Ik vind het altijd heel leerrijk om zoveel mogelijk idee?n te verzamelen en het bezoek van Alain heeft een ander licht op de zaak geworpen.
Zoals het een goed voorzitter betaamt gaf hij me de goede raad om de restauratie van mijn overigens, nog zeer "gezonde" Bagheera, grondig te doen. Tot dusver waren we akkoord, dit was ik ook van plan te doen. Echter "grondig" wil zeggen "galvaniseren". Dat wil zeggen, alles tot op het kale chassis demonteren en het badje in met die roestige handel!
Eerlijk gezegd zat deze gedachte al van in het begin in mijn hoofd te spoken maar de hoge prijs en eventuele vervormingen door de hoge temperatuur schrikken me af. Blijkbaar blijkt de prijs nogal mee te vallen en het blijft tenslotte de meest perfekte bescherming tegen roest, vooral in de holle ruimtes.
Een chassis op de "traditionele" manier behandelen lijkt me nog veel arbeidsintensiever en je sluit het risico op roestvorming nooit uit waardoor je op lange termijn terug aan de slag moet, lijkt me.
Ik weet dat er op dit en andere forums al ettelijke malen over de pro's en contra's van galvaniseren gepraat is maar ik overweeg toch serieus om het te laten doen.
Ik ben dan vooral Godfried's type 2 indachtig met dewelke hij op beide oren mag slapen. Graag nogmaals jullie reacties!

Bart