Bagheera vollegaas
- Vollegaaz
tja, voorlopig staat ze terug met de pootjes van de grond om de remmenwinkel nogmaals aan te pakken.
Direkt met de grote middelen, 2 remklauwen voor een prikje op de kop getikt, zo nieuw als splinter, k'twijfel of ik er meteen een likje verf ga opzetten zodat ze geen roestige kleur krijgen binnen de kortste keren.

Donderdag komen de bandjes binnen zodat de ATS velgen erop kunnen.
k'weet komend weekend weer wat gedaan
Direkt met de grote middelen, 2 remklauwen voor een prikje op de kop getikt, zo nieuw als splinter, k'twijfel of ik er meteen een likje verf ga opzetten zodat ze geen roestige kleur krijgen binnen de kortste keren.

Donderdag komen de bandjes binnen zodat de ATS velgen erop kunnen.
k'weet komend weekend weer wat gedaan

Bagheera X '78
- Vollegaaz
- hendrik
- Vollegaaz
-
Vollegaaz,
In Asse (Mollem) is er een bedrijf dat je radiator kan reviseren mocht je er geen vinden.
Het is "Radiateurs l'auto"
Radiateur L'Auto
Auto onderdelen en toebehoren
Z.5 Mollem 290
1730 Mollem (Asse)
Telefoon 02/452.24.15
Fax 02/452.23.50
Ik heb ook nog twee lekke radiatoren liggen en ga bij die mannen eens prijs vragen om ze te herstellen.
In Asse (Mollem) is er een bedrijf dat je radiator kan reviseren mocht je er geen vinden.
Het is "Radiateurs l'auto"
Radiateur L'Auto
Auto onderdelen en toebehoren
Z.5 Mollem 290
1730 Mollem (Asse)
Telefoon 02/452.24.15
Fax 02/452.23.50
Ik heb ook nog twee lekke radiatoren liggen en ga bij die mannen eens prijs vragen om ze te herstellen.
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- Vollegaaz
alvast bedankt, hier in de omstreken is er enkel eentje in Haacht/werchter.
Anderzijds lig ik nog in't gips tot 16juni met een oude polsblessure (waar motoracen al niet goed voor is
) dus met 1 hand sleutelen zit er niet in, alternatief is zo'n wondermiddel in koelsysteem gieten, maar daar sta ik nogal weigerachtig tegenover, tenzij jullie goede ervaringen hebben met zulk product ?
k'zou toch graag de rondrit meedoen, maar k'heb weinig zin om de motor om zeep te helpen, en een bagheera is nu niet meteen de gemakkelijkste wagen om vlug een litertje water bij te kappen.
alternatief is om ze bij Verhulst binnen te steken, maar k'rees dat dat dan weer een bom geld gaat kosten.
Anderzijds lig ik nog in't gips tot 16juni met een oude polsblessure (waar motoracen al niet goed voor is

k'zou toch graag de rondrit meedoen, maar k'heb weinig zin om de motor om zeep te helpen, en een bagheera is nu niet meteen de gemakkelijkste wagen om vlug een litertje water bij te kappen.
alternatief is om ze bij Verhulst binnen te steken, maar k'rees dat dat dan weer een bom geld gaat kosten.
Bagheera X '78
-
Begin niet aan die "wondermiddelen".
Het lek in de radiateur is na gebruik van die goedjes zeer moeilijk weer te solderen, en tevens kan je motorblok, waterpomp en kachel last krijgen van "aderverkalking".
Je kunt nog beter gemalen koffie in de radiator kieperen, dit kun je er tenminste nog weer uitspoelen. (op deze manier heeft de ANWB mij eens voortgeholpen, werkte goed als noodoplossing.... )
Het lek in de radiateur is na gebruik van die goedjes zeer moeilijk weer te solderen, en tevens kan je motorblok, waterpomp en kachel last krijgen van "aderverkalking".
Je kunt nog beter gemalen koffie in de radiator kieperen, dit kun je er tenminste nog weer uitspoelen. (op deze manier heeft de ANWB mij eens voortgeholpen, werkte goed als noodoplossing.... )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
Ik heb ook is van dat spul in de radiator gedaan.
Als thuisbrengertje was het een oplossing, maar kort daarna liep de waterpomp kapot.
Of dat veroorzaakt werd door de pil is niet duidelijk, maar denk dat het beter is dat spul met een bocht omheen te gaan.
Vervelend dat zo kort na de ingrijpende verbouwing dit al plaatsvind.
De zomer is inmiddels goed begonnen, en dan wil je een beetje rondtoeren.
Daar heb je toch naartoe gewerkt uiteindelijk.
Als thuisbrengertje was het een oplossing, maar kort daarna liep de waterpomp kapot.
Of dat veroorzaakt werd door de pil is niet duidelijk, maar denk dat het beter is dat spul met een bocht omheen te gaan.
Vervelend dat zo kort na de ingrijpende verbouwing dit al plaatsvind.
De zomer is inmiddels goed begonnen, en dan wil je een beetje rondtoeren.
Daar heb je toch naartoe gewerkt uiteindelijk.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Vollegaaz
Vandaag een ritje richting Hallaar gemaakt, daar is een heus Matra-documentatiecentrum gelegen, er woont tevens ene Jean (Matra530lx)
Leuke babbel gehad en ik heb tevens wat klein spul meegekregen waar ik al een tijd naar op zoek was. Bedankt Jean !
op de terugweg kreeg de bagheera wel last van een kloppend geluidje, dacht eerst aan een steekas maar k'vermoed dat er een rollement stuk is...zo blijven we bezig natuurlijk
Leuke babbel gehad en ik heb tevens wat klein spul meegekregen waar ik al een tijd naar op zoek was. Bedankt Jean !
op de terugweg kreeg de bagheera wel last van een kloppend geluidje, dacht eerst aan een steekas maar k'vermoed dat er een rollement stuk is...zo blijven we bezig natuurlijk

Bagheera X '78
- Vollegaaz
blijft een leuke wagen die bagheera, vanmorgen moest de wagen terug naar de spuiter om 2 foutjes weg te werken (polieren), nu stond de wagen al stil sinds 2 weken, k'wil vertrekken, geen druk op het koppelingspedaal, en zeer weinig op de remmen ?
gigantische plas remolie onder de wagen achteraan ?
oorzaak :

dus dringend gezocht revisiesetje voor dit pompje of ik haal de rondrit niet
gigantische plas remolie onder de wagen achteraan ?
oorzaak :

dus dringend gezocht revisiesetje voor dit pompje of ik haal de rondrit niet

Bagheera X '78
- GODFRIED
Als het en pomp van Bendix is kan ik je helpen.
Het doosje is opengedaan maar de dichtingen zijn nieuw, ik heb toe een nieuwe pomp geplaatst na het zien van de cilinderwand. Misschien ga je beter even naar Verhulst!!
Prijs 18?
Het doosje is opengedaan maar de dichtingen zijn nieuw, ik heb toe een nieuwe pomp geplaatst na het zien van de cilinderwand. Misschien ga je beter even naar Verhulst!!
Prijs 18?

- Attachments
-
- dichting voor koppelingspomp.JPG (31.55 KiB) Viewed 7148 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
@ Vollegaaz
Je krijgt wel alles achter elkaar.
De Bagheera heeft denk ik erg lang stil gestaan?
Ik verwacht dit soort dingen ook, omdat de auto sinds 1990 erg weinig heeft gelopen.
Heb in ieder geval al veel rubber onder de auto vervangen omdat het uitgedroogd was.
Je krijgt wel alles achter elkaar.
De Bagheera heeft denk ik erg lang stil gestaan?
Ik verwacht dit soort dingen ook, omdat de auto sinds 1990 erg weinig heeft gelopen.
Heb in ieder geval al veel rubber onder de auto vervangen omdat het uitgedroogd was.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
- Paul
Valt wel mee, bij een Murena, de mijne had 17j stilgestaan.
Al zijn bij de motorwissel wel een nieuwe aangeefpomp en drukpomp geplaatst.
Eerst was een gereviseerde aangeefpomp geplaatst maar die begaf het na 500km.
Ik ga liever voor nieuw, het is niet erg aan te raden om op een afstand van huis zonder koppeling te vallen. Thuis ben ik geraakt, maar niet zonder de nodige stres en gesakker.
Al zijn bij de motorwissel wel een nieuwe aangeefpomp en drukpomp geplaatst.
Eerst was een gereviseerde aangeefpomp geplaatst maar die begaf het na 500km.
Ik ga liever voor nieuw, het is niet erg aan te raden om op een afstand van huis zonder koppeling te vallen. Thuis ben ik geraakt, maar niet zonder de nodige stres en gesakker.
- Vollegaaz
de wagen heeft idd enkele jaren stilgestaan, nu heeft dit wel z'n charme's en enerzijds verwachtte ik ook dit soort zaken, anderzijds heb ik nu tijd zat door het feit dat ik nog in het gips zit

maar dat bemoeilijkt enorm de werkzaamheden, met 1 hand sleutelen is niet echt eenvoudig
@Godfried, het pompje ligt nog even te weken in het zoutzuur, ik check zo meteen of het een Bendix is.

maar dat bemoeilijkt enorm de werkzaamheden, met 1 hand sleutelen is niet echt eenvoudig

@Godfried, het pompje ligt nog even te weken in het zoutzuur, ik check zo meteen of het een Bendix is.
Bagheera X '78
- Vollegaaz
- GODFRIED
Dag Vollegaaz,
Ik heb je een nieuwe hulpkoppelingspomp opgestuurd. Als alles volgens de regels gaat wordt deze morgenvroeg(vrijdag) door de postbode afgeleverd, dan kun je toch nog met de bagheera mee!!! Zie dat je thuis bent want het gaat niet in de brievenbus.
Succes met de inbouw.
Ik heb je een nieuwe hulpkoppelingspomp opgestuurd. Als alles volgens de regels gaat wordt deze morgenvroeg(vrijdag) door de postbode afgeleverd, dan kun je toch nog met de bagheera mee!!! Zie dat je thuis bent want het gaat niet in de brievenbus.
Succes met de inbouw.

Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
-
Die gips ziet er nog maagdelijk wit uit. Maar ik heb blijkbaar nu plotseling ook hetzelfde probleem. Maar enkele keren pompen en alles werkt opnieuw normaal, en er is nergens olieverlies te zien. Ondertussen kijk ik uit naar een vervangpomp. Godfried, mocht mijn pomp een Bendix zijn, zal ik je setje kopen.
- Vollegaaz
- oetker
- Vollegaaz
het pompje werd keurig afgeleverd door tante post, (bedankt Godfried voor de knappe service) zodus ik direkt aan de slag, in de late namiddag was dat probleempje van de baan. Ondertussen had ik de voorkant er al eens afgehaald om nogmaals op zoek te gaan naar het minieme koelvloeistof lek, niks te vinden terhoogte radiator ? Na een proefritje de wagen laten draaien en in de put nog eens gekeken, verdomme...aan de linkse koelwaterbuis helemaal vooraan in de bocht hangt een druppel, staalborstel en ja..prijs, een mooi gaatje erin en ondertussen loopt de koelvoeistof al redelijk vlot de put in. Terug bij af
Dan maar op zoek in m'n rommelhok naar een stuk radiatordarm, en er ook nog eentje gevonden met de juiste afmetingen en net dezelfde bocht, over de buis gewrongen/geschoven terhoogte van het lek en 2 klemringen erover -->probleem voorlopig verholpen, bijna middernacht, maar we zijn klaar voor de rondrit. Die beide buizen dus maar beter vernieuwen door roestrij exemplaren.
Zak ik halverwege de rondrit toch bijna door de grond van schaamte als m'n starter het laat afweten...de bagheera blijft voor verrassingen zorgen, t'is niet een wagen die snel gaat vervelen. maar ik volhard in de boosheid

Dan maar op zoek in m'n rommelhok naar een stuk radiatordarm, en er ook nog eentje gevonden met de juiste afmetingen en net dezelfde bocht, over de buis gewrongen/geschoven terhoogte van het lek en 2 klemringen erover -->probleem voorlopig verholpen, bijna middernacht, maar we zijn klaar voor de rondrit. Die beide buizen dus maar beter vernieuwen door roestrij exemplaren.
Zak ik halverwege de rondrit toch bijna door de grond van schaamte als m'n starter het laat afweten...de bagheera blijft voor verrassingen zorgen, t'is niet een wagen die snel gaat vervelen. maar ik volhard in de boosheid

Bagheera X '78
- GODFRIED
Dag Vollegaas,
Graag gedaan, zelf zou ik het ook zonde gevonden hebben als je zover staat met je bagheera en toch nog een anderen auto moeten nemen naar de rondrit. Die koelbuizen! Ik dacht ook dat ik nog twee goede had tot ik ze had laten verzinken en onder de bagheera geplaatst had. In ??n van de buizen zat er ook een klein gaatje. Ik heb die buis wat lekte nagemaakt door waterleidingsbuis en in zijn totaal laten verzinken. Ze is wat zwaarder dan de originele maar lekken doet je de eerste 20 jaar niet meer.
Je probleem met de starter! Gooi hem eens volledig uitelkaar en controleer wat er mis is, indien te veel slijtage vervang hem door een nieuwe of een gereviseerde. Ik heb 50? betaald voor een gereviseerde hij is als nieuw.
Graag gedaan, zelf zou ik het ook zonde gevonden hebben als je zover staat met je bagheera en toch nog een anderen auto moeten nemen naar de rondrit. Die koelbuizen! Ik dacht ook dat ik nog twee goede had tot ik ze had laten verzinken en onder de bagheera geplaatst had. In ??n van de buizen zat er ook een klein gaatje. Ik heb die buis wat lekte nagemaakt door waterleidingsbuis en in zijn totaal laten verzinken. Ze is wat zwaarder dan de originele maar lekken doet je de eerste 20 jaar niet meer.
Je probleem met de starter! Gooi hem eens volledig uitelkaar en controleer wat er mis is, indien te veel slijtage vervang hem door een nieuwe of een gereviseerde. Ik heb 50? betaald voor een gereviseerde hij is als nieuw.

- Attachments
-
- gereviseerde_starter__small__316.jpg (66.22 KiB) Viewed 7042 times
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- Vollegaaz
- Vollegaaz
na nuttige info van Jean kon ik me vandaag niet langer bedwingen en omstreeks 10u vanmorgen toch maar onder de bagheera post gevat, na het nodige gevloek en gezucht had ik de starter om 11u30 in m'n handen. Ik begin ondertussen al aardig met 1 hand te kunnen werken
na demontage van de starter bleken de borstels hun beste tijd te hebben gehad, maar ook de rotor is ingebrand op 3 plaatsten, vermoedelijk net iets teveel proberen te starten tijdens de rondrit, op zoek naar een andere starter dus.

na demontage van de starter bleken de borstels hun beste tijd te hebben gehad, maar ook de rotor is ingebrand op 3 plaatsten, vermoedelijk net iets teveel proberen te starten tijdens de rondrit, op zoek naar een andere starter dus.

Bagheera X '78