Vooruiten
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Vooruiten
Er zijn toch schijbaar nog wel voorruiten voor de Bagheera.
Niet leuk van prijs, maar meer als 10 beschikbaar.
http://www.benl.ebay.be/itm/WINDSHIELD- ... 43af308282
Niet leuk van prijs, maar meer als 10 beschikbaar.
http://www.benl.ebay.be/itm/WINDSHIELD- ... 43af308282
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 47
- Joined: Sat Mar 17, 2012 6:51 pm
- Location: Ham
Hoi mannen,
Ff terzijde: kunnen jullie mij vertellen hoe de luchtfilter op de carbu's moet. Mijn zoon heeft de boel uit mekaar gehaald - de Webers draaien nu als een klokje! - maar kan niet uitgevogeld krijgen hoe precies de luchtfilterbehuizing op de 2 carburatoren past (ondanks onze foto's i/h werkplaatshandboek en de cataloog van Simon).
Nog ff een vraagje (tja, ik profiteer ervan, è!
: zit er nu één enkele papieren filtertje of drie filtertjes onder de carburatoren (waarvan het middelste niet zo goedkoop is en eerder uit rubber, denk ik)? Kan er niet goed aan uit: op onze Bagheera zat er eentje, maar op de foto i/h werkplaatshandboek staan er drie (twee papieren en een "rubbertje" dus...)
merci d'avance,
theo.
Ps Het posten van foto's zou iets makkelijker moeten gaan, vind ik.
Ff terzijde: kunnen jullie mij vertellen hoe de luchtfilter op de carbu's moet. Mijn zoon heeft de boel uit mekaar gehaald - de Webers draaien nu als een klokje! - maar kan niet uitgevogeld krijgen hoe precies de luchtfilterbehuizing op de 2 carburatoren past (ondanks onze foto's i/h werkplaatshandboek en de cataloog van Simon).
Nog ff een vraagje (tja, ik profiteer ervan, è!

merci d'avance,
theo.
Ps Het posten van foto's zou iets makkelijker moeten gaan, vind ik.
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
hendrik wrote:Benny, insecten kunnen ook lekker zijn daar geven sommige mensen veel geld voor hé.
nu we toch over voorruiten bezig zijn ...gisteren toen de murena 2 u
in de regen had gestaan, was er géén water binnen , doch ik vertrok
en rechts voor onder de bovenkant van het handschoenval gutste er
een half glas water binnen , ik deed nadien het voordeksel aan het reservewiel open , maar vond geen gat of naad ... is er bij de meeste
murena"s daar een zone onder aan die ruit die overal problematisch is???
µ
stef
grt harry de matra.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Theo,
De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!
Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.
Foto's maak alles veel duidelijker.
Foto's plaatsen gaat behoorlijk vlot maar je moet ze klein genoeg maken anders krijg je foutmeldingen.
Als je geen foto's meer kunt plaatsen krijg je een foutmelding dat je het maximum bereikt hebt.
Stef,
Waarschijnlijk zit je ruit een stukje los en komt daar het water langs. Een zwak punt is de onderkant van de ruit, hier blijft water staan en gaat de plaat roesten. Misschien een perforatie van de plaat!!
De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!
Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.
Foto's maak alles veel duidelijker.
Foto's plaatsen gaat behoorlijk vlot maar je moet ze klein genoeg maken anders krijg je foutmeldingen.
Als je geen foto's meer kunt plaatsen krijg je een foutmelding dat je het maximum bereikt hebt.
Stef,
Waarschijnlijk zit je ruit een stukje los en komt daar het water langs. Een zwak punt is de onderkant van de ruit, hier blijft water staan en gaat de plaat roesten. Misschien een perforatie van de plaat!!
Matra Bagheera S - 1977
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
[quote="GODFRIED"]Theo,
De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!
Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.
is er een trukje om dit te vinden waar het precies is ??? ik dacht dat
ik ervanaf was toen ik met tec 7 kit de nieuwe raamsierrubber zette
die herman me ( kosteloos trouwens waarvoor dank) had gemonteerd
en aan de bovenkant ts het dakplaatdeel en het raam twee gaten van een halve cm al vulde , maar onderaan kan ik niet direct iets vinden ,
ps vandaag ook nieuwe kurk kleppendekseldichting gestoken ,
lekte ook ; maar dan olie ipv water ... lekken en oldtimers zullen altijd onafscheidelijk blijven denk ik ;;;
STEF
De luchtfilterbehuizing kun je moeilijk verkeerd monteren wijst zich uit tijdens het samenbouwen of ze moet niet origineel zijn!!
Die papieren filters zijn waarschijnlijk dichtingen, die uit rubber bedoel je daar niet het acceleratie membraan mee! Zit op iedere carburator.
is er een trukje om dit te vinden waar het precies is ??? ik dacht dat
ik ervanaf was toen ik met tec 7 kit de nieuwe raamsierrubber zette
die herman me ( kosteloos trouwens waarvoor dank) had gemonteerd
en aan de bovenkant ts het dakplaatdeel en het raam twee gaten van een halve cm al vulde , maar onderaan kan ik niet direct iets vinden ,
ps vandaag ook nieuwe kurk kleppendekseldichting gestoken ,
lekte ook ; maar dan olie ipv water ... lekken en oldtimers zullen altijd onafscheidelijk blijven denk ik ;;;
STEF
-
- Posts: 47
- Joined: Sat Mar 17, 2012 6:51 pm
- Location: Ham
Het gaat vooral om die linkse dichting (uit rubber?). Heeft iemand daar het juiste werkplaatshandboekreferentienummer van? (Oef, wat een lang woord) zodat ik geen verkeerde dichting bestel bij Simon?
Want ze zijn niet zo goedkoop denk ik: een twintig euro bij Koutauto en een veertig euro bij Simon (denk ik opnieuw).
groetjes,
theo;
Want ze zijn niet zo goedkoop denk ik: een twintig euro bij Koutauto en een veertig euro bij Simon (denk ik opnieuw).
groetjes,
theo;
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
volgens mij ligt die linker rubber tussen de bovenkant van de carburator en het zwarte kunststofdeksel die op beide carburatoren ligt om geen vuile lucht aan te zuigen. Dat zou onderdeel 03807 moeten zijn, te vinden op blz 15 van de catalogus van Simon en kosten iets van 3.6 euro.
De middelste dichting zit onder het deksel van de carburatoren en de rechtse vind je terug op blz 14 op de onderste tekening.
De middelste dichting zit onder het deksel van de carburatoren en de rechtse vind je terug op blz 14 op de onderste tekening.
- Kanchi
- Posts: 114
- Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
- Location: Tilburg, Nederland
- Contact:
voorruiten....
Mannen ik heb een half jaar geleden al gemeld dat de voorruiten weer te krijgen zijn, gewoon bij Simon of Carjoy 

Matra Murena 2.2 1981.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Een WA+ op een oldtimer is wel een stukje duurder.Muddy Bandit wrote:Is het niet handig om ruitbreuk bij je verzekering op te nemen dan?... heb ik ook bij m'n rancho.
hmmm....€642.- ex zetten a pakweg €100.- dat is wel vele jaren die extra premie waard.
Ik weet nu al waar er een steen door de voorruit zou vliegen

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik betaal iets van 225 euro per jaar voor de all-risk oldtimerverzekering van m'n Grand Raid (gebaseerd op een taxatiewaarde van 9500 euro, max. 5000 km/jaar).oetker wrote: Een WA+ op een oldtimer is wel een stukje duurder.
De meerkosten zijn ruim 10,= per maand t.o.v. een wa-verzekering, daar wil ik dus geen extra risico voor nemen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969