harry de matra.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Simca 1100 is nog gemaakt tot 1984, maar het merendeel in de fourgonnette uitvoering.matrafan wrote:
Voor de Simca 1100 lijkt me sterk gezien deze allen ouder zijn als de laatste bagheera's.
Denk zelfs dat er geen 1100 meer gemaakt is met het embleem van Talbot?
De Horizon was de opvolger van de gewone 1100, maar deze had geen besteluitvoering.
Vandaar dat de 1100 serie nog een tijdje is doorgebouwd (en Matra had deze onderstellen immers ook nog nodig voor de Rancho

Er zijn dus wel 1100's te vinden met het Talbot-embleem.

In de Rancho's zit trouwens ook dezelfde radiator als in de 1100.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Alweer slimmer geworden, m'n kennis op gebied van Simca/Talbot is blijkbaar toch niet zo goed.
Is nu eenmaal ook al enkele jaren geleden.
Maar jammer genoeg is voor geen van deze modellen nog een radiator nieuw te vinden.
We zullen de koperen radiatoren moeten soigneren daar de kunststof modellen zoals aangehaald niet te renoveren zijn.
Is nu eenmaal ook al enkele jaren geleden.
Maar jammer genoeg is voor geen van deze modellen nog een radiator nieuw te vinden.
We zullen de koperen radiatoren moeten soigneren daar de kunststof modellen zoals aangehaald niet te renoveren zijn.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
De radiateur in de Murena is die van de Citroën Visa/C15 (benzinemodel) met een extra beugel om ze vast te kunnen zetten. Hier een plaatje van zo'n radiateur:matrafan wrote:Heb altijd gedacht dat dit dezelfde was als van de eerste Murena's?
M'n bagheera is namelijk van 1980, eentje van de laatste bagheera's.

Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Ook voor de Murena worden ze schaars, origineel zijn ze buiten Simon/Carjoy om onvindbaar en ook de Visa-radiateurs zijn inmiddels quasi onvindbaar. De mijne heb ik "new old stock" gekocht van iemand die bij Citroën werkt. De Visa is tot 1988 gebouwd, de C15-benzinemodellen nog een paar jaartjes langer, totaal ruim boven de miljoen exemplaren en toch niks meer te vinden nu we 20 jaar verder zijn. Dus die Murena-radiateurs van jou gaan, mits in goede staat, nog wel een nieuwe eigenaar vindenhendrik wrote:Van die heb ik er genoeg liggen brinkie. ik wou graag een nieuwe voor mijn bagheera hebben. Ik heb nu wel één tweedehands van bagheera liggen dat is wel beter dan geen hé maar als ik een nieuwe moet tegen komen koop ik toch een nieuwe als de prijs goed is

Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Ja brinkie, ze eten geen brood hé laat ze maar liggen en het zijn nieuwe dus daar krijg ik altijd mijn geld voor terug.
Jos, ik moet jou ook wat vragen heb jij een carburator van een murena op je bagheera zitten ik dacht het wel hé zo ja hoe rijd dat?
Ik wil dat ook gaan doen maar ik moet dan wel weten of dat nog goed rijd.
grt harry de matra.
Jos, ik moet jou ook wat vragen heb jij een carburator van een murena op je bagheera zitten ik dacht het wel hé zo ja hoe rijd dat?
Ik wil dat ook gaan doen maar ik moet dan wel weten of dat nog goed rijd.
grt harry de matra.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Het is één dubbele carburator, denk van een Simca 1308.
Rijd fantastisch, makkelijk af te stellen en het verbruik ligt een pak lager als met de twee dubbele carburators.
Qua vermogen heeft dit ook niet zoveel effect, de trekkracht als ik door het Eifelgebergte zoef is er niet veel minder door.
Als ik tijd heb zal ik morgen enkele foto's posten of anders in het weekend.
Rijd fantastisch, makkelijk af te stellen en het verbruik ligt een pak lager als met de twee dubbele carburators.
Qua vermogen heeft dit ook niet zoveel effect, de trekkracht als ik door het Eifelgebergte zoef is er niet veel minder door.
Als ik tijd heb zal ik morgen enkele foto's posten of anders in het weekend.
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Of van een Ranchomatrafan wrote:Het is één dubbele carburator, denk van een Simca 1308.
.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Misschien niet heel duidelijk Harry, zit nu eenmaal gemonteerd in een bagheera.
Zoals ge kunt zien heb ik de choke-kabel en steun voor gaskabel compleet gelaten.
Indien het niet had moeten lukken kon alles terug origineel gemaakt worden.
Had het carburator nummer willen noteren maar kan geen nummer vinden.



Zoals ge kunt zien heb ik de choke-kabel en steun voor gaskabel compleet gelaten.
Indien het niet had moeten lukken kon alles terug origineel gemaakt worden.
Had het carburator nummer willen noteren maar kan geen nummer vinden.


