bagheera 1
- hendrik
- Vollegaaz
-
Bedankt voor al deze blijken van sympathie, mannen.
Het doet plezier om een droom zien uit te komen, de grootste hindernissen of "bedreigingen" schijnen voorgoed van de baan te zijn.
De plezantste faze is nu aangebroken nl. de wagen afwerken en het interieur plaatsen.
Genoeg gezweefd nu, back to reality.
Er resten nog de deuren te spuiten en deze terug te monteren.
Tevens zal de spuiter de voorruit monteren en de velgen een nieuw alu-kleurtje geven.
De zwarte band steenslag aan de onderkant zal ook nog door hem aangebracht worden.
Waarschijnlijk zal de wagen in de komende week terug naar mijn atelier komen en wordt de eindsprint ingezet!
Nog even een terugblik naar 1973 toen zink nog enkel gebruikt werd om dakgoten en waskuipen te beschermen...

Waarschijnlijk zouden deze Bagheera's al aan het roesten zijn vooraleer ze het eind van de band bereikten...

Hopelijk rijd er volgende zomer een gele type I met belgische nummerplaten op deze plaats rond.

Het doet plezier om een droom zien uit te komen, de grootste hindernissen of "bedreigingen" schijnen voorgoed van de baan te zijn.
De plezantste faze is nu aangebroken nl. de wagen afwerken en het interieur plaatsen.
Genoeg gezweefd nu, back to reality.
Er resten nog de deuren te spuiten en deze terug te monteren.
Tevens zal de spuiter de voorruit monteren en de velgen een nieuw alu-kleurtje geven.
De zwarte band steenslag aan de onderkant zal ook nog door hem aangebracht worden.
Waarschijnlijk zal de wagen in de komende week terug naar mijn atelier komen en wordt de eindsprint ingezet!
Nog even een terugblik naar 1973 toen zink nog enkel gebruikt werd om dakgoten en waskuipen te beschermen...

Waarschijnlijk zouden deze Bagheera's al aan het roesten zijn vooraleer ze het eind van de band bereikten...

Hopelijk rijd er volgende zomer een gele type I met belgische nummerplaten op deze plaats rond.

Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
-
-
Ziet er super uit!
Nu nog even de laatste loodjes, veel plezier toegewenst met het mooiste werk van de restauratie....
en dan genieten van de wagen.
(.....en dan op naar het volgende restauratieproject?
)
Nu nog even de laatste loodjes, veel plezier toegewenst met het mooiste werk van de restauratie....
en dan genieten van de wagen.
(.....en dan op naar het volgende restauratieproject?

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
Euh, volgende restauratieproject, zei U???
Tja, nu neem ik mezelf voor om het hierbij te laten, maar ik weet uit ervaring dat het enkel gekken zijn die nooit van mening veranderen....
Ik heb alleszins nog een geweldig motorfietsproject dat nog staat, of beter gezegd, ligt te wachten.
Effe geen roest meer voor deze jongen! Ik heb mijn deel gehad, alhoewel ik met mijn Bagh zeker niet te klagen had!
De komende jaren zal het vooral genieten worden van de Matra en het onderhoud ervan.
Bovendien heb ik een momenteel een boekje met een verhaal met een zeer triest einde: mijn spaarboekje...
Misschien kan ik de wagen als ceremoniewagen+chauffeur gaan verhuren voor trouwpartijen!
De bagh is hiervoor geknipt, het pas getrouwde koppel knusjes naast de chauffeur op de drie zetels!
Maar eigenlijk is de Bagheera ook de ideale auto voor de vrijgezel.
De koffer is ideaal voor twee kratten bier + de wasmand die bij moeder de vrouw moet gebracht worden terwijl er vooraan twee mokkels op de chauffeur zitten te wachten !
Zo zie ik het althans...
Tja, nu neem ik mezelf voor om het hierbij te laten, maar ik weet uit ervaring dat het enkel gekken zijn die nooit van mening veranderen....
Ik heb alleszins nog een geweldig motorfietsproject dat nog staat, of beter gezegd, ligt te wachten.
Effe geen roest meer voor deze jongen! Ik heb mijn deel gehad, alhoewel ik met mijn Bagh zeker niet te klagen had!
De komende jaren zal het vooral genieten worden van de Matra en het onderhoud ervan.
Bovendien heb ik een momenteel een boekje met een verhaal met een zeer triest einde: mijn spaarboekje...
Misschien kan ik de wagen als ceremoniewagen+chauffeur gaan verhuren voor trouwpartijen!
De bagh is hiervoor geknipt, het pas getrouwde koppel knusjes naast de chauffeur op de drie zetels!
Maar eigenlijk is de Bagheera ook de ideale auto voor de vrijgezel.
De koffer is ideaal voor twee kratten bier + de wasmand die bij moeder de vrouw moet gebracht worden terwijl er vooraan twee mokkels op de chauffeur zitten te wachten !
Zo zie ik het althans...

- Vollegaaz
Lijkt me een leuk vooruitzicht, helaas wat die mokkels aangaat...uit ondervinding weet ik ondertussen dat je met een Bagheera hoofdzakelijk de aandacht trekt van heren van middelbare leeftijd, die meestal meteen in een nostalgische bui anakdotes over de Matra vertellen.bassboss wrote: Maar eigenlijk is de Bagheera ook de ideale auto voor de vrijgezel.
Zo zie ik het althans...

Ben al benieuwd welke motorfiets je nog in de schuur liggen hebt.
Bagheera X '78
- oetker
-
Laat me toch even dromen, Vollegaaz...
Voor de hedendaagse mokkels is de Bagheera inderdaad nen echte Johnny-bak (en dan nog wel ne knalgele, bweik).
Het zullen inderdaad gortdroge uiteenzettingen zijn over "dobbel webers" en "stoterstangen" i.p.v. "sjoeke, we gaan nekeer naar nen echte drive-in met uw geel bakske..."
De motor die ik nog op stapel staan heb is een Honda Goldwing GL1000 Limited Edition uit '76.
Er zijn slechts 2000 stuks van gemaakt.
Maar eerst moet ik nog een CB1100F BOL D'OR uit '83 onder handen nemen.
Een vriend heeft hem hier een maand geleden binnengeduwd en ik wist direkt hoe laat het was.
Ome Bassboss mag het ding terug tot leven wekken en eens opkuisen.
Intussen volharden we maar in de boosheid.
De matten uit mijn gele donorwagen zijn weer als nieuw na een grondige kuisbeurt

Voor het rubbermatje heb ik ook reeds een oplossing gevonden (met dank aan Marcel
)

De beide bumpers zijn ook reeds matzwart gespoten en krijgen eerstdaags een alu-kleurige streepje.
Ik ben nog op zoek achter rode en oranje lichtdoorlatende verf om de binnenkant van de achterlichtlenzen te behandelen.
Alle tips zijn wederom welkom!

Voor de hedendaagse mokkels is de Bagheera inderdaad nen echte Johnny-bak (en dan nog wel ne knalgele, bweik).
Het zullen inderdaad gortdroge uiteenzettingen zijn over "dobbel webers" en "stoterstangen" i.p.v. "sjoeke, we gaan nekeer naar nen echte drive-in met uw geel bakske..."
De motor die ik nog op stapel staan heb is een Honda Goldwing GL1000 Limited Edition uit '76.
Er zijn slechts 2000 stuks van gemaakt.
Maar eerst moet ik nog een CB1100F BOL D'OR uit '83 onder handen nemen.
Een vriend heeft hem hier een maand geleden binnengeduwd en ik wist direkt hoe laat het was.
Intussen volharden we maar in de boosheid.
De matten uit mijn gele donorwagen zijn weer als nieuw na een grondige kuisbeurt

Voor het rubbermatje heb ik ook reeds een oplossing gevonden (met dank aan Marcel

De beide bumpers zijn ook reeds matzwart gespoten en krijgen eerstdaags een alu-kleurige streepje.
Ik ben nog op zoek achter rode en oranje lichtdoorlatende verf om de binnenkant van de achterlichtlenzen te behandelen.
Alle tips zijn wederom welkom!
- oetker
H?, die matjes hebben de tand des tijds goed doorstaan.
Meestal hangen de vellen er bij.
We zullen deze bagh vast gaan zien van de zomer als je in dit tempo doorgaat.
En dat spaarbankboekje, ziet er bij mij standaard uit als de jouwe nu.
Ik durf niet eens te vragen wat dit project to nu toe gekost heeft, maar denk dat het schrikken word.
Je mag straks terecht trots zijn op je prestatie, en geld voor die mokkels is heb je na dit project ook niet meer
dus moet je ze maar laten betalen om een rondje met je mee te mogen.
Meestal hangen de vellen er bij.
We zullen deze bagh vast gaan zien van de zomer als je in dit tempo doorgaat.
En dat spaarbankboekje, ziet er bij mij standaard uit als de jouwe nu.
Ik durf niet eens te vragen wat dit project to nu toe gekost heeft, maar denk dat het schrikken word.
Je mag straks terecht trots zijn op je prestatie, en geld voor die mokkels is heb je na dit project ook niet meer

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Vollegaaz
owjee, een super-bol-d'or was destijds m'n 2de moto na m'n Honda 750four, een blauw-wit exemplaar gekocht voor 94.000bfr in '87, geweldige moto met pakweg 110pk toen en ging bijna 225km/u al moest je daar een groot hart vooor hebben...waar is de tijd.bassboss wrote: Maar eerst moet ik nog een CB1100F BOL D'OR uit '83 onder handen nemen.
!
Wat je achterlichten betreft, ik heb ooit op bagheera-caf? een topic gelezen waar iemand deze opnieuw kleur geeft, vermoedelijk een topic over een restauratie van een type1, maar ik vind de topic niet meteen terug...misschien daar eens de vraag stellen.
Bagheera X '78
-
Tsja, je moet ook geen spaarrekening hebben in ijsland tegenwoordig...bassboss wrote:
...Bovendien heb ik een momenteel een boekje met een verhaal met een zeer triest einde: mijn spaarboekje...
...en een Matra is gewoon geldbelegging.

(tenminste, dit houd ik mezelf en m'n vrouw maar voor)

Rustig aan....
-
Volgende zaterdag komt "Miss Yellow" terug naar huis na een kleine financi?le bijdrage aan de spuiter...
Maar we zijn gezond (althans lichamelijk...)
Intussen zijn de bumpers klaar. Kijk maar even mee!

Nu nog de verchroomde sierstrips voor op de dakstijlen effe oppoetsen en kleine inox-vijsjes gaan halen om deze vast te vijzen.
Wat raden jullie me aan om de kleine zijruitjes achteraan te lijmen? Zwarte all-fix ?
Bart
Maar we zijn gezond (althans lichamelijk...)
Intussen zijn de bumpers klaar. Kijk maar even mee!

Nu nog de verchroomde sierstrips voor op de dakstijlen effe oppoetsen en kleine inox-vijsjes gaan halen om deze vast te vijzen.
Wat raden jullie me aan om de kleine zijruitjes achteraan te lijmen? Zwarte all-fix ?
Bart
-
Desondanks het geen weer is om er een hond door te jagen, is de bagh netjes terug geleverd!
Geniet maar even mee!

De voorruit zit hoe het hoort!

Je moest eens weten hoe mijn handen jeuken om dit stuurwiel kunnen vast te pakken...

Verdere en vooral, klaardere foto's volgen ongetwijfeld!
Bart
Geniet maar even mee!

De voorruit zit hoe het hoort!

Je moest eens weten hoe mijn handen jeuken om dit stuurwiel kunnen vast te pakken...

Verdere en vooral, klaardere foto's volgen ongetwijfeld!
Bart

-
-
Bedankt voor al de leuke reacties, mannen!
Ik ben misschien nogal veel met mijn eigen bagheera bezig, maar dit neemt niet weg dat ook jullie wagens me ten zeerste interesseren!
Maar jullie begrijpen het wel, eens je je project tot een goed einde ziet komen en alles verloopt hoe je het je had voorgesteld, is de (positieve) stress wat minder en dan ben je vlugger geneigd om de ander een hart onder de riem te steken.
Het is altijd leuker om de ander aan te moedigen als je zelf uit de "shit" bent geraakt en alles begint te lopen.
Ik ben nog eens een kijkje gaan nemen en heb alvast een paar fotootjes meegebracht, hoe kan het ook anders...
Eerstdaags zal begonnen worden met de afwerking van de buitenkant.
Eens de buitenkant af is, begin ik aan het interieur.
Deze volgorde is leuker omdat het je een gerust gevoel geeft.
Het prutswerk aan het interieur is leuker als je weet dat de buitenkant van de wagen er perfect uitziet en af is.

Op de volgende foto kan je zien dat eerst een zwarte tape langs de binnenkant van de voorruit is aangebracht vooraleer de ruit te lijmen.
Hierdoor zie je de zwarte lijmresten nauwelijks en het geeft een "moderne" look.
Deze ruit komt uit mijn donorwagen!

En nu een kleine wedstrijd: "ZOEK DE 10 VERSCHILLEN"

Bart
Ik ben misschien nogal veel met mijn eigen bagheera bezig, maar dit neemt niet weg dat ook jullie wagens me ten zeerste interesseren!
Maar jullie begrijpen het wel, eens je je project tot een goed einde ziet komen en alles verloopt hoe je het je had voorgesteld, is de (positieve) stress wat minder en dan ben je vlugger geneigd om de ander een hart onder de riem te steken.
Het is altijd leuker om de ander aan te moedigen als je zelf uit de "shit" bent geraakt en alles begint te lopen.
Ik ben nog eens een kijkje gaan nemen en heb alvast een paar fotootjes meegebracht, hoe kan het ook anders...
Eerstdaags zal begonnen worden met de afwerking van de buitenkant.
Eens de buitenkant af is, begin ik aan het interieur.
Deze volgorde is leuker omdat het je een gerust gevoel geeft.
Het prutswerk aan het interieur is leuker als je weet dat de buitenkant van de wagen er perfect uitziet en af is.

Op de volgende foto kan je zien dat eerst een zwarte tape langs de binnenkant van de voorruit is aangebracht vooraleer de ruit te lijmen.
Hierdoor zie je de zwarte lijmresten nauwelijks en het geeft een "moderne" look.
Deze ruit komt uit mijn donorwagen!

En nu een kleine wedstrijd: "ZOEK DE 10 VERSCHILLEN"

Bart