Ik heb het vliegwiel verlicht tot 5.3kg, dit gaat nog prima, geen vervelende stationair loop.
Uitbalanceren van alle onderdelen doe ik altijd afzonderlijk, mocht er dan eens een vliegwiel gewisseld moeten worden of een drukgroep hoeft niet de hele motor uit elkaar.
Voorstellen.
- talbotmatra
Re: Voorstellen.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
Murena 2.2 JRD - 1982
-
Matra-C5
Krukas, vliegwiel, drukgroep en poelies zullen als los onderdeel gebalanceerd worden waarna het geheel in samenstel nog op onbalans wordt bekeken.
Dit is een vaardigheid waarvoor ik de apparatuur niet heb staan. Had mij deze graag eigen gemaakt. Soms moet je dingen ook uitbesteden. Geldt ook voor het interieur en het opnieuw nitreren en slijpen van de nokkenas. Ik wacht geduldig af wanneer het gereed gemeld wordt. Dat de kerstman of sinterklaas maar vroeg mag komen dit jaar
Dit is een vaardigheid waarvoor ik de apparatuur niet heb staan. Had mij deze graag eigen gemaakt. Soms moet je dingen ook uitbesteden. Geldt ook voor het interieur en het opnieuw nitreren en slijpen van de nokkenas. Ik wacht geduldig af wanneer het gereed gemeld wordt. Dat de kerstman of sinterklaas maar vroeg mag komen dit jaar
Een hoop onderdelen maakt nog geen complete strakke bagheera 
-
Matra-C5
Inmiddels bijna alles retour van vakantie naar verre oorden. Nokkenas is strap geslepen, genitreerd etc. Ben benieuwd. Na de kerst eens een eerste stap maken om het blok in elkaar te gaan zetten en de laatste metingen te doen. Blok, dus met nieuwe lagerschalen, klepstoters, zuigerveren distributieketting en tandwielen straks samengesteld. Kleppen etc zijn geslepen en ingeschuurd. Vliegwiel is opnieuw vlakgeslepen en geschikt voor montage van de 190mm drukgroep. Stapje voor stapje gaan we voorruit.
In Frankrijk heeft men aangegeven om het complete schone motorblok te voorzien van Elf 10W60 synthetische olie voor klassieke motoren. Omdat alles brandschoon is en met nieuwe keerringen in elkaar zal staan verwacht ik geen problemen. Iets wat je normaal in een vervuilde motor zou hebben als je een wissel toepast. Inmiddels 10 liter staan zodat het straks lekker gesmeerd kan worden.
In Frankrijk heeft men aangegeven om het complete schone motorblok te voorzien van Elf 10W60 synthetische olie voor klassieke motoren. Omdat alles brandschoon is en met nieuwe keerringen in elkaar zal staan verwacht ik geen problemen. Iets wat je normaal in een vervuilde motor zou hebben als je een wissel toepast. Inmiddels 10 liter staan zodat het straks lekker gesmeerd kan worden.
Een hoop onderdelen maakt nog geen complete strakke bagheera