Iemand een idee of dit iets origineel is dat in de deur van een bagheera 1980 gemonteert is?
Heb een vermoeden dat het een alarm is.
Aan de buitenzijde van de deur is niets te zien, denk dat het met een magneet of zoiets schakelt.
Heb het nog niet open gepeutert maar als ge ermee rammelt is het precies alsof er een kogel inziet en er zitten twee draden aan, waarschijnlijk + en -.
Ala er een kogel inzit is het een schok of tiltsensor die afgaat als de wagen beweegt
Het is vaag waarom het daar in de deur zit.
Het zou ook een sensor kunnen zijn dat de deur wel goed dicht zit, en zodoende een lampje aanstuurt op het dashbord of het alarm van info voorziet.
Lijkt me geen origineel item.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Dit is geen origineel stuk. Het is volgens mij een onderdeel van een alarm. Het kan uitgerust zijn met een magneet. Dan zou er een contact moeten sluiten of openen wanneer het hefboompje terhoogte van deze sensor staat. Je kan dat weten door de twee draden te verbinden met een ohmmeter. Indien het een schoksensor is, dan moet de ohmmeter uitwijken wanneer je de deur goed heen en weer beweegt. Verbind nooit de ene draad met de + en de andere met de -, anders heb je een kortsluiting.
Jammer van de schade, en speciaal voor het dun gezaaide achterlicht.
Ongeluk zit in een klein hoekje, maar het is altijd weer vervelend.
Gelukkig valt het mee zo te zien.
Dag jos, dat is inderdaad brute pech en zeer jammer daar slaap je een paar nachten niet goed van denkt ik maar het had erger gekunt.
Gelukig is het niet zo erg.
Da's inderdaad balen Jo als ge dit meemaakt en zeker als het onder samenrijders gebeurt.
Al bij al nog een geluk, slechts weinig schade.
Alhoewel m'n collega z'n Fiat 500:
voorspatbord links
achterspatbord links + achterlicht plat
achterklep losgekomen en over weg geschuurd met de nodige krassen
linkervoorwiel: velg gevleugeld
overbrenging naar het versnellingsbak hapert, dus daar ook iets niet in orde?
Vrees dat we hem volgende week gaan moeten missen???
Helaas kan dit gebeuren als je met de bagheera op de weg zit. Gelukkig blijft het beperkt tot de bumper en het achterlicht.
succes met de herstelling. Ik hoop dat de verzekering de pijn kan verzachten!!!
Ja jos,wat een mooie was heb je daar hangen prachtig werk. Wat zegt
moeder de vrouw er van straks moet je de echte was doen dan heb je geen tijd meer voor de matra en dan heb je een probleem.
iyi yolculuklar (goede reis).
Je hoeft niet in de Croma te liggen om bruin te worden daar, en Matra's zul je niet tegen komen.
Wel stokoude Peugeot J5-7-9 busjes, waar alle onderdelen nog voor te krijgen zijn voor leuke prijsjes.
Een aantal van die onderdelen zitten ook op de Murena's zoals de versnellingsbak.
Toch nog een beetje het Matra gevoel als je in de Dolm?s zit
Prettige vakantie