Bagheera 2 , werkzaamheden tijdens de winterperiode
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb mijn Bagheera deze winter niet gespaard en er mee door gereden.Maar je kunt de sporen van het zout op veel plaatsen zien.De remklauwen zijn geroest.Dit hebben jullie al kunnen zien op de vorige foto's.Ook de waterkoelbuizen zijn geoxideerd. zie foto.Dit had ik niet voor mogelijk gehouden.Zout en zink zijn geen goede kameraden.Maar dat het zo snel gaat had ik zeker niet gedacht.Een goede raad! Behandel al de gegalvaniseerde onderdelen tegen oxidatie. 

- Attachments
-
- koelvloeistofbuis.JPG (55.88 KiB) Viewed 12033 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Je weet! Als je aan een Matra begint is het einde niet zo gauw in zicht.Hier mijn vervolg.Met het aanpassen van de vulbuis van de koelvloeistof heb ik ook het volledige koelvloeistof systeem zuiver gemaakt en de koelvloeistof vervangen.Ook het glazen reservoir heb ik een poetsbeurt gegeven.Onder in het reservoir lag een dikke brij van een 1cm.Tijdens de restauratie een 6 tal jaar geleden heb ik ook de aansluiting van de hoofdrempomp naar oliereservoir vervangen door een soepele slang.Deze hebben ze me verkocht speciaal bestand tegen remolie.Maar na enkele maanden begon de verbindingsslang te zweten en de remolie heeft de lak aangetast en zelfs opgelost.Zie foto's.Hopelijk heb ik nog een bruikbaar exemplaar liggen.De rembekrachtiger en de steun werd ook uitgebouwd wegens roest vorming.Deze steun wordt vervangen door een verzinkte steun maar eerst in de verf gezet.De koppelingspomp heeft ook een revisie nodig.Ze werkt nog goed en lekt niet maar die roest kan ik niet laten zitten.De pomp werd gedemonteerd en zuiver gemaakt.Ik moet het nog eens kwijt? het zout heeft veel aangetast?.Dit is de eerste winter dat ik er mee gereden heb.Het doet mijn Bagheera geen goed.Maar zo blijven we bezig!Heerlijk dat sleutelen.Alleen ben ik mijn grenzen aan het verleggen en daar moet ik voorzichtig mee zijn. :wink:
- Attachments
-
- zuivergemaakte rempomp.JPG (44.19 KiB) Viewed 12017 times
-
- uitgebouwde rempomp met roest.JPG (52.64 KiB) Viewed 12017 times
-
- koppelingspomp.JPG (68.04 KiB) Viewed 12017 times
-
- verzinkte steun.JPG (38.3 KiB) Viewed 12017 times
-
- beroeste steun.JPG (39.41 KiB) Viewed 12017 times
-
- roest aansluiting rempomp op rembekrachtiger.JPG (51.47 KiB) Viewed 12017 times
-
- rembekrachtiger.JPG (61.54 KiB) Viewed 12017 times
-
- zwetende remslang.JPG (40.53 KiB) Viewed 12017 times
-
- reservoir koelvloeistof.JPG (59.73 KiB) Viewed 12017 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Godfried,
Tegen zout is weinig opgewassen. De hogedrukreiniger spoelt het zout wel weg maar het wordt door de waterdruk ook tussen spleten en kieren geduwd waar het zich nestelt en zijn vernietigende werk doet.
En je kan de carrosserie wel netjes afdrogen na een wasbeurt maar ik heb nog niemand een chassis zien afdrogen....
Gelukkig zullen het in jouw geval enkel de onderdelen zijn die nog kunnen roesten en niet het chassis.
Ik denk dat we onze wagens best binnenhouden tot het zout weggeregend is.
Tegen zout is weinig opgewassen. De hogedrukreiniger spoelt het zout wel weg maar het wordt door de waterdruk ook tussen spleten en kieren geduwd waar het zich nestelt en zijn vernietigende werk doet.
En je kan de carrosserie wel netjes afdrogen na een wasbeurt maar ik heb nog niemand een chassis zien afdrogen....
Gelukkig zullen het in jouw geval enkel de onderdelen zijn die nog kunnen roesten en niet het chassis.
Ik denk dat we onze wagens best binnenhouden tot het zout weggeregend is.

Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Jongens, ik heb een probleem! Wie weet raad?De leiding van het remoliereservoir naar de hoofdkoppelingspomp heeft Matra gemaakt uit harde plastiek.Ik heb deze vervangen gehad door een rubberen leiding die zo gezegd tegen remolie bestand was.Het probleem daarmee heb ik al beschreven(zweten van de leiding met lak schade als gevolg)Ik heb geen bruikbare leiding meer liggen. Kan ik daar geen plastieken darm voor gebruiken die ik een legerstock ga halen.Zou deze ook gaan zweten?De remolie zit toch ook in een plastieken fles.Heeft hier iemand ervaring mee? 

Matra Bagheera S - 1977
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Er bestaan kunstof leidingen die gebruikt worden om water aan te sluiten aan bvb. Amerikaanse koelkasten.
Deze leidingen kunnen wel tegen een stootje.
Alleen de koppelingen kan een probleem zijn?
Deze leidingen kunnen wel tegen een stootje.
Alleen de koppelingen kan een probleem zijn?
Last edited by Paul on Sun Jan 29, 2006 12:47 pm, edited 1 time in total.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Paul, hartelijk bedankt voor je aanbod.Ik heb vandaag ge?nformeerd bij een autoschop en deze zeggen me dat gewoon plastieken darm ook bestand is tegen remolie.Het is een heel stuk rijden eer ik bij je ben daarom kies ik voor de gemakkelijkste oplossing.Laat ons hopen dat die mannen weten waarvan ze spreken.Ik moet het je niet zeggen maar er komt meer bij kijken dan alleen dat stukje darm te vervangen.Het systeem moet ontlucht worden.Het is ook niet de bedoeling dat ik dat iedere maand ga doen.Ik ga het er op wagen of heeft er iemand slechte ervaring mee?Paul nogmaals bedankt en niet weggooien h?.Je weet maar nooit! 

Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Vandaag ben ik toevallig tegen een stroom onderbrekingsschakelaar voor in de auto aangelopen.Deze schakelaar heb ik gekocht omdat ik al langer met het idee loop deze te plaatsen.Zie foto.Het is altijd gemakkelijk om de stroom af te zetten zonder de batterij los te maken.Ik maak de batterij meestal los als de wagen een langere tijd moet stilstaan.Dan ben je zeker van geen stroom verlies en het klokje wordt ook gespaard. Ook tijdens werkzaamheden is het gemakkelijk om de stroom af te zetten. Jullie vinden het misschien overbodig? Voor een prijs van 5 euro kon ik het niet laten.
- Attachments
-
- stroom onderbrekingsschakelaar.JPG (32.44 KiB) Viewed 11969 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Godfried
Die stroomonderbreker is zeker geen overbodige luxe,ik heb reeds van in 1972 dergelijke sleutel geplaatst op de M530.
Het is een veiligheid wanneer de wagen stilstaat,en ook bij een ongeval (hopelijk overkomt het geen enkele Matra) ingeval van een kortsluiting kan de batterij vlug uitgeschakeld worden.
Groeten
Die stroomonderbreker is zeker geen overbodige luxe,ik heb reeds van in 1972 dergelijke sleutel geplaatst op de M530.
Het is een veiligheid wanneer de wagen stilstaat,en ook bij een ongeval (hopelijk overkomt het geen enkele Matra) ingeval van een kortsluiting kan de batterij vlug uitgeschakeld worden.
Groeten
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Ik ben ook nogal bang dat m'n wagen in de vlammen zou kunnen opgaan door ??n of andere kortsluiting (getuige de volledig gerestaureerde Matra van Raf...)
Je weet maar nooit met de franse bekabeling en ik heb weinig zin om een totaal nieuwe kabelboom te gaan maken, hetgeen daarom niet beter is.
Daarom zou ik me ook geruster voelen met zo'n stroomonderbreker.
Telkens ik de wagen op stal zet zou ik deze dan uitschakelen.
Natuurlijk kan de wagen ook in brand vliegen terwijl hij rijdt en dan is het ook te laat.
De stroomonderbreker zou dan een plaatsje onder het dashboard krijgen of op de middenconsole aan de versnellingspook (ik heb nog een console liggen van een "S").
Bart
Je weet maar nooit met de franse bekabeling en ik heb weinig zin om een totaal nieuwe kabelboom te gaan maken, hetgeen daarom niet beter is.
Daarom zou ik me ook geruster voelen met zo'n stroomonderbreker.
Telkens ik de wagen op stal zet zou ik deze dan uitschakelen.
Natuurlijk kan de wagen ook in brand vliegen terwijl hij rijdt en dan is het ook te laat.
De stroomonderbreker zou dan een plaatsje onder het dashboard krijgen of op de middenconsole aan de versnellingspook (ik heb nog een console liggen van een "S").
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Bart, Benny en Jules.
Inderdaad een batterij die enkele maanden niet gebruikt wordt sluit men beter op een druppellader aan.Al hoewel ik heb het nog nooit gedaan. Dit heeft me vorig jaar nog een nieuwe batterij gekost voor in mijn Bagheera. Ik was vergeten de kabel van de batterij los te maken.De batterij was volledig ontladen en kapot.
Daar heb ik niet bij stil gestaan maar het is inderdaad gemakkelijk indien er zich een kortsluiting voordoet.Ik heb het ooit meegemaakt met mijn Escort van 1972.De motor viel uit en plots kwam er rook uit het dashboard.Paniek wat nu!Gelukkig had ik wat gereedschap bij en heb de kabel aan de batterij doorgeknipt.Maar het was al te laat een gedeelte van de kabelboom was al gesmolten.Ja, deze schakelaar moet ergens in de buurt staan van het stuur of de middenconsole.Je ziet we hebben toch veel de zelfde idee?n.Tot wederhoren.
Inderdaad een batterij die enkele maanden niet gebruikt wordt sluit men beter op een druppellader aan.Al hoewel ik heb het nog nooit gedaan. Dit heeft me vorig jaar nog een nieuwe batterij gekost voor in mijn Bagheera. Ik was vergeten de kabel van de batterij los te maken.De batterij was volledig ontladen en kapot.
Daar heb ik niet bij stil gestaan maar het is inderdaad gemakkelijk indien er zich een kortsluiting voordoet.Ik heb het ooit meegemaakt met mijn Escort van 1972.De motor viel uit en plots kwam er rook uit het dashboard.Paniek wat nu!Gelukkig had ik wat gereedschap bij en heb de kabel aan de batterij doorgeknipt.Maar het was al te laat een gedeelte van de kabelboom was al gesmolten.Ja, deze schakelaar moet ergens in de buurt staan van het stuur of de middenconsole.Je ziet we hebben toch veel de zelfde idee?n.Tot wederhoren.

Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Matravrienden,
Ik heb zitten denken over deze onderbrekingsschakelaar en heb nog een vraagje.Zo een schakelaar kon toch de startstroom verdragen want ik wil de volledige stroom onderbreken.Ik denk dat ik hem ga plaatsen in de buurt van de versnellingspook.Dit wil zeggen dat ik hem onder het chassis zet en alleen het schakel gedeelte in de auto uit komt.Dus ik kan tijdens het rijden niet aan de contacten om eventueel een brug te leggen.Kan ik op die schakelaar vertrouwen?Op de verpakking staat alleen het merk en geen piekstroom.Wat denken jullie hier van?
Ik heb zitten denken over deze onderbrekingsschakelaar en heb nog een vraagje.Zo een schakelaar kon toch de startstroom verdragen want ik wil de volledige stroom onderbreken.Ik denk dat ik hem ga plaatsen in de buurt van de versnellingspook.Dit wil zeggen dat ik hem onder het chassis zet en alleen het schakel gedeelte in de auto uit komt.Dus ik kan tijdens het rijden niet aan de contacten om eventueel een brug te leggen.Kan ik op die schakelaar vertrouwen?Op de verpakking staat alleen het merk en geen piekstroom.Wat denken jullie hier van?

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Godfried,
Zo te zien heeft die schakelaar stevige aansluitmoeren, dat is al iets.
Ik weet niet of deze binnenin ook solide is uitgerust om hoge stroomsterktes te verdragen. Is er nergens vermeld hoeveel Amp?re erdoor kan?
Het ziet eruit alsof deze schakelaar hiervoor speciaal is uitgerust.
Ik denk dat je best de massakabel met deze schakelaar onderbreekt en hem integraal binnenin zet + onderaan goed isoleert.
Bart
Zo te zien heeft die schakelaar stevige aansluitmoeren, dat is al iets.
Ik weet niet of deze binnenin ook solide is uitgerust om hoge stroomsterktes te verdragen. Is er nergens vermeld hoeveel Amp?re erdoor kan?
Het ziet eruit alsof deze schakelaar hiervoor speciaal is uitgerust.
Ik denk dat je best de massakabel met deze schakelaar onderbreekt en hem integraal binnenin zet + onderaan goed isoleert.
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Godfried en BartGODFRIED wrote:Matravrienden,
Ik heb zitten denken over deze onderbrekingsschakelaar en heb nog een vraagje.Zo een schakelaar kon toch de startstroom verdragen want
Die onderbrekingssschakelaars zijn zeker geschikt om de volledige startstroom te verdragen,bij mij is dit reeds zo van als de auto nieuw is(ik heb wel de eerste schakelaar moeten vervangen daar die versleten was,mijn huidige is dezelfde zoals op uw foto),ik heb zoals Bart schrijft ook de massa kabel van mijn batterij onderbroken.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Wat die druppellader betreft, daarmee heb ik zeer goede ervaringen. Sinds mijn motorfiets daarmee voorzien is, start hij alsof hij nog maar 5 minuten stilstaat. De batterij is altijd optimaal geladen. En een druppellader laadt en ontlaadt de batterij volgens een programma om de bateerij in de beste conditie te houden. Daardoor kan de levensloop van de batterij serieus verlengd worden. Want een batterij die niet gebruikt wordt, gaat snel kapot. Zelfs als die afgekoppeld wordt. De enige mogelijkheid om de afgekoppelde batterij ideaal te bewaren, is het zuur eruit gieten.
Benny.
Benny.
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
voor een motorfiets zij er druppelladers genoeg in de handel en niet duur maar ik ben ook even wezen shoppen voor de matra, maar van een motor raden ze af en ??n voor een auto zit meestal ook een laadsysteem op en koste 175 euro voor een B merk, weet iemand een ander druppelladertje voor een auto.
ik heb wel eens gelezen dat porsche er ??n had voor in de sigaret aansteker voor rond de 60 euro maar de dealers van porsche zijn niet voor het oprapen hier.
ik heb wel eens gelezen dat porsche er ??n had voor in de sigaret aansteker voor rond de 60 euro maar de dealers van porsche zijn niet voor het oprapen hier.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Matravrienden,
Ik ben blij dat ik jullie om raad heb gevraagd.Ik zou de stroomkabel naar de batterij onderbroken hebben.Aan de massakabel had ik niet eens gedacht.Op mijn onderbrekingsschakelaar of op de verpakking staan geen technische gegevens. Daarom ook mijn twijfel of de schakelaar de startstroom aan kan.Bij de aankoop had ik die vraag ook gesteld aan de verkoper.Hij wist het niet en heeft het toen aan een andere verkoper gevraagd, deze zei"geen probleem".Nu ben ik ben pas overtuigd.Ja, Bart de schakelaar dan toch maar in de auto plaatsen.Ik had gedacht om een gat in de bodem te boren en alleen het schakelgedeelte in de auto te laten uitkomen.Benny, Je schrijft "een druppellader laadt en ontlaadt de batterij".Dat is nieuw voor mij.Ik dacht dat deze alleen de batterij zou laden.Dit wil zeggen dat niet iedere druppellader daar aan voldoet.Vorige week stonden druppelladers in de Aldi voor 25 euro maar deze zullen wel niet ontladen denk ik.Zet je die druppellader na iedere rit terug op de batterij?Loop je dan niet de kans dat de batterij juist ontladen is als je de motor nodig hebt?Of zie ik dat verkeerd.Een druppellader voor een motor moet je toch ook kunnen gebruiken voor een autobatterij of hebben deze niet de zelfde spanning?Interessante site die je opgegeven hebt.Daar kost een druppellader 51.75 euro met de aansluitkabels erbij.Ja ik ga me ook een druppellader kopen.Ik heb mijn Bagheera nu uitgerust met een elektrische benzinepomp om de reden dat hij moeilijk start na lange stilstand.De batterij kan dan ook niet veel verdragen omdat deze dan bijna ontladen is.Een druppellader was misschien al voldoende geweest!Vrienden, bedankt voor de informatie.

Ik ben blij dat ik jullie om raad heb gevraagd.Ik zou de stroomkabel naar de batterij onderbroken hebben.Aan de massakabel had ik niet eens gedacht.Op mijn onderbrekingsschakelaar of op de verpakking staan geen technische gegevens. Daarom ook mijn twijfel of de schakelaar de startstroom aan kan.Bij de aankoop had ik die vraag ook gesteld aan de verkoper.Hij wist het niet en heeft het toen aan een andere verkoper gevraagd, deze zei"geen probleem".Nu ben ik ben pas overtuigd.Ja, Bart de schakelaar dan toch maar in de auto plaatsen.Ik had gedacht om een gat in de bodem te boren en alleen het schakelgedeelte in de auto te laten uitkomen.Benny, Je schrijft "een druppellader laadt en ontlaadt de batterij".Dat is nieuw voor mij.Ik dacht dat deze alleen de batterij zou laden.Dit wil zeggen dat niet iedere druppellader daar aan voldoet.Vorige week stonden druppelladers in de Aldi voor 25 euro maar deze zullen wel niet ontladen denk ik.Zet je die druppellader na iedere rit terug op de batterij?Loop je dan niet de kans dat de batterij juist ontladen is als je de motor nodig hebt?Of zie ik dat verkeerd.Een druppellader voor een motor moet je toch ook kunnen gebruiken voor een autobatterij of hebben deze niet de zelfde spanning?Interessante site die je opgegeven hebt.Daar kost een druppellader 51.75 euro met de aansluitkabels erbij.Ja ik ga me ook een druppellader kopen.Ik heb mijn Bagheera nu uitgerust met een elektrische benzinepomp om de reden dat hij moeilijk start na lange stilstand.De batterij kan dan ook niet veel verdragen omdat deze dan bijna ontladen is.Een druppellader was misschien al voldoende geweest!Vrienden, bedankt voor de informatie.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Godfried, je zal je deze aankoop nooit beklagen. Een druppellader is eigenlijk de waakhond van uw batterij. Om hier de uitleg te geven, zou teveel tijd in beslag nemen. Maar je zal bij de gebruiksaanwijzing zelf kunnen lezen hoe zo'n druppellader werkt, en de staat van de batterijj controleert. Dit systeem waarschuwt zelfs wanneer de batterij niet meer goed is. Bij aankoop van een druppellader moet je wel goed controleren voor welke batterijen hij geschikt is. Bijvoorbeeld: mijn druppellader is geschikt voor lood/zuur accu's van 2 tot 32Ah. Controleer dus eerst uw autobatterij en kijk dan welke druppellader er geschikt is. Op de doos van mijn druppellader staan er wel een auto, moto, boot, jetski's op, maar ik denk dat hij niet geschikt is voor een autobatterij. Waarschijnlijk heeft ieder merk van druppelladers wel een gepast exemplaar.
Benny.
Benny.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Ontladen is mij ook niet bekend bij loodaccu's en lijkt mij ook niet de levensduur te bevorderen.
Ontladen wordt wel toegepast bij herlaadbare batterijen via goede laadapparaten, daar is het de bedoeling het zogenoemde "geheugeneffect" te vermijden en zo de levensduur van dergelijke batterijen ten goede te komen.
Dat een druppellader goed zijn werkt doet kan ik alleen maar beamen!
Ontladen wordt wel toegepast bij herlaadbare batterijen via goede laadapparaten, daar is het de bedoeling het zogenoemde "geheugeneffect" te vermijden en zo de levensduur van dergelijke batterijen ten goede te komen.
Dat een druppellader goed zijn werkt doet kan ik alleen maar beamen!
- Attachments
-
- IMG_2845 (Small).JPG (55.85 KiB) Viewed 11876 times
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Sorry heren, ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Na een uur, stopt de druppellader met laden. Dan wordt de batterij voor 30 minuten autonoom. Na die 30 minuten controleert de druppellader de spanning. Daaraan weet de druppellader in welke staat de batterij is. En begint hij opnieuw met het meest gepaste programma om de batterij in de beste conditie te houden. Dit herhaalt zich altijd maar opnieuw.
Benny.
Benny.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Eerlijk gezegd ik ben al jaren aan het klossen met het starten van mijn oldtimer(s), na de winterslaap.Met mijn Opel Gt was dat niet anders.De GT is verkocht afgelopen jaar.Nu gaan al mij zorgen naar mij Bagheera.Ik ben h??l blij met de informatie die ik van jullie gekregen heb. 

Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Benny, Je boodschap is begrepen.
Hier onder een foto van een herboren hoofdkoppelingspomp.Gelukkig zijn de cilinder, zuiger en afdichtingen in de pomp nog in uitstekende staat.Geen ingevreten roestplekjes.Met wat cilinderpasta van FTE eraan gaat deze pomp weer jaren mee.Ook de rembekrachtiger werd voorzien van een nieuwe laklaag.Groetjes
Raar! Maar waar,ze hebben de zelfde kleur.
Hier onder een foto van een herboren hoofdkoppelingspomp.Gelukkig zijn de cilinder, zuiger en afdichtingen in de pomp nog in uitstekende staat.Geen ingevreten roestplekjes.Met wat cilinderpasta van FTE eraan gaat deze pomp weer jaren mee.Ook de rembekrachtiger werd voorzien van een nieuwe laklaag.Groetjes

Raar! Maar waar,ze hebben de zelfde kleur.
- Attachments
-
- rembekrachtiger.JPG (47.67 KiB) Viewed 11828 times
-
- een herboren kopelingspomp.JPG (29.15 KiB) Viewed 11828 times
Matra Bagheera S - 1977