Hoe het juist zit met de ouderdom van banden weet ik niet! Scheurtjes in de banden is nooit goed en denk ik dat ze afkeuren. De banden op mijn Bagheera zijn meer dan 20 jaar oud maar hebben dit niet. Waarschijnlijk gaan ze om de leeftijd moeilijk doen!!hendrik wrote: ↑Fri Jan 17, 2020 10:18 pm Ik heb de originele velgen van de Murena eens van onder het stof gehaald en de maten kloppen Godfried maar die banden zijn nog nieuw maar hebben kleine schuurtjes aan de zijkant. Ik ga dan maar nieuwe er op laten zetten voor naar die kut keuring te kunnen gaan. Zou ik die dan ook voor de bagheera kunnen gebruiken voor die keuring denk het niet hé?
grt harry de matra.

Of je met die velgen van de Murena op de Bagheera kunt gebruiken voor de keuring betwijfel ik, ze hebben een andere hoogte Bag 13 Mur 14.
Ik weet ook niet hoe moeilijk ze doen, maar Jos zijn Bagheera werd wel afgekeurd voor de banden.

Ik vind persoonlijk dat ze het te ver gaan zoeken. Ze willen die oude karren van de weg. Vroeg of laat gaat dit werkelijk gebeuren. Daar mag je dan alleen nog naar kijken.