Nu is het wel zichtbaar, denk ik!
Ik heb die speling vergeleken op die oude motor omdat het bij een uitgebouwde motor veel gemakkelijker is om daar aan te draaien. Ik had eigenlijk een groot verschil verwacht van deze twee motors. Ik heb er nog twee reserve liggen maar kan er iets moeilijker aan.
Ik weet de juiste km niet van mijn bagheera en ook niet van de reserve motor. Toch heb ik het vermoeden dat mijn bagheera niet zo veel km heeft gemaakt. Toe ik deze kocht was die ergens rond de 16 jaar oud. Volgens het keuringspapier was deze maar 7 - 8 jaar in het verkeer geweest. Er was geen enkel laswerk aangedaan. Toen die slecht geworden is is deze waarschijnlijk zo weggezet met nog geen 100000 km op de teller. Zeker weet je dat nooit!!
Jos, Die elektronische ontsteking die ik heb liggen werkt niet goed op mijn bagheera. Ik heb er wel meer dan 15 jaar mee rondgereden.

Ik heb het altijd willen zoeken in de carburatie maar het zat in de ontsteking. Die nieuwe zelfgemaakt lage weerstand bougiekabels doen het ook uitstekend met de originele stroomverdeler. Momenteel heb ik niet het gevoel dat die ketting een probleem is. De motor draait zeer goed. Maar als het nodig is wil ik het wel doen.
Hieronder terug de link naar het filmpje van Jos en mijn bagheera. Ik vind het verschil niet zo groot!!!
Mijn bagheera
https://www.youtube.com/watch?v=zwBoENs ... e=youtu.be
Hier onder de speling van jos zijn bagheera na het vervangen van de ketting.
https://youtu.be/YxoMp4ZRhzA