Minze zijn Rancho
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Is dit die Rancho die ergens hier in de buurt (Overijssel) voor een tijdje terug te koop stond?
Hij komt mij namelijk zeer bekend voor.
Meen me te herinneren dat bij deze Rancho van twee auto's ??n is gemaakt, maar ik kan me vergissen...
Hij komt mij namelijk zeer bekend voor.
Meen me te herinneren dat bij deze Rancho van twee auto's ??n is gemaakt, maar ik kan me vergissen...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dan zou ik eerst brandstof nakijken.minze wrote:Dat is allemaal nieuw, en afgelopen week daar geen problemen mee gehad, hij liep echt geweldig. Enige was een dat ie niet soepel was bij accelereren.Muddy Bandit wrote:Moeilijk zeggen zo.
Brandstoftoevoer (of filter) al nagekeken, ontsteking misschien, carburateurafstelling...
Het kan zoveel zijn.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
is de tank nog heel? niet vacuum getrokken? dan zit de aanzuig namelijk te hoog... er komt dus niets uit de tank.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Als de beschermkap eronder staat zal je het moeilijk kunnen zien, maar het is zoals een plastiek fles die je vacuum zou trekken, staat dan hol naar binnen toe.minze wrote:hoe zie ik dat van buiten af?
Of bij een Rancho zijn tank dit makkelijk kan voorkomen weet ik niet maar van sommige Citro?n's heb ik er wel weet van....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Jongens, volgens mij kan een benzinepomp(voor motor met carburateur) geen tank plat zuigen, daar deze niet over voldoende onderdruk beschikt. Het gaat hier over een paar honderd gram onderdruk.
Wat wel kan is dat als om de een of de andere duistere reden de tank lucht dicht zou zijn dat dan de motor stilvalt omdat de pomp het niet meer kan halen.
Ik rij zelf met een Espace 2.2 turbo diesel van 1999 en daar is er een service mededeling die het plat zuigen van de tank en de reden hier van beschrijft en uiteraard ook de oplossing meegeeft.
Dus met een dieselpomp kan je een kunststof tank plat zuigen, als de tank geen lucht meer krijgt en in het geval van de Espace is het de slang van de overloop die verstropt en dat zorgt er voor dat er geen lucht en dus onderdruk in de tank ontstaat, met als gevolg dat ze plat gezogen wordt.
Dus als ik verhaal van de Rancho=max. 30 Liter inhoud mag geloven, dan zal het probleem of oorzaak ergens anders moeten gezocht worden.
Mvg,
Jean
Wat wel kan is dat als om de een of de andere duistere reden de tank lucht dicht zou zijn dat dan de motor stilvalt omdat de pomp het niet meer kan halen.
Ik rij zelf met een Espace 2.2 turbo diesel van 1999 en daar is er een service mededeling die het plat zuigen van de tank en de reden hier van beschrijft en uiteraard ook de oplossing meegeeft.
Dus met een dieselpomp kan je een kunststof tank plat zuigen, als de tank geen lucht meer krijgt en in het geval van de Espace is het de slang van de overloop die verstropt en dat zorgt er voor dat er geen lucht en dus onderdruk in de tank ontstaat, met als gevolg dat ze plat gezogen wordt.
Dus als ik verhaal van de Rancho=max. 30 Liter inhoud mag geloven, dan zal het probleem of oorzaak ergens anders moeten gezocht worden.
Mvg,
Jean
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
De tank is zeer gemakkelijk te demonteren.minze wrote:Tank ziet er goed uit. Wel vreemd is dat de tank origineel lijkt, maar er gaat niet meer dan 30L in
Is de tank makkelijk te demonteren?
Eerst de beschermbak er onderweg halen (4 bouten geloof ik), dan de vulslang loshalen (slangklem).
Vervolgens het dekseltje in je laadvloer losschroeven, hieronder zit het tankelement met vlotter, hier de draden loskoppelen en de toevoerslang naar de motor losmaken.
Onder de tank zit een metaal/rubberen band, voor 2 ophangpunten en achter 1.
Bij het achterste ophangpunt de bevestiging even volgen naar de bodem aan de binnenkant, hier kom je een moer M17 tegen in de achterste dwarsbalk waarmee je de band ontspant. (Zit soms een afdekplaatje over).
Als de band ontspannen is kun je de pen op het achterste ophangpunt lostikken en de tank opvangen.

Dat 3-hoekige ding wat hier op de grond hangt is de metalen/rubberen band waar de tank in hangt.
Rechts aan het eind van de laadvloer zit de moer (in de dwarsbalk) waarmee je die band ontspand.
Het zwarte gat in de laadvloer is de plek waaronder je tankelement zit.
Is dus in ??n uurtje te doen.

(oh ja, tap de tank wel eerst even af...)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
De kleur in je kenteken kun je laten veranderen.
Ik weet zelfs niet of je het verplicht moet opgeven welke kleur je hebt, hier alvast niet.
Enkel blanke lak erover is dat geen optie?
Ik weet zelfs niet of je het verplicht moet opgeven welke kleur je hebt, hier alvast niet.
Enkel blanke lak erover is dat geen optie?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Rose is tamelijk uniek voor een Rancho.minze wrote:
Iemand een suggestie voor een kleur?!
Hij moet UNIEK worden!!!... (en er staat nu rood op mn kenteken)

(maar niet mijn favourite kleur...)
Over een afwijkende kleur op het kenteken wordt in Nederland niet moeilijk gedaan, zolang de originele kleur nog maar ergens is weer te vinden. (onder de motorkap of zo)
Mijn suzuki wordt gemiddeld 1x per 2 jaar geheel opnieuw geschilderd, is intussen al blauw, oranje, groen geweest en dus nu geel/zwart.
Voor de APK is dit geen probleem.
Maar in jou geval zou ik wel gaan voor origineel.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dat is donker groen of rood dan.minze wrote: Rose is geen optie... ik zoek een unieke rancho kleur, eentje die nog niet gedaan is / is uitgestorven. En uh moet bij mn interieur passen (beige/bruin met rode ruitjes !
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Maakt tegenwoordig niet meer uit.minze wrote: Bij grijs kenteken is het nooit een probleem, omdat die vaak van kleur veranderen... maar voor geel kenteken is het een APK eis.
Ik schilder m'n suzuki (geel kenteken dus) al jaren in verschilende kleuren.
Er staat blauw op het kenteken, maar 2 jaar geleden (toen was hij net geel/zwart geworden) kreeg ik een steekproef op m'n zuuk na de APK.
De RDW-keurmeester heeft i.v.m. de kleur de regels nog nagekeken, het bleek dat de originele kleur alleen maar ergens op de auto nog zichtbaar moet zijn, het mocht ook ergens aan de onderzijde, in de motorruimte of in het interieur.
Zelfs het typeplaatje met de originele kleurvermelding was al genoeg..
Maar wat jou Rancho betreft, ik zou dan gaan voor de rode of bruine tinten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ga je hem nu verkopen? http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/15 ... fs=1#photo
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986