bagheera 1
- oetker
-
Brrr, met die koude is het niet zo'n pretje om te gaan sleutelen!
Toch kon ik aan de verleiding niet weerstaan om "miss Yellow" een bezoekje te gaan brengen.
En eens je aan de slag bent, vergeet je de koude!
Zo heb ik de wagen terug op werkhoogte gezet voor de laatste sprint!
De velgen zijn bijna klaar en de nieuwe banden (of beter gezegd, bandjes...) liggen reeds klaar.
Dan de sloten maar op de deuren gezet en op de wagen alsook de dichtingsrubbers.
De deuren nog eens goed afgeregeld en morgen doen we verder met het monteren van het voorste kofferdeksel, de voorbumper en de onderplaat.
Ik kan niet wachten tot de lente eraan komt....
Toch kon ik aan de verleiding niet weerstaan om "miss Yellow" een bezoekje te gaan brengen.
En eens je aan de slag bent, vergeet je de koude!
Zo heb ik de wagen terug op werkhoogte gezet voor de laatste sprint!
De velgen zijn bijna klaar en de nieuwe banden (of beter gezegd, bandjes...) liggen reeds klaar.
Dan de sloten maar op de deuren gezet en op de wagen alsook de dichtingsrubbers.
De deuren nog eens goed afgeregeld en morgen doen we verder met het monteren van het voorste kofferdeksel, de voorbumper en de onderplaat.
Ik kan niet wachten tot de lente eraan komt....

Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- oetker
Als je in deze kou moet werken, heb je het in een paar uur helemaal gehad.
Doe op het moment ook niet veel aan de Matra.
Het is veel te lekker bij de warme kachel.
Als je zo dicht bij de de eindstreep komt trotseer je alles.
Doe op het moment ook niet veel aan de Matra.
Het is veel te lekker bij de warme kachel.
Als je zo dicht bij de de eindstreep komt trotseer je alles.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- hendrik
- Vollegaaz
-
Van harte welkom zou ik zeggen!
Ternat heeft nog een paar toffe cafeekes!
Laat maar horen!
Ondertussen zijn de velgen klaar en heb er eentje "gepresenteerd".

De motorkap zit ook op zijn plaats na wat regelwerk evenals het "valse" luchtrooster vooraan.
Ik heb het voorcompartiment eens goed gekuist. Ofschoon de spuiter alles goed heeft afgeplakt met plastic, kruipt het stof werkelijk overal...
Allez mannen, het zou tof zijn om in mijn stamkroeg eens met een paar Matra-mannen aan den toog te hangen. Zo zien de stamgasten dat ik niet de enige ben die ne slag van de molen heeft!
Mijn gezaag zijn ze reeds beu!
Ternat heeft nog een paar toffe cafeekes!
Laat maar horen!
Ondertussen zijn de velgen klaar en heb er eentje "gepresenteerd".

De motorkap zit ook op zijn plaats na wat regelwerk evenals het "valse" luchtrooster vooraan.
Ik heb het voorcompartiment eens goed gekuist. Ofschoon de spuiter alles goed heeft afgeplakt met plastic, kruipt het stof werkelijk overal...
Allez mannen, het zou tof zijn om in mijn stamkroeg eens met een paar Matra-mannen aan den toog te hangen. Zo zien de stamgasten dat ik niet de enige ben die ne slag van de molen heeft!
Mijn gezaag zijn ze reeds beu!

- Vollegaaz
-
- GODFRIED
-
Inderdaag Godfried, het heeft er ooit anders uit gezien.
Kijk maar naar de volgende foto:

Eens de wagen af ga ik een "retrospectieve" in elkaar steken met vele foto's van vroeger en nu.
Ik zal de webmaster maar al verwittigen om wat extra webspace te willen voorzien...
Bart
Kijk maar naar de volgende foto:

Eens de wagen af ga ik een "retrospectieve" in elkaar steken met vele foto's van vroeger en nu.
Ik zal de webmaster maar al verwittigen om wat extra webspace te willen voorzien...
Bart

- GODFRIED
Niet te geloven dat het om de zelfde bagheera gaat, je zou eerder zeggen " die is pas van de band gelopen?.
Ja een volledige fotoreportage van vroeger en nu zal veel kijkers halen, zeer interessant om deze veranderingen te zien gebeuren. Het zal ook liefhebbers aanzetten tot een Matra te restaureren. Dit moet je zeker doen.
Je mag terecht fier zijn op wat je gepresteerd hebt.
Ja een volledige fotoreportage van vroeger en nu zal veel kijkers halen, zeer interessant om deze veranderingen te zien gebeuren. Het zal ook liefhebbers aanzetten tot een Matra te restaureren. Dit moet je zeker doen.
Je mag terecht fier zijn op wat je gepresteerd hebt.

Matra Bagheera S - 1977
-
Godfried,
Het is mede dankzij de kennis en vooral de hulp van diegenen die me voorafgegaan zijn dat ik zo ver geraakt ben.
Anders had ik de wagen misschien niet laten galvaniseren.
Bovendien heb ik ongelooflijk veel geluk gehad dat de wagen nog in een zeer goede staat was.
Als ik nu de bedenking maak dat ik zonder kennis terzake zomaar in mijn eentje naar Parijs gereden ben om een Bagheera gaan te kopen...de wagen kon evengoed doormidden breken toen ik ermee thuiskwam!
Alle gekheid op een stokje, de wagen leek me wel te redden, maar zo goed kom je ze nog zelden tegen!
Da's dus een enorme meevaller.
Het plezier is niet te beschrijven en als ik anderen ertoe kan aanzetten om eveneens een Bagheera te gaan restaureren, dan aarzel ik geen minuut om mijn bevindingen op het forum te posten.
De beste reclame die je kan maken is dat je de Bagheera terug overal ziet op de meetings en beurzen.
Hoe meer we ons kunnen verzamelen en naar buiten komen, des temeer mensen zich de Bagheera terug zullen herinneren en eraan beginnen.
Met de hedendaagse technieken zijn de onbetwiste roestkampioenen te redden, en hopelijk laten er zich minder mensen afschrikken.
Matramania staat steeds voor ze klaar, of vergis ik mij? Nee toch?
Bart
Het is mede dankzij de kennis en vooral de hulp van diegenen die me voorafgegaan zijn dat ik zo ver geraakt ben.
Anders had ik de wagen misschien niet laten galvaniseren.
Bovendien heb ik ongelooflijk veel geluk gehad dat de wagen nog in een zeer goede staat was.
Als ik nu de bedenking maak dat ik zonder kennis terzake zomaar in mijn eentje naar Parijs gereden ben om een Bagheera gaan te kopen...de wagen kon evengoed doormidden breken toen ik ermee thuiskwam!
Alle gekheid op een stokje, de wagen leek me wel te redden, maar zo goed kom je ze nog zelden tegen!
Da's dus een enorme meevaller.
Het plezier is niet te beschrijven en als ik anderen ertoe kan aanzetten om eveneens een Bagheera te gaan restaureren, dan aarzel ik geen minuut om mijn bevindingen op het forum te posten.
De beste reclame die je kan maken is dat je de Bagheera terug overal ziet op de meetings en beurzen.
Hoe meer we ons kunnen verzamelen en naar buiten komen, des temeer mensen zich de Bagheera terug zullen herinneren en eraan beginnen.
Met de hedendaagse technieken zijn de onbetwiste roestkampioenen te redden, en hopelijk laten er zich minder mensen afschrikken.
Matramania staat steeds voor ze klaar, of vergis ik mij? Nee toch?
Bart
- Vollegaaz
Vanamiddag toch snel een ritje met de Bagheera richting Pajotteland naar de "Ateliers Bassboss".
Flashback time, stonden daar een aantal moto's waar ik behoorlijk nostalgisch van werd.
Leuke rondleiding gehad en vooral leuke babbel, moeten we zeker nog is overdoen, toffe kroeg ook !
zo gaat die er dus uitzien...

Flashback time, stonden daar een aantal moto's waar ik behoorlijk nostalgisch van werd.
Leuke rondleiding gehad en vooral leuke babbel, moeten we zeker nog is overdoen, toffe kroeg ook !
zo gaat die er dus uitzien...

Bagheera X '78
-
Nu hoor ik iedereen al denken: "Wat doen die hoop stenen op de voorkant van een pas gelakte Bagheera? Tijd voor een dokter???"
Ik heb de polyester plaat van het koffer deksel vanmorgen op het frame gelijmd en om de boel een beetje aan te drukken en in vorm te houden terwijl alles droogt, heb ik een beetje gewicht op de vier hoeken en het midden gezet.
Vreest echter niet, de stenen staan op houten plankjes en de plankjes staan op een laken...
Ik heb de polyester plaat van het koffer deksel vanmorgen op het frame gelijmd en om de boel een beetje aan te drukken en in vorm te houden terwijl alles droogt, heb ik een beetje gewicht op de vier hoeken en het midden gezet.
Vreest echter niet, de stenen staan op houten plankjes en de plankjes staan op een laken...
Last edited by bassboss on Sun Dec 14, 2008 9:03 pm, edited 1 time in total.
- oetker
- GODFRIED
Nee je vergist je niet. MatraMania is een groep Matraliefhebbers en net zo sterk als de leden zelf willen want uiteindelijk willen we mensen met de zelfde passie helpen om hun droom waar te maken. Dit kan niet van een bestuur komen maar moet uit het hart van de club komen "namelijk de leden zelf". Samen hebben we veel kennis en ervaring in huis, dit maakt een club sterk " de samenhorigheid". Voldoening hebben om elkaar te helpen en te steunen.
Het is zoals je zegt" hoe meer Matra's op de weg, hoe meerliefhebbers er zullen bij komen".
Maar goed dat je een uitleg aan die stenen hebt gegeven want ik verschrok me al!!
Het is zoals je zegt" hoe meer Matra's op de weg, hoe meerliefhebbers er zullen bij komen".

Maar goed dat je een uitleg aan die stenen hebt gegeven want ik verschrok me al!!

Matra Bagheera S - 1977
-
Oef, de stenen zijn van de motorkap!
De lijm is goed uitgehard en de polyester heeft de vorm van het onderliggende frame goed aangetrokken.
Het geheel ziet er stevig uit!
Effe regelen en de motorkap sluit goed af.
Het slotje doet zijn werk.
Wordt vervolgd (bibber, bibber...)
De lijm is goed uitgehard en de polyester heeft de vorm van het onderliggende frame goed aangetrokken.
Het geheel ziet er stevig uit!
Effe regelen en de motorkap sluit goed af.
Het slotje doet zijn werk.
Wordt vervolgd (bibber, bibber...)
- Vollegaaz
- matrafan
t'Was inderdaad effe schrikken van die foto, ik dacht is ie nu met een bouwbedrijf begonnen of nog erger is z'n garage aan het instorten?
Maar gezien er geen schade aan de matra is (gelukkig) had ik alzo een vermoeden dat dit een gegronde reden moest hebben.
Ziet er allemaal prachtig uit, maar ge moet maar niet te snel zijn want het goede weer zal nog wel effe op zich laten wachten.
Maar gezien er geen schade aan de matra is (gelukkig) had ik alzo een vermoeden dat dit een gegronde reden moest hebben.
Ziet er allemaal prachtig uit, maar ge moet maar niet te snel zijn want het goede weer zal nog wel effe op zich laten wachten.
-
De voorste onderplaat is gemonteerd.
Ik gebruikte schroeven met een brede platte kop i.p.v. de gebruikelijke rivetten.
Mocht de radiator het begeven, dan hoef ik rivetten niet los te boren maar hoef enkel de schroeven los te draaien.

De wagen begint stilaan "een gezicht" te krijgen.

En de lekker ouderwetse antenne staat ook op haar plaats!

Ik gebruikte schroeven met een brede platte kop i.p.v. de gebruikelijke rivetten.
Mocht de radiator het begeven, dan hoef ik rivetten niet los te boren maar hoef enkel de schroeven los te draaien.

De wagen begint stilaan "een gezicht" te krijgen.

En de lekker ouderwetse antenne staat ook op haar plaats!

-
Dag Bart,
Die 'ouderwetse' antenne is echt een 'must' bij dit type van de Bagheera. Goed gezien.
Goed opletten voor een perfecte afdichting van de doorgang van de antennekabel naar het interieur. Ik herinner me nog dat dit bij mijn exemplaar in 1975 na enkele weken een probleem veroorzaakte.
Succes met de verdere afwerking!
groetjes.
Andr
Die 'ouderwetse' antenne is echt een 'must' bij dit type van de Bagheera. Goed gezien.
Goed opletten voor een perfecte afdichting van de doorgang van de antennekabel naar het interieur. Ik herinner me nog dat dit bij mijn exemplaar in 1975 na enkele weken een probleem veroorzaakte.
Succes met de verdere afwerking!
groetjes.
Andr
-
- oetker
-
Waar is de tijd van de goeie ouwe vrije radio...
Tijdens zijn bezoek heeft Vollegaaz me iets aan 't licht gebracht!
Er zitten normaal gezien rubber dichtingen op de buitenkanten van de raamkaders van de voordeuren.
Bij mijn Bagheera hebben die er nooit opgezeten.
Mezelf kennende ben ik dan maar op onderzoek uitgegaan en inderdaad, in mijn kelder staan nog oude deuren met de rubbers erop (zie foto)

Deze zijn niet meer te hergebruiken en ben dus op zoek naar een goed alternatief.
Iemand raad?
Tijdens zijn bezoek heeft Vollegaaz me iets aan 't licht gebracht!
Er zitten normaal gezien rubber dichtingen op de buitenkanten van de raamkaders van de voordeuren.
Bij mijn Bagheera hebben die er nooit opgezeten.
Mezelf kennende ben ik dan maar op onderzoek uitgegaan en inderdaad, in mijn kelder staan nog oude deuren met de rubbers erop (zie foto)

Deze zijn niet meer te hergebruiken en ben dus op zoek naar een goed alternatief.
Iemand raad?
- oetker
Bij de Murena zit iets soortgelijks.

Dat was bij Car-joy nog gewoon te krijgen

Weet niet meer wat ik hier voor betaald heb, dacht rond de €10 per kant.
Weet ook niet of het lang genoeg is voor de Bagheera en of het hetzelfde is, maar aan de foto's kun je wel zien of het ongeveer past.

Dat was bij Car-joy nog gewoon te krijgen

Weet niet meer wat ik hier voor betaald heb, dacht rond de €10 per kant.
Weet ook niet of het lang genoeg is voor de Bagheera en of het hetzelfde is, maar aan de foto's kun je wel zien of het ongeveer past.
I feel like Jonah, only my fish looks different.