Rancho Grand Raid
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat lijm snuiven zorgt er voor dat wereld mooi word.
Zo stoned als een konijn ben je er van.
Desalniettemin is het er vrij recht allemaal in geplakt en ziet het er schoon uit.
Komt goed zo te zien.
Mooi man.
Zo stoned als een konijn ben je er van.
Desalniettemin is het er vrij recht allemaal in geplakt en ziet het er schoon uit.
Komt goed zo te zien.
Mooi man.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Vandaag weer een stukje verder gepuzzeld.
De voorruit zit weer op z'n plaats, het dakrek en de zonneklep zijn weer terug gemonteerd, spatborden, motorkap, paravan en richtlampen zijn allen weer opgehangen.... kortom, ik krijg weer ruimte in de onderdelenstelling.



...het begint weer op een Rancho te lijken...
Maar nog even een ander vraagje.
Ik heb de embleemstickers onbeschadigd van de auto af kunnen halen, en deze wil ik dus ook weer terug gaan plakken.
Heeft iemand hier enig idee welk soort lijm ik hier het beste voor kan gaan gebruiken?
Ik wil dus niet dat ze na de éérste proefrit of wasbeurt er al afvallen, maar ik wil ook niet dat de lak op gaat blaren door agressieve oplosmiddelen in de lijm...
De voorruit zit weer op z'n plaats, het dakrek en de zonneklep zijn weer terug gemonteerd, spatborden, motorkap, paravan en richtlampen zijn allen weer opgehangen.... kortom, ik krijg weer ruimte in de onderdelenstelling.




...het begint weer op een Rancho te lijken...

Maar nog even een ander vraagje.
Ik heb de embleemstickers onbeschadigd van de auto af kunnen halen, en deze wil ik dus ook weer terug gaan plakken.
Heeft iemand hier enig idee welk soort lijm ik hier het beste voor kan gaan gebruiken?
Ik wil dus niet dat ze na de éérste proefrit of wasbeurt er al afvallen, maar ik wil ook niet dat de lak op gaat blaren door agressieve oplosmiddelen in de lijm...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Heeft die getinte ruiten?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ja, de ruiten zijn allen brons getint.jo wrote:Heeft die getinte ruiten?
Je kunt het op de achtergrond van de laatste foto ook goed zien, de zijruiten staan daar nog tegen de witte wand van het gebouw aan.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Het moest deze week gebeuren, dus vanmiddag zijn de overige ramen en de boven- en onderkant van de achterklep ook terug gemonteerd.
Ik had hierbij dus wel een paar extra handen nodig, en aangezien zoonlief weer thuis is van 3 maanden stage in Zweden kon hij me mooi even helpen... komend weekeinde vertrekt hij namelijk al weer voor een trektocht door Tsjechië.
(af en toe moet pappa zijn werkzaamheden ook eens aanpassen aan de schema's van de jeugd...
)
Tegen dit klusje heb ik eigenlijk nog het meeste op gezien, reserveruiten in deze tint zijn heel schaars en heb ik niet op stock.
Maar gelukkig is alles foutloos gegaan, het terugplaatsen viel mij 100% mee en de klus was in 3 uurtjes (incl. koffie
) geklaard.
Ik had hierbij dus wel een paar extra handen nodig, en aangezien zoonlief weer thuis is van 3 maanden stage in Zweden kon hij me mooi even helpen... komend weekeinde vertrekt hij namelijk al weer voor een trektocht door Tsjechië.
(af en toe moet pappa zijn werkzaamheden ook eens aanpassen aan de schema's van de jeugd...

Tegen dit klusje heb ik eigenlijk nog het meeste op gezien, reserveruiten in deze tint zijn heel schaars en heb ik niet op stock.
Maar gelukkig is alles foutloos gegaan, het terugplaatsen viel mij 100% mee en de klus was in 3 uurtjes (incl. koffie

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Nog een paar fotootjes van de laatste vorderingen:


Het zoeken naar de onderdelen duurt nu al langer als het monteren van die onderdelen...
Maar goed, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Zo ben ik er vandaag achter gekomen dat 1 schranier van de onderste achterklep niet goed is, de las is bijna geheel losgescheurd.
Blijkbaar heb ik toch wat over het hoofd gezien tijdens de demontage 3½ jaar geleden...
Dit zal toch nog heel voorzichtig hersteld moeten worden, en het liefste zonder de verse lak op het direct daarachter liggende polyester deel te verbranden.
Ook sommige oude delen staan mij een beetje tegen om terug te plaatsen.
Vooral de grote rubberen vloermatten zijn niet echt mooi te krijgen, hierin zitten niet te verwijderen roestvlekken en scheuren.


Het zoeken naar de onderdelen duurt nu al langer als het monteren van die onderdelen...

Maar goed, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Zo ben ik er vandaag achter gekomen dat 1 schranier van de onderste achterklep niet goed is, de las is bijna geheel losgescheurd.

Blijkbaar heb ik toch wat over het hoofd gezien tijdens de demontage 3½ jaar geleden...
Dit zal toch nog heel voorzichtig hersteld moeten worden, en het liefste zonder de verse lak op het direct daarachter liggende polyester deel te verbranden.
Ook sommige oude delen staan mij een beetje tegen om terug te plaatsen.
Vooral de grote rubberen vloermatten zijn niet echt mooi te krijgen, hierin zitten niet te verwijderen roestvlekken en scheuren.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
echt vakwerk Patrick! De foto's zijn echt verbluffend gewoon! 
Jammer van die scharnierpunten, maar ik weet zeker dat je wel tot een goede oplossing komt, je hebt al voor hetere vuren gestaan als je je topic even doorneemt
wat betreft die vloermatten, ik heb me daar ook al vragen bij gesteld. (hoewel ik absoluut nog niet in de eindfase zit
) maar ik heb al op een paar andere forums gelezen, dat de vloermatten meestal wel de boosdoener zijn van de roestvorming van onze schatjes. Er onstaat condensvorming tussen de vloermatten en het chasis. Gezien alles volledig in rubber is, kan het niet ademen in vergelijking met de hedendaagse voertuigen, althans zo beweren enkele van onze zuiderburen
, en ik vermoed dat ze wel zullen weten waarover ze spreken, ze hebben hem immers gebouwd
hehe
misschien is er een mogelijkheid om een vloertapijt op maat te laten maken of zelf te snijden? Het is inderdaad wel niet origineel voor de puristen onder ons, maar misschien wel een mogelijk alternatief
hou ons alvast op de hoogte!

Jammer van die scharnierpunten, maar ik weet zeker dat je wel tot een goede oplossing komt, je hebt al voor hetere vuren gestaan als je je topic even doorneemt

wat betreft die vloermatten, ik heb me daar ook al vragen bij gesteld. (hoewel ik absoluut nog niet in de eindfase zit



misschien is er een mogelijkheid om een vloertapijt op maat te laten maken of zelf te snijden? Het is inderdaad wel niet origineel voor de puristen onder ons, maar misschien wel een mogelijk alternatief

hou ons alvast op de hoogte!

-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Dat die rubberen vloermatten boosdoeners zijn voor roestvorming ben ik het helemaal mee eens.
Maar condensvorming en ventilatie horen ook onlosmakelijk aan elkaar verbonden te zijn... helaas staat dat niet vermeld in de instructieboekjes.
Ik heb nog overwogen om deze matten er maar uit te laten en wat anders te gaan gebruiken als vloermat, maar dit doet voor mij toch een te grote afbreuk aan de originaliteit.
Ze worden dus wel teruggeplaatst... maar ik monteer ze niet meer vast onder de afdeklijsten van de dorpels, zodat ik ze gemakkelijk af en toe eens om kan slaan om de boel daaronder te drogen.
De gehele bodemplaat is aan de binnenkant trouwens ingespoten met blanke tectyl, roestvorming gaat zo ook een stuk moeilijker vat krijgen op de bodemplaat.
Ook heb ik diverse gaten van 15 mm geboord in de bodemplaat die uitkomen in de onderliggende chassisbalken. (en deze zijn ook weer voorzien van afwateringsgaten)
Het doel hiervan is 3-delig: condenswater kan gemakkelijk weg, de natuurlijke ventilatie is een stuk beter en de holle delen zijn gelijk ook goed bereikbaar voor reiniging en roestpreventie.
Je kunt uiteindelijk toch niet voorkomen dat er vocht in een auto komt.
Maar je kunt er echter wel voor zorgen dat het vocht de auto weer kan verlaten voordat het zijn verwoestende werk kan doen.
En aangezien Matra/Simca hieraan absoluut geen aandacht besteed heeft tijdens de productie heb ik dit maar zelf gedaan tijdens de restauratie... mijn Rancho heeft nu zo'n 30 afwatering-/ventielatie-/roestpreventie-gaten die er fabrieksaf absoluut niet in horen te zitten.
Maar condensvorming en ventilatie horen ook onlosmakelijk aan elkaar verbonden te zijn... helaas staat dat niet vermeld in de instructieboekjes.
Ik heb nog overwogen om deze matten er maar uit te laten en wat anders te gaan gebruiken als vloermat, maar dit doet voor mij toch een te grote afbreuk aan de originaliteit.
Ze worden dus wel teruggeplaatst... maar ik monteer ze niet meer vast onder de afdeklijsten van de dorpels, zodat ik ze gemakkelijk af en toe eens om kan slaan om de boel daaronder te drogen.
De gehele bodemplaat is aan de binnenkant trouwens ingespoten met blanke tectyl, roestvorming gaat zo ook een stuk moeilijker vat krijgen op de bodemplaat.
Ook heb ik diverse gaten van 15 mm geboord in de bodemplaat die uitkomen in de onderliggende chassisbalken. (en deze zijn ook weer voorzien van afwateringsgaten)
Het doel hiervan is 3-delig: condenswater kan gemakkelijk weg, de natuurlijke ventilatie is een stuk beter en de holle delen zijn gelijk ook goed bereikbaar voor reiniging en roestpreventie.
Je kunt uiteindelijk toch niet voorkomen dat er vocht in een auto komt.
Maar je kunt er echter wel voor zorgen dat het vocht de auto weer kan verlaten voordat het zijn verwoestende werk kan doen.
En aangezien Matra/Simca hieraan absoluut geen aandacht besteed heeft tijdens de productie heb ik dit maar zelf gedaan tijdens de restauratie... mijn Rancho heeft nu zo'n 30 afwatering-/ventielatie-/roestpreventie-gaten die er fabrieksaf absoluut niet in horen te zitten.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- rubain
- Posts: 103
- Joined: Wed Sep 01, 2010 8:57 am
- Location: Gistel
zoals jij het aanpakt hé Patrick, daar hadden ze bij Matra/Simca nog een puntje kunnen aan zuigen hoor!Muddy Bandit wrote:En aangezien Matra/Simca hieraan absoluut geen aandacht besteed heeft tijdens de productie heb ik dit maar zelf gedaan tijdens de restauratie... mijn Rancho heeft nu zo'n 30 afwatering-/ventielatie-/roestpreventie-gaten die er fabrieksaf absoluut niet in horen te zitten.

Er zijn er weinigen die het je nadoen hoor makker!

-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik had vandaag nog een paar uurtjes over, kon me dus mooi even bezig houden met het losgescheurde schranier van de achterklep...

... zoals je ziet: langs de oude las is het gewoon afgebroken.
(Ik kan me nog steeds voor de kop slaan dat ik dit niet heb gezien voordat alles naar de spuiter is gegaan.
)
Affijn, thuis eerst snel de kruiwagen en grasmaaier uit de bus gehaald en omgeruild voor het lasapparaat, om vervolgens snel 10 km verder naar de Grand Raid te rijden.
Daar aangekomen snel het lasapparaat uitgeladen, de Rancho naar buiten gereden, verlengkabels uitgerold en aangesloten, lashelm op m'n kop en toen...... GASFLES LEEG!!!!
Het hele zooitje kon dus weer naar binnen en opgeruimd worden, probeer maar eens tegen 18.00 uur nog ergens een volle gasfles te vinden.
Haastige spoed is dus nooit goed, ik zal zien dat ik morgen of overmorgen weer een nieuwe fles krijg... wordt dus vervolgd.

... zoals je ziet: langs de oude las is het gewoon afgebroken.
(Ik kan me nog steeds voor de kop slaan dat ik dit niet heb gezien voordat alles naar de spuiter is gegaan.

Affijn, thuis eerst snel de kruiwagen en grasmaaier uit de bus gehaald en omgeruild voor het lasapparaat, om vervolgens snel 10 km verder naar de Grand Raid te rijden.
Daar aangekomen snel het lasapparaat uitgeladen, de Rancho naar buiten gereden, verlengkabels uitgerold en aangesloten, lashelm op m'n kop en toen...... GASFLES LEEG!!!!


Het hele zooitje kon dus weer naar binnen en opgeruimd worden, probeer maar eens tegen 18.00 uur nog ergens een volle gasfles te vinden.
Haastige spoed is dus nooit goed, ik zal zien dat ik morgen of overmorgen weer een nieuwe fles krijg... wordt dus vervolgd.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als je nog verf hebt lijkt me deze kleur gemakkelijk bij te werken zonder dat het stoort, maar het is balen dat je het in dit stadium pas ontdekt.
Je hebt in ieder geval straks gas genoeg voor de volgende resto
Je hebt in ieder geval straks gas genoeg voor de volgende resto

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Alles eerst goed afplakken tegen de slijpvonken, dan natte vodden errond voor de lasspatten.
Maar die scharnieren zitten normaal toch achter de binnenklep.
Die er bij jou niet op staat.
Zal eens kijken of ik er nog eentje heb.
Zo ziet die eruit :

Maar die scharnieren zitten normaal toch achter de binnenklep.
Die er bij jou niet op staat.
Zal eens kijken of ik er nog eentje heb.
Zo ziet die eruit :

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Dan kan je wel eens de goden aanroepen in een woordenschat die niet geschikt is voor de radio of tv. Mij overkomt het ook. Je werkt in een bepaalde volgorde om moeilijkheden te voorkomen. Je overdenkt alles tweemaal, en toch kan er nog iets mislopen. Gelukkig maar dat het resultaat later toch de moeite waard zal zijn.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Deze schranieren zitten inderdaad onder dat afdekpaneel van de achterklep.jo wrote: Maar die scharnieren zitten normaal toch achter de binnenklep.
Die er bij jou niet op staat.
Zal eens kijken of ik er nog eentje heb.
Het schranier zelf is verder prima in orde en ook spelingvrij, maar is alleen deels losgescheurd van de klep.
Ze hoeft dus ook niet vervangen te worden, maar alleen opnieuw vastgelast.
Het laswerk komt verder niet in het zicht als het afdekpaneel gemonteerd is, een beetje bijschilderen van de lasrupsen is dus geen probleem.
Ik ben echter wel bang dat het direct daaronder liggende (vers gespoten) polyesterpaneel last gaat krijgen van de hitte van het lassen.
Daarom heb ik dat paneel bij het betreffende schranier eerst heel voorzichtig losgepeuterd zodat er geen direct contact met het metaal meer is tijdens het lassen.
Ow ja, de gasfles wordt morgen omgeruild, ik hoef dit weekeinde dus niet stil te zitten...

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
De lege fles is geruild voor een volle, en m'n portemonee is weer 40 euri lichter....maar affijn, ik kan weer een halve Rancho lassen.
Vandaag kon de operatie dus in de herkansing.
Eerst het kletsnattenatte operatiekleed om de wonde heen (ik heb namelijk geen zin aan binnenbrandjes in dit stadium
):

... en vervolgens vastbakken en direct weer afkoelen:

Het is niet het mooiste laswerk geworden door al de tectyl aan de binnenkant van de klep, maar het zit in ieder geval weer goed vast.
Als de afdekplaat weer gemonteerd is zie je er toch niets meer van.
Helaas is de laklaag op het polyester buitenpaneel niet geheel ongeschonden ut de strijd gekomen
...

Ik heb de losgekomen lak er maar afgehaald en dit stukje even opnieuw weer volgekwast.
Gelukkig komt de achterbumper hier weer voor, en dan is het ook uit het zicht.

Vandaag kon de operatie dus in de herkansing.
Eerst het kletsnattenatte operatiekleed om de wonde heen (ik heb namelijk geen zin aan binnenbrandjes in dit stadium


... en vervolgens vastbakken en direct weer afkoelen:

Het is niet het mooiste laswerk geworden door al de tectyl aan de binnenkant van de klep, maar het zit in ieder geval weer goed vast.
Als de afdekplaat weer gemonteerd is zie je er toch niets meer van.
Helaas is de laklaag op het polyester buitenpaneel niet geheel ongeschonden ut de strijd gekomen


Ik heb de losgekomen lak er maar afgehaald en dit stukje even opnieuw weer volgekwast.
Gelukkig komt de achterbumper hier weer voor, en dan is het ook uit het zicht.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Waarschijnlijk is de scharnier aangescheurd geweest en heeft ze nog mooi op zijn plaats gezeten waardoor je dit niet gezien hebt. Door het inbouwen en de spanning op de scharnier is deze iets verschoven waardoor de scheur weer zichtbaar werd.
Je zal deze ergernis weer vlug vergeten zijn.
Succes met de verdere opbouw.
Je zal deze ergernis weer vlug vergeten zijn.
Succes met de verdere opbouw.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
De puzzelstukjes zijn op hun plaats gevallen.



Komende week maar eens een poging doen om alle verlichting af te stellen en weer werkzaam te krijgen, er zit nog ergens een massaprobleem. (zal nu wel niet van de roest komen...
)
Dan is het verder nog een kwestie van wieluitlijning en stuurhuishoogte afstellen, nieuwe banden (en hopelijk ook nog 2 Grand Raid-velgen) eronder, en natuurlijk de APK.
Het einde is in zicht.




Komende week maar eens een poging doen om alle verlichting af te stellen en weer werkzaam te krijgen, er zit nog ergens een massaprobleem. (zal nu wel niet van de roest komen...

Dan is het verder nog een kwestie van wieluitlijning en stuurhuishoogte afstellen, nieuwe banden (en hopelijk ook nog 2 Grand Raid-velgen) eronder, en natuurlijk de APK.
Het einde is in zicht.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Wat bedoel je met GR velgen? staan die er niet onder dan?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Opde vooras zitten GR-velgen, maar op de achteras nog de gewone stalen Rancho-velgen.
(het hart van de GR-velg staat zo'n 15 mm verder naar buiten als het hart van de gewone velg)
Ik ben al 3 jaar op zoek naar 2 GR-velgen, maar wat me tot nu toe aangeboden is begint bij 150 euro per stuk voor opknappers.... dat betaal ik dus echt niet voor oud ijzer.
Als het meezit kan ik misschien nog een set van 4 gewone stalen Rancho-velgen overnemen, deze ga ik dan uit elkaar halen en laten verlassen tot 2 GR-velgen.
Ik heb nog wel een goede set gewone velgen staan, maar hier zitten prima winterbanden onder en deze wil ik er dus niet voor opofferen.
(het hart van de GR-velg staat zo'n 15 mm verder naar buiten als het hart van de gewone velg)
Ik ben al 3 jaar op zoek naar 2 GR-velgen, maar wat me tot nu toe aangeboden is begint bij 150 euro per stuk voor opknappers.... dat betaal ik dus echt niet voor oud ijzer.
Als het meezit kan ik misschien nog een set van 4 gewone stalen Rancho-velgen overnemen, deze ga ik dan uit elkaar halen en laten verlassen tot 2 GR-velgen.
Ik heb nog wel een goede set gewone velgen staan, maar hier zitten prima winterbanden onder en deze wil ik er dus niet voor opofferen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969