Rancho Grand Raid

Alle informatie over restauratie en werken aan de Rancho
Post Reply
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

En alle stoelen zijn weer fris, schoon en gerepareerd.
Het was best nog wel een tijdrovende klus, ik ben er totaal zo'n 4 weken mee bezig geweest.

Volgende week ga ik nog proberen om de hemelbekleding weer schoon te krijgen in de wasmachine, deze heeft namelijk ook nog een kleur van wilde havanna's. :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Wilde Havana's, hmmmm lekker sigaartje hoor.
Past wel een beetje bij het tijdsbeeld van de Rancho.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Matrarie
Posts: 11
Joined: Sat Jun 06, 2009 5:24 pm

Post by Matrarie »

Zijn er nog updates?? 8)
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Matrarie wrote:Zijn er nog updates?? 8)

Nee, ik heb momenteel een chronisch tijdgebrek... het is nu hoogseizoen in de hoveniersbranche.
Hopelijk is er met een maand of 2 weer wat tijd voor de Rancho (en heeft de spuiter ook wat tijd).
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Even een update. (...eindelijk.... :oops: )


Vandaag contact gehad met de spuiter:

"Joa, good, brengt 'm vemiddag moar noa de koffie, zorg ik dat d'r nen hook vrie is woar ie 'm hen kunt schoev'n..."

Ofwel vertaald vanuit het Twentsch: Ja, Goed, breng hem vanmiddag maar na de koffie, dan zorg ik dat er een hoek vrij is waar je hem neer kunt zetten... :lol:

Oops, da's wel heel snel dus...
De Rancho heeft al bijna een jaar niet meer gelopen dus de accu was plat, en in diezelfde tijd heeft er zich ook aardig wat stof en vuil op de wagen verzameld.
Snel aan de slag, dus eerst de accu aan de lading, dan afstoffen met een bladblazer en vervolgens alle vliegen- en vogelpoep eraf poetsen.
Kortom, ben je weer een paar uur zoet mee.

Ondertussen ook nog geprobeert een auto-ambulanche te regelen voor het transport.
Eerst de kennissenkring in de buurt rondgebeld, niets...
Vervolgens diverse verhuurbedrijven gebeld, maar dit weekeinde was alles verhuurd aan TT-gangers....
Oops...we have a problem. :evil:

Tegen 14.00 uur eindelijk iets positiefs: de accu die 4 uurtjes aan de lading had gestaan was weer tot leven gekomen, en na slechts een minuutje starten kwam de Rancho ook al weer tot leven. 8)
Nog even de weg vrij maken naar buiten, en om 14.45 uur zag de Rancho eindelijk weer daglicht en mocht een paar rondjes rijden op de parkeerplaats.

Blijft enkel nog over het vervoersprobleem, zowel autotransporters als auto-ambulanche's waren gewoon nergens in de buurt beschikbaar.
Noodgedwongen heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken.
De spuiter zit zo'n 2 kilometer verderop, dus dan moet het maar op eigen kracht.
Spatborden en achterklep achterin, de marrokaanse stoel (autoband met een plank erop) achter het stuur en rijden met de hap. :D
Mijn oude werkgever was bereid om even achter mij aan te rijden met de gevarenlichten aan (het is wel een provinciale weg waar ik over moest), en zo had ik ook gelijk een lift terug.

Grote hilariteit bij de spuiter toen ik er dus zo aankwam... ie door deier, bi'j wa good wies?... mo'j koffie? (dom beest, ben je wel goed wijs?...wil je koffie?)
Affijn, na de koffie de rest (motorkap, portieren, paravan enz.) met de bus en aanhanger opgehaald en weer afgeleverd.
De spuiter gaat alles nog eerst even heel goed bekijken, maar z'n eerste indruk was: afplakken en spuiten, ziet er goed en strak uit.

Nu is het voor mij weer wachten.
Kan een paar dagen, maar net zo goed ook een paar weken duren.
Ik wil (en mag) er namelijk geen haast mee hebben, het moet gewoon goed gebeuren tussen de andere werkzaamheden door.
M'n Rancho staat nu vergezeld tussen andere lotgenoten te wachten... een Golf 1, Jaguar XJ, AMC Javelin, Mercedes Pagode, een Chevy Van en nog wat modern schadeherstel.


Wordt vervolgd, en ik zal dan ook proberen weer wat foto's te maken.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het heeft even geduurd, maar dit is weer een grote stap naar voltooiing.
Als die eenmaal fris in de verf staat dan raak je ook weer extra gemotiveerd om hem af te maken.
We gaan het allemaal meemaken hier.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Gelukkig ben je niemand van de politie tegen gekomen, dan had dit verhaal een heel andere wending kunnen krijgen. Je hebt risico's genomen.
Zo te zien heeft die spuiter veel werk, dat zie ik als een goed teken, is dus een vakman.
Eenmaal in de lak begint het mooie werk past. Dat gaat prachtig worden.
We kijken er al naar uit.
Matra Bagheera S - 1977
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Dat is inderdaad een groot risico, hier pakken ze je wagen dan af, mag er niet aan denken, zoveel werk dat je er ingestoken hebt.
Kan het wel begrijpen. :oops:

Kijk met ongeduld uit naar de foto's. :D
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Post by rubain »

ik denk dat er hier velen onder ons ongeduldig zitten te wachten op foto's van het resultaat :lol:
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

GODFRIED wrote:Gelukkig ben je niemand van de politie tegen gekomen, dan had dit verhaal een heel andere wending kunnen krijgen. Je hebt risico's genomen.

Tsja, soms moet je noodgedwongen eventjes een risico nemen... :oops:
Ik heb het naar omstandigheden wel zo veilig mogelijk gedaan door voor een volgauto met gevarenlichten aan te blijven rijden, en m'n eigen gevarenlichten voor zijn ook al aangesloten.
Neemt natuurlijk niet weg dat het niet mag op deze manier.
Maar goed, een brutaal mens heeft de halve wereld (en de andere helft pak ik er ook wel bij :wink: ), voor de rest ben ik een brave burger met slechts 4 bekeuringen in 26 jaar op naam.

GODFRIED wrote: Zo te zien heeft die spuiter veel werk, dat zie ik als een goed teken, is dus een vakman.

De spuiter is Autospuiterij Bekhuis in Albergen.
Het zijn daar echte vakmensen die nog liefde hebben voor hun werk.
De basis daar is net zoals bij elke spuiter het schadeherstel, maar daarnaast doen ze ook veel spuitwerk voor restauratieobjecten, custom cars en special paint (airbrush).
Kun je trouwens goed zien aan hun eigen auto's.... gevlamd, schedels die overal opduiken in de lak... 8)

Hobbyisten kunnen daar in overleg ook terecht als ze zelf willen spuiten, de spuitcabine is ook per uur te huur.
Maar ik laat het spuiten doen, ieder z'n vak.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik zie dat wel Torro Rosso zijn Porsches.
Hij heeft eerst alles aangeschaft aan gereedschap en zo..
Daarna verschillende mislukkingen met spuiten.
Kost allemaal de wereld en geen auto is perfect gespoten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zelf spuiten is niet te doen of je moet vlug tevreden zijn. Ik heb zelf al enkele wagens gespoten, wat een geknoei en een teleurstelling. Ik begin er zelf niet meer aan. Ook al doe je het zelf, het kost nog veel geld.
Spuiten is vakwerk dit kun je niet goed doen in een afgeplakte garage.
Matra Bagheera S - 1977
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Spuiten vergt veel oefening om het goed te doen, maar het is best te leren.
Maar je hebt dan wel een goede compressor, een fatsoenlijk spuitpistool en een professionele spuitcabine nodig.

Aan verf ben ik ongeveer 400 euri kwijt, huur spuitcabine is 100 euro, dan moet je alles nog inpakken en afplakken, en dan kun je pas spuiten.
In dit geval laat ik het dus maar doen, want voor 300 euro meer gebeurt het dan ook goed en heb ik later geen spijt...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Heb jij voor 800€ de wagen gespoten?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ja... een auto laten spuiten hoeft niet duur te zijn. :lol:

Maar let wel, we praten dan alleen over een eindcontrole, ontvetten, afplakken en spuiten. (excl. 19% BTW)
Je moet niet vergeten dat de Rancho al spuitklaar aangeleverd is... dus strak gemaakt, geprimerd en met korrel 800 geschuurd.
Overige delen (spatborden, portieren, motorkap, delen achterklep, paravan) zijn er allemaal los bij, demontagewerk is er dus ook niet.

Als ik alles door deze spuiter zou laten doen zat er ook een prijskaartje aan van tussen de 2200 en 3000 euro ex BTW, afhankelijk van de staat van het polyester... de voorbereiding voor het spuiten is door de arbeidsuren veel duurder dan het spuiten zelf.

Verder betreft het hier ook nog een gematteerde lak (vert maquis satine) , daar moet dus geen blanke lak overheen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Dat is duiidelijk en daar kun je inderdaad zelf niet voor beginnen. :D
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Gisteravond het verlossende telefoontje gekregen: Hij staat in de droogcabine, morgen kun je hem ophalen als je tijd hebt.

Tijd hebben?...nee, eigenlijk niet...gewoon tijd voor maken! :lol:


Kortom, vandaag dus maar extra vroeg begonnen om het normale werk op tijd af te krijgen, en zo tegen het middaguur kon ik dan op weg naar de spuiterij.
Zo zag ik de Rancho bij aankomst al klaarstaan voor het pand van de spuiter:

Image

...en dit is het wondermiddel:

Image

Kortom, alles netjes en superstrak in de lak... 1e klas vakwerk.
Ik ben er zeer tevreden mee, en de totale kosten vielen ook nog ruim binnen het afgesproken budget.
Autospuiterij Bekhuis in Albergen, hartelijk dank hiervoor! (en ik hoop dat jullie ook genieten van de barbeque :wink: )



Eerst maar even alle losse onderdelen weer teruggebracht naar de werkplek met bus en aanhanger, en vervolgens weer snel terug om de rest op te halen... op de oude manier. :oops:
(en nee, ik doe zoiets niet voor de 3e keer weer op eigen kracht, 3x is hier namelijk ook scheepsrecht)

Affijn, het spulletje staat weer veilig op z'n oude stek in de kas.
Ik heb er eerst ruim een uur naar gekeken vanuit alle posities en genoten van het uitzicht... het is gewoon niet te verwoorden, maar dit sluit weer een fase af van het restauratieproces en geeft heel veel voldoening.
Kijk en geniet maar mee:

Image

Image

Image

Image

Image

(oh ja, even voor de puristen onder ons: ik weet dat het voorruitkader zwart hoort te zijn... in overleg is echter besloten om dit roestgevoelige deel ook eerst nog even mee te spuiten in de kleur van de auto, maar het wordt dus wel satijn-zwart.)




Maar goed, stil zitten is nog nooit mijn sterkste kant geweest... ik kon het gewoon niet laten om toch alvast een paar kenmerkende onderdelen van de Grand Raid te monteren.

Image

8)

Voordat ik verder ga met de opbouw wordt eerst het voorruitkader in kleur gespoten, en dan worden alle holle en afgedekte ruimtes van het chassis degelijk behandeld tegen roesten van binnenuit.
(hiermee heb ik met opzet gewacht tot na de spuitklus, de middelen die hiervoor gebruikt worden zijn namelijk grote ellende voor een spuiter als die de boel vetvrij moet maken)


Wordt vervolgd, en nu weer in een sneller tempo. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Wat is dit toch een supergoede restauratie aan het worden.
De kleur is helemaal goed.
Geen zorgen om glim te poetsen.
1 kleine aanmerking
Waar is de middelste popnagel boven het raam?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

oetker wrote: 1 kleine aanmerking
Waar is de middelste popnagel boven het raam?

:lol:

Waar jij allemaal op let Herman!

Maar hier moet geen popnagel in, dit gaatje is voor de bevestiging van de middelste steun van de zonneklep.
Is niet vergeten dus.:wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
rubain
Posts: 103
Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
Location: Gistel

Post by rubain »

:o :o :o
man, ik ben gewoon sprakeloos! wat een verbluffend resultaat zeg! :o
Op en top klasse en weer een stap dichter 8) prachtig werk patrick!! :D
tgoh, als ik het zo zie voel ik het ook kriebelen om aan de rancho te beginnen, maar ja, prioriteiten leggen hé :cry: gelukkig wordt er goed voor gezorgd 8)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat ziet er prachtig uit, wordt een super exemplaar.
Daar krijg je kriebels van. :wink:

Wel vreemd die satine lak!! Wist niet dat deze ooit gebruikt werd. Meestal moet het blinken en zo fel mogelijk.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat ziet er inderdaad prachtig uit, ik ben er sprakeloos van. Super gedaan.






grt harry de matra.
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

GODFRIED wrote:
Wel vreemd die satine lak!! Wist niet dat deze ooit gebruikt werd. Meestal moet het blinken en zo fel mogelijk.

Dit is de originele kleur, is ook alleen maar geleverd op de Grand Raid.
Op zich is satine ideaal.
Je mag het dus niet poetsen, maar hooguit ontvetten en wassen met een milde autoshampoo... dat scheelt veel werk.

Het komt inderdaad wel wat vreemd over op een auto.
Maar goed, een Rancho is toch al een vreemd geval, en ik ook... het past dus allemaal perfect bij elkaar.
Er zijn tegenwoordig trouwens steeds meer moderne auto's die de satine-lak inmiddels ook als optie hebben... (werd er 30 jaar geleden al niet beweerd dat de Rancho vernieuwend en trendsettend was? 8) )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

bvb Schoolbordenzwart.
Ik vind het gruwelijk op een auto, maar je ziet het geregeld.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Doe zo voort. 8)
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ik wist werkelijk niet dat satine lak gebruikt werd op auto's.

Je ziet het wel maar dan is het meestal zelf gespoten en was het niet het de bedoeling. :o
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Godfried, de courrèges is ook satiné
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ik had beloofd dat ik snel verder zou gaan met de opbouw.
Een paar dagen geleden heb ik maar eerst eens het voorraamkader in de juiste kleur gespoten, ik kon niet wennen aan die olijfgroene kleur die daar niet hoort.

Image

Staat een stuk beter.... 8)


Vandaag plasten de engelen met regelmaat uit de hemel, geen weer om buiten te werken dus besloot ik zelf maar een frisse en droge hemel op te hangen.
Is ook nog niet zo gemakkelijk als het lijkt...
Eerst maar eens de isolatie aangebracht aan de binnenkant van het dak.
Origineel zit hier een viltmat.
Deze absorbeert supergoed warmte en geluid, maar ook heel goed condens :evil:... geen optie dus om weer te gebruiken.
Nu heb ik hele goede ervaringen met ondertapijt voor laminaatvloeren, dit is een soort schuim wat geen vocht opneemt maar wel goed warmte en geluiden isoleert en ook vrij dun is.
Hiermee heb ik het dak dus volgeplakt, en vervolgens de hemelbekleding eronder gespannen.
Was trouwens een kilo BisonTix nodig om alles netjes en strak vast te krijgen... aan het einde van de dag ben je zo stoned als een garnaal van al die lijmdampen en ga je al bijna engeltjes zien in de auto. :lol:

Image

Image


Aangezien ik me af en toe even uit die lijmdampen terug moest trekken heb ik ook maar wat andere opsmurk vast opgehangen:

Image

Ik moet nu nog een paar kleine stukjes bekleding lijmen, en dan kunnen de ruiten er weer in.


To be continue...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Holle ruimtes al volgeblazen?
Wat ga je gebruiken? Owatrol? Mike Sanders?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

jo wrote:Holle ruimtes al volgeblazen?
Wat ga je gebruiken? Owatrol? Mike Sanders?

Ow ja... helemaal vergeten te vermelden, zal wel komen door die lijmdampen :oops: .

Maar er is afgelopen maandagavond bijna 2 liter Owatrol-olie door de holle ruimtes van de carrosserie geblazen, dit heeft 2 dagen uit kunnen lekken/op kunnen drogen.
Hierna is er ook nog 2 liter ML uit m'n oude voorraad doorgeblazen.
(geeft trouwens een beste smeertroep op de vloer, maar er lagen gelukkig 2 lagen plastic onder de auto)

De overige holle ruimtes onder de auto doe ik later een keer als de auto op een brug staat, dan kan ik er beter bij en secuurder werken. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Post Reply