Wat heet "een paar keer met je hoofd tegen de muur lopen"...
Wees maar blij dat niet alles zo maar voor het grijpen ligt... hierdoor behoudt je van de éne kant de Rancho voor de echte liefhebbers, en van de andere kant blijft de hobby nog betaalbaar als je de moeite van het zoeken tenminste voor lief neemt.
Technisch gezien is bijna alles eigenlijk nog heel goed leverbaar voor vriendelijke prijzen, zowel nieuw als gebruikt.
Als je de zoektocht naar onderdelen even wat verruimd richting de Simca 1100, Simca 1308/1309, Talbot 1510, Talbot Horizon en de vroegere Peugeot 309 kun je via Marktplaats E-bay en andere veilingsites al heel veel vinden.
Voor plaatwerk kun je eigenlijk alles van de Simca 1100 (portieren de latere series met verzonken handgreep) gebruiken.
Ook hiervan verschijnt er met regelmaat nog wel wat op de diverse veilingsites, en daarnaast is er nog redelijk wat naslagwerk te verkrijgen.
Bijvoorbeeld via de genoemde HB-pieces, maar ook de firma Warny (
http://www.warny.com) heeft veel overzetplaatwerk geproduceerd van dorpels, vloerdelen en kriksteunen voor de Simca 1100, dit staat alleen niet meer vermeld op hun site.
En daarnaast is voor het onderstel ook veel gemakkelijk zelf te produceren, het meeste is simpel rechttoe-rechtaan over grotere lengte's.
Ik ben eigenlijk nog maar 3 dingen tegen gekomen waar heel moeilijk aan te komen is. (afgezien van de specifieke Grand Raid onderdelen)
Dit zijn die ovale buizen van het dakrek, de voorste langsdragers vanaf het front tot onder de vloer en de traverse van de achteras.
Maar het onderdelenboek van Simon heb je niet voor niets uitgeprint, ik heb er ook veel gemak van gehad tijdens de afbraak en de opbouw van mijn Rancho.
De tekeningen zijn vaak zeer verhelderend en veel duidelijker als die in het werkplaatshandboek.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969