Start niet meer...
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Hij draait blijkbaar goed rond en blijkbaar heb je ontsteking. Het enige wat overblijft is dus benzine. Neem eens de luchtfilter af en draai eens aan het stuk waarop je gaskabel zit. Normaal moet er uit de kleine buisjes in je carburator benzine sijpelen. Giet eens rechtstreeks in de carburatoren een beetje benzine en starten zonder choke. Indien hij dan wil ontsteken trek dan een de choke.
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
thnx voor de tip!
Bedankt voor de tip, k'denk dat ik zelf best wacht op Hendrik en Godfried.
Kwestie van het niet nog erger te maken.
Kwestie van het niet nog erger te maken.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Gen3,
Je hebt weinig zelfvertrouwen en dat komt met een bagheera nooit goed.
Als je niet regelmatig zelf iets kunt doen aan je bagheera dan zal het niet voor lang zijn.
We zullen morgen zien. Ik hoop dat hij niet in die koude wind staat want daar kan ik niet goed tegen.
Tot morgen.
Je hebt weinig zelfvertrouwen en dat komt met een bagheera nooit goed.
Als je niet regelmatig zelf iets kunt doen aan je bagheera dan zal het niet voor lang zijn.
We zullen morgen zien. Ik hoop dat hij niet in die koude wind staat want daar kan ik niet goed tegen.
Tot morgen.

Matra Bagheera S - 1977
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
!!
En ze is weer tot leven gebracht!!!
Dankzij Godfried en Harry!!! Nog eens bedankt mannen!!
K'ga toch zeker jullie raad opvolgen en het nodige doen.
Aan jullie het verhaal met de foto's
!!
Groetjes en nogmaals bedankt bedankt bedankt!!
Gendrey
Dankzij Godfried en Harry!!! Nog eens bedankt mannen!!
K'ga toch zeker jullie raad opvolgen en het nodige doen.
Aan jullie het verhaal met de foto's

Groetjes en nogmaals bedankt bedankt bedankt!!
Gendrey
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Vandaag zijn Harry en ik naar Genk gereden met een dikke jas aan om een panter terug tot leven te wekken. Dat hij ziek was wissen we al maar zo ziek hadden we niet gedacht. Na het zien van de motor zagen we geen elektronische ontsteking en ik dacht dat deze panter dat wel had! Even wat gas in de luchtpijp gespoten en een start gedaan, geen kik!!! Dan maar de delco open gedaan. De platina's waren fel ingebrand, geen goed teken. Dan deze maar verwijderd en met een fijn schuurpapier weer een beetje vlak gemaakt en op het oog afgesteld, ik had geen afstelplaatsjes bij. Opnieuw een start, weer geen kik. De bougies hadden we al zuiver gemaakt. Ik had een reserve mee genomen om te kijken of er een goede vonk was, met mijn bougie was er een perfecte vonk maar met de bougie in de panter een heel klein lichte en nog op de verkeerde plaats. Daar er nog een 5 oldtimers in de buurt stonden hebben daar maar één van gesloopt voor zijn bougies. De spitfire moest er aan geloven, Gendrey zei "daar zitten nieuwe in". Harry dook al onder kap ik in geen tijd had hij 4 nieuwe bougies. Deze werden dan in de panter gedraaid en een nieuwe start poging volgde. TRtrtrtrrtrprurrtttttt er komt beweging in stop stop!!!" Riep ik want Gendry die was gewoon van minuten te starten tot de starter bijna rood stond. Een klein beetje de delco verdraaien en we hoorden het geluid wat wel graag horen. Aan de alternator hingen enkele kabels los, natuurlijk de batterij had geen lading. Na het aansluiten van de kabels nog geen lading dan maar de spanningsregelaar eens beken en deze is defect, na een overbrugging was de lading weer ok.
Deze panter heeft een grote beurt nodig dat staat vast en een nieuwe spanningsregelaar. Ook de bougiekabels zijn aan vervanging toe.
Gendrey beloofde ons dat het zou gebeuren en met een gerust gevoel hebben we de groene panter verlaten.
Er werd eerst nog geprobeerd om ons dronken te maken maar dat lukte niet goed, maar we hebben de flessen toch mee naar huis genomen.
De vrouwen weten daar wel weg mee!
De panter zal zich daar flink mogen verweren tussen die grote Amerikaanse wagens in, ook een Jaguar E type stond daar onder een deken.
Misschien dat we deze panter met zijn eigenaar eens mogen begroeten op één van de meetings!!!
De foto's volgen!!!
Deze panter heeft een grote beurt nodig dat staat vast en een nieuwe spanningsregelaar. Ook de bougiekabels zijn aan vervanging toe.
Gendrey beloofde ons dat het zou gebeuren en met een gerust gevoel hebben we de groene panter verlaten.
Er werd eerst nog geprobeerd om ons dronken te maken maar dat lukte niet goed, maar we hebben de flessen toch mee naar huis genomen.
De vrouwen weten daar wel weg mee!

De panter zal zich daar flink mogen verweren tussen die grote Amerikaanse wagens in, ook een Jaguar E type stond daar onder een deken.
Misschien dat we deze panter met zijn eigenaar eens mogen begroeten op één van de meetings!!!

De foto's volgen!!!
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Toch even moeten bekomen van de aap uit te hangen in die bagheera.
Ja, zo lenig als een aap moet je zijn om daar aan te sleutelen. Mijn heel lijf doet pijn, maar dat is niets nieuws. Ik heb deze middag geslapen en net een uur in een heet bad doorgebracht en heb weer een beetje energie. Als je dan ziet hoe je aan spitfire kunt werken, samen met de motorkap verdwijnt de hele snuit, wat een luxe. Ben ik blij dat ik op mijn bagheera een elektronische ontsteking geplaatst heb. Gelukkig heb je hier weinig omzien naar. Weinig garagisten die nog aan een bagheera of murena willen werken wegens het plaatsgebrek rond de motor, stil gezwegen dat je in het koffer moet kruipen.
Harry, bedankt om me te helpen. Het waren weer enkele gezellige uren.
Haary de Matra heeft de foto's gemaakt. Gelukkig had hij zijn toestel bij. Mijn toestel had een platte batterij.
Gendrey, bedankt voor de goede ontvangst. Aan deze bagheera kunnen jullie nog veel plezier beleven maar eerst wat onderhoud doen en alles controleren.
Jurgen, inderdaad deze bagheera komt van Ludo maar heeft ondertussen al verschillende eigenaars gehad, zonde.
Wat vind ik het spijtig dat onze Ludo die heeft verkocht, daar had hij nog jaren mee kunnen rijden.
Gelukkig kennen we nu de huidige eigenaar
.
Gendrey, sorry voor het foutje in je naam. Wat maakt het ook uit!!!
Ja, zo lenig als een aap moet je zijn om daar aan te sleutelen. Mijn heel lijf doet pijn, maar dat is niets nieuws. Ik heb deze middag geslapen en net een uur in een heet bad doorgebracht en heb weer een beetje energie. Als je dan ziet hoe je aan spitfire kunt werken, samen met de motorkap verdwijnt de hele snuit, wat een luxe. Ben ik blij dat ik op mijn bagheera een elektronische ontsteking geplaatst heb. Gelukkig heb je hier weinig omzien naar. Weinig garagisten die nog aan een bagheera of murena willen werken wegens het plaatsgebrek rond de motor, stil gezwegen dat je in het koffer moet kruipen.
Harry, bedankt om me te helpen. Het waren weer enkele gezellige uren.
Haary de Matra heeft de foto's gemaakt. Gelukkig had hij zijn toestel bij. Mijn toestel had een platte batterij.

Gendrey, bedankt voor de goede ontvangst. Aan deze bagheera kunnen jullie nog veel plezier beleven maar eerst wat onderhoud doen en alles controleren.
Jurgen, inderdaad deze bagheera komt van Ludo maar heeft ondertussen al verschillende eigenaars gehad, zonde.
Wat vind ik het spijtig dat onze Ludo die heeft verkocht, daar had hij nog jaren mee kunnen rijden.


Gendrey, sorry voor het foutje in je naam. Wat maakt het ook uit!!!

- Attachments
-
- kabouter punnnemuts.jpg (43.34 KiB) Viewed 16413 times
-
- bagheera Gendrye Genk (.jpg (52.28 KiB) Viewed 16413 times
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
:-)
Blij dat ze het lekker vondhendrik wrote:Ja godfried, het was toch alweer eens gezellig om iemand weer eens te helpen maar het moest wat warmer zijn geweest. Gelukkig hebben we het opgelost en dat in die koude. En Gendrey mijn vrouw vond de wijn lekker.
grt harry de matra.



Nog eens bedankt!!
Groetjes,
Gendrey

- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
Geen probleem GodfriedGODFRIED wrote:Toch even moeten bekomen van de aap uit te hangen in die bagheera.
Ja, zo lenig als een aap moet je zijn om daar aan te sleutelen. Mijn heel lijf doet pijn, maar dat is niets nieuws. Ik heb deze middag geslapen en net een uur in een heet bad doorgebracht en heb weer een beetje energie. Als je dan ziet hoe je aan spitfire kunt werken, samen met de motorkap verdwijnt de hele snuit, wat een luxe. Ben ik blij dat ik op mijn bagheera een elektronische ontsteking geplaatst heb. Gelukkig heb je hier weinig omzien naar. Weinig garagisten die nog aan een bagheera of murena willen werken wegens het plaatsgebrek rond de motor, stil gezwegen dat je in het koffer moet kruipen.
Harry, bedankt om me te helpen. Het waren weer enkele gezellige uren.
Haary de Matra heeft de foto's gemaakt. Gelukkig had hij zijn toestel bij. Mijn toestel had een platte batterij.![]()
Gendrey, bedankt voor de goede ontvangst. Aan deze bagheera kunnen jullie nog veel plezier beleven maar eerst wat onderhoud doen en alles controleren.
Jurgen, inderdaad deze bagheera komt van Ludo maar heeft ondertussen al verschillende eigenaars gehad, zonde.
Wat vind ik het spijtig dat onze Ludo die heeft verkocht, daar had hij nog jaren mee kunnen rijden.Gelukkig kennen we nu de huidige eigenaar
.
Gendrey, sorry voor het foutje in je naam. Wat maakt het ook uit!!!

Hopelijk ben je ondertussen al terug in orde!
Groetjes,
Gendrey
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
In welke club ga je dat nog vinden, proficiat heren.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Gendrey,
Trek het je van die pijn niet aan, daar zal ik mee moeten leven. Het heeft soms voordelen, ik ben regelmatig om 3:00 wakker van de pijn en sta dan al op. Ik ben dan thuis de baas en alles is muisstil. Dit was vandaag weer het geval.
Ik denk dat je vader de bagheera kwijt is, dat hij maar met die grote bakken rijdt. Dan kan je lief gezellig naast je zitten. Zorg wel dat ze naast je zit, anders wordt er gezegd dat jullie al jaren getrouwd zijn. Dat was toch je lief hé, die knappe wat we daar gezien hebben?
Trek het je van die pijn niet aan, daar zal ik mee moeten leven. Het heeft soms voordelen, ik ben regelmatig om 3:00 wakker van de pijn en sta dan al op. Ik ben dan thuis de baas en alles is muisstil. Dit was vandaag weer het geval.

Ik denk dat je vader de bagheera kwijt is, dat hij maar met die grote bakken rijdt. Dan kan je lief gezellig naast je zitten. Zorg wel dat ze naast je zit, anders wordt er gezegd dat jullie al jaren getrouwd zijn. Dat was toch je lief hé, die knappe wat we daar gezien hebben?

Matra Bagheera S - 1977
- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
Van start niet meer naar....!!!!!!

Godfried, mijn vader ziet inderdaad de wagen nog zitten maar het is dus een passie die we delen.
Maar vandaag heeft er iets plaatsgevonden.
Van niet meer starten, naar te koop, naar terug starten...
En jawel, vandaag door de oldtimerkeuring!!! Een groene kaart!
Nu nog de verzekering regelen, platen halen, en het nodige in orde brengen

Wat is het toch een mooie dag vandaag

NOG EENS BEDANKT!!!!
Last edited by GEN3 on Sat Aug 27, 2011 6:50 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: !
Proficiat met de keuring.GEN3 wrote:Gaan we toch zeker doen, we willen ervan genieten dus:-)
Eerst en vooral opzoek naar dat elektrische circuit.
Groetjes,
Gendrey
Je bedoelt die spanningsregelaar of een elektrisch schema van de bagheera??
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Hopelijk heeft niet elke verkoper een winstmarge genomen op de auto...GODFRIED wrote: ...inderdaad deze bagheera komt van Ludo maar heeft ondertussen al verschillende eigenaars gehad, zonde.
Wat vind ik het spijtig dat onze Ludo die heeft verkocht, daar had hij nog jaren mee kunnen rijden.Gelukkig kennen we nu de huidige eigenaar
....

- GEN3
- Posts: 126
- Joined: Sun Jun 03, 2007 2:47 pm
- Location: 3600
Re: !
Hallo!GODFRIED wrote:Proficiat met de keuring.GEN3 wrote:Gaan we toch zeker doen, we willen ervan genieten dus:-)
Eerst en vooral opzoek naar dat elektrische circuit.
Groetjes,
Gendrey
Je bedoelt die spanningsregelaar of een elektrisch schema van de bagheera??
K'denk het spanningsregelaar (hetgeen je aanwees achter de batterij).
Groetjes,
Gendrey