Rancho Grand Raid
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Prachtig, zie je nog veel van de reparatie's? Ik ben hier wat aan het inzoomen geweest maar mij lijkt het perfect.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
jo wrote:Prachtig, zie je nog veel van de reparatie's? Ik ben hier wat aan het inzoomen geweest maar mij lijkt het perfect.
Veel zie je er nu (gelukkig) niet meer van.
Het meest opvallende is eigenlijk dat de puntlasplekken ontbreken omdat nu alles volledig gelast is, en dat de bodemdelen nu onder aan de dorpel zijn vastgelast i.p.v. aan de binnenkant.
Ook een paar andere details zijn veranderd op een niet-originele manier.
De buitendorpels lopen nu aan ??n stuk door zonder dat originele naadje onder de B-stijl, en ook ontbreken er enkele felsranden aan het einde van de dorpel in de wielkas.
Daarnaast zijn de afwateringssleuven van de dorpel minstens 2x zo groot als origineel, en als je daar naar binnen kijkt zie je ook dat de dorpel nu is uitgevoerd als een soort van dubbele koker.
Maar goed, al deze dingen heb ik dus wel bewust zo gedaan.
Het komt de stevigheid (dus veiligheid) alleen maar ten goede, de echte puristen zullen me dit vast nog wel kunnen vergeven....

Maar ik moet zeggen, het eindresultaat overtreft zelfs mijn eigen verwachtingen.
Dit was met stip de grootste lasklus die ik ooit aan een auto heb uitgevoerd, en ik wil ook best toegeven dat mij de moed soms ook wel in de schoenen is gezonken...
Gelukkig ben ik erg koppig, en heeft al die morele steun van de Matramania-leden me ook regelmatig een extra duwtje in de goede richting gegeven... mijn dank hiervoor is dan ook zeer groot.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dat wil ik echt geloven, krijg al een adrenaline stoot als ik aan mijn eigen Rancho denk terwijl ik je topic lees.Muddy Bandit wrote:
Maar ik moet zeggen, het eindresultaat overtreft zelfs mijn eigen verwachtingen.
Dit was met stip de grootste lasklus die ik ooit aan een auto heb uitgevoerd, en ik wil ook best toegeven dat mij de moed soms ook wel in de schoenen is gezonken...
Voor mij zal het ook de grootste lasklus ooit zijn, daartegenover staat dat ik weet wat lassen aan een auto inbeeld, plaatwerk naar vorm plooien, alleen het is een immense klus.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 7
- Joined: Fri Aug 21, 2009 8:42 pm
- Location: FRANCE
- Contact:
RANCHO Grand Raid 1980
Hello Patrick
Il faut vraiment que je me remette ? transf?rer tes travaux sur notre forum...!
Toutes mes f?licitations pour le travail sur le ch?ssis !
Merci ?galement du d?tail et des photos des produits que tu utilise !
@+
???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Hallo Patrick
Hij moet echt dat ik zou beginnen met het overbrengen van uw werk op ons forum ...!
Proficiat voor het werk aan het chassis!
Dank u ook voor detail en foto's van producten die u gebruikt!
@ +

Il faut vraiment que je me remette ? transf?rer tes travaux sur notre forum...!
Toutes mes f?licitations pour le travail sur le ch?ssis !
Merci ?galement du d?tail et des photos des produits que tu utilise !
@+
???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Hallo Patrick

Hij moet echt dat ik zou beginnen met het overbrengen van uw werk op ons forum ...!
Proficiat voor het werk aan het chassis!
Dank u ook voor detail en foto's van producten die u gebruikt!
@ +
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Afgelopen zondag is de achteras weer terug gemonteerd en is de wagen weer in z'n normale positie geplaatst.
Vanmiddag heb ik de laatste laag Tenco-Ferro erop gespoten, nu nog even laten drogen en de roestpreventie is dan ook weer een feit.

Deze zwarte kleur bevalt me in ieder geval en stuk beter dan die roestbruine meniekleur.
Ik heb nu totaal 4? liter ijzermenie, 4? liter Tenco-Ferro, 6 liter Owatrol-olie en 11 liter Motip anti-steenslag gebruikt
... dus wel "iets" meer dan ik zelf eigenlijk verwacht had om nodig te zijn.
Maar in dit geval wel liever te veel dan te weinig.
De Rancho gaat ??n dezer dagen dus weer verhuizen de warme kas in.
Het (restant) tent gaat voorlopig ook maar de opslag in.
Ik weet niet of dat ding na demontage ooit nog weer bruikbaar is, een beetje storm erbij zal ze zeker niet meer overleven...
Dak is niet meer waterdicht, de zijpanelen zijn allen uitgescheurd bij de bevestigingen en het metalen frame begint ook zeer moe te worden.

Maar goed, als seizoensoplossing was deze tent voor mij z'n geld in ieder geval dubbel en dwars waard.
Ik ga nu eerst even een maandje pauze nemen.
Dan kan de verf goed uitharden, en kan ik gelijk een beetje achterstallige aandacht aan m'n gezin weer inhalen.
Vanmiddag heb ik de laatste laag Tenco-Ferro erop gespoten, nu nog even laten drogen en de roestpreventie is dan ook weer een feit.

Deze zwarte kleur bevalt me in ieder geval en stuk beter dan die roestbruine meniekleur.

Ik heb nu totaal 4? liter ijzermenie, 4? liter Tenco-Ferro, 6 liter Owatrol-olie en 11 liter Motip anti-steenslag gebruikt

Maar in dit geval wel liever te veel dan te weinig.

De Rancho gaat ??n dezer dagen dus weer verhuizen de warme kas in.
Het (restant) tent gaat voorlopig ook maar de opslag in.
Ik weet niet of dat ding na demontage ooit nog weer bruikbaar is, een beetje storm erbij zal ze zeker niet meer overleven...
Dak is niet meer waterdicht, de zijpanelen zijn allen uitgescheurd bij de bevestigingen en het metalen frame begint ook zeer moe te worden.


Maar goed, als seizoensoplossing was deze tent voor mij z'n geld in ieder geval dubbel en dwars waard.
Ik ga nu eerst even een maandje pauze nemen.
Dan kan de verf goed uitharden, en kan ik gelijk een beetje achterstallige aandacht aan m'n gezin weer inhalen.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Glim glim.
Zo op een afstand te zien zou je er zo mee weg rijden, maar dat is voor volgend jaar denk ik.
Het moet geen obsessie worden.
De vrouw begint hier ook een beetje te morren dat er in huis is wat moet gebeuren.
Ik had in de woestijn tussen de nomaden moeten wonen.
Die tenten hoeven nooit geschilderd.
Kleedje op de grond en klaar.
Maar ja, dan had ik op een kameel met trekhaak gereden.
De Mur gaat van de week ook op stal en zal zo af en toe een beetje aan gewerkt worden.
De kachel brand inmiddels zo tussendoor.
Wintertijd is ingegaan.
Zo op een afstand te zien zou je er zo mee weg rijden, maar dat is voor volgend jaar denk ik.
Het moet geen obsessie worden.
De vrouw begint hier ook een beetje te morren dat er in huis is wat moet gebeuren.
Ik had in de woestijn tussen de nomaden moeten wonen.
Die tenten hoeven nooit geschilderd.
Kleedje op de grond en klaar.
Maar ja, dan had ik op een kameel met trekhaak gereden.
De Mur gaat van de week ook op stal en zal zo af en toe een beetje aan gewerkt worden.
De kachel brand inmiddels zo tussendoor.
Wintertijd is ingegaan.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Zonder woorden.



http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Een maandje pauze blijkt in deze fase ook niet haalbaar, ben dus toch maar weer stiekum even bezig geweest...
Terug in de warme stal:

Achteras er weer onder om dan vervolgens te prutsen met de remleidingen die op de meest onbereikbare plaatsen moeten komen:

En de vooras met stuurhuis ook weer op z'n vertrouwdw plaats:

Het begin is er weer.
Ben alleen al 2 dagen zoekende naar het stuurwiel...
... heb het ergens opgeslagen maar weet niet meer waar. 
Terug in de warme stal:

Achteras er weer onder om dan vervolgens te prutsen met de remleidingen die op de meest onbereikbare plaatsen moeten komen:

En de vooras met stuurhuis ook weer op z'n vertrouwdw plaats:

Het begin is er weer.

Ben alleen al 2 dagen zoekende naar het stuurwiel...


Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Jep, maar dat is het nieuwe stuur.oetker wrote:Mooi stukje werk.
het stuurwiel ligt achter de auto in de stelling
Ol?, snif.

Maar ik moet het oude beschadigde stuurwiel ook nog ergens hebben liggen, en die gebruik ik liever eerst nog even tijdens de opbouw.
Hoef ik m'n vette vingers niet eerst elke keer te wassen.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Eventjes weer een update:
Na al het gepuzzel met de bedrading was het dan eindelijk zover: de motor mocht weer terug naar z'n vertrouwde plek.
En da's dus een beste klus.
Van onderen de motor (compleet met koppelinghuis en versnellingbak) erin schuiven, kantelen en dan de motorsteunen op z'n plaats... en alles moet natuurlijk ZONDER ergens wat te beschadigen.
De marge in ruimte tussen de langsdragers links-rechts, het voorfront en het schutbord is dus hooguit 1 cm.
Maar na heel veel worstelen (en allerlei goden aanroepen
) is het uiteindelijk dan toch gelukt.


Dit geeft al een hele mooie vulling voor het gapende gat aan de voorzijde, en tevens begint er ook opeens wat meer logica te komen in de plaatsing van de kabelboom.
Dan weer snel de aandrijfassen erin, startermotor, dynamo, bobine en andere kleine delen erbij, stekkertjes zoeken en op de juiste plek inpluggen.
Euhh... waar is in vredesnaam die grote bos met dikke kabels ergens voor nodig?... staat nergens vermeld in de schema's???
Ow ja... Grand Raid... de lier met bijbehorende relaiskast, beveiliging en kabelbos dus.
(daar kom je 's nachts in bed dus pas achter, hoezo, slapeloze nachten door een Rancho?
)
Volgende dag dus nog even snel plaatsen die relaiskast met bijbehorende kabelbos, ik had immers beloofd om de kerstdagen bij de kerstboom door te brengen met m'n gezin.


...deze ultieme poging liep dus ook op niets uit...
Maar goed, na een paar gezellige kerstdagen snel weer verder.
Als éérste de bodembescherming eronder gebouwd zodat de lier gemonteerd en aangesloten kon worden.
En da's dus ook een klusje wat veel simpeler klinkt dan dat het is... alles moet overal achterlangs, tussendoor en onderdoor... marges nog minder als tijdens het inbouwen van het motorblok.
Oftewel: de bodembescherming zit er eindelijk goed onder, wil je de lier plaatsen dan kom je 2 mm ruimte te kort, alles weer los draaien en naar voren schuiven, vast maken, lier erop en ja... het past!...alleen komt nu de uitlaat tegen de bodembescherming en past de radiateur niet meer...
Maar na 2 dagen vele de- en montagemomenten past het nu allemaal.


Ondertussen denk je natuurlijk steeds weer na of alles nu daadwerkelijk goed is aangesloten... en dat kun je natuurlijk maar op 1 manier testen.
Gauw het dashboard met alle schakelaartjes, stuurkolom enz. afbouwen (weer 2 dagen verder dus), een nieuwe accu aanschaffen en testen.
Het werkte "perfect", de zekeringen tenminste... ze deden wat ze moesten doen nl. de kabelboom beschermen.
Nu is de Rancho uitgerust met 6 zekeringen van een type dat volgens mij al 20 jaar is uitgestorven.
Ik had nog wel een tiental goede exemplaren, maar het zat me toch niet lekker... stel je voor dat je straks met zo'n stom probleem langs de weg komt te staan.
In dit geval heb ik de praktische kant dus toch maar even voor de originaliteit geplaatst (sorry puristen) en even een bescheiden, moderne zekeringkast geplaatst.


In deze zekeringkast passen de moderne zekeringen, en mocht ik ooit toch weer terug willen naar het origineel geeft het geen problemen... de kabelboom is ongewijzigd gebleven en de originele zekeringhouder kan er zo weer tussen.
Dan kun je vervolgens verder testen.
De éérste conclusie is dat een goede roestpreventie en een goede massa niet samen gaan, de 2e conclusie is dat door die bodembescherming de dynamo en startermotor praktisch onbereikbaar zijn geworden.
Maar inmiddels werken de aangesloten delen weer op de juiste manier, en ben ik al een beetje bezig met het monteren van de sierdelen.


Volgende week ga ik eens een poging wagen om het polyester achterdeel weer op z'n plek te krijgen.
Ik moet namelijk komende week wat extra ruimte vrij maken in m'n werkplek om een stalgenootje van de Rancho te plaatsen... we vonden de Grand Raid eigenlijk wel een beetje zielig zo alleen.
(maar hierover later meer, ik houd de spanning er nog even in.
)
Na al het gepuzzel met de bedrading was het dan eindelijk zover: de motor mocht weer terug naar z'n vertrouwde plek.
En da's dus een beste klus.
Van onderen de motor (compleet met koppelinghuis en versnellingbak) erin schuiven, kantelen en dan de motorsteunen op z'n plaats... en alles moet natuurlijk ZONDER ergens wat te beschadigen.
De marge in ruimte tussen de langsdragers links-rechts, het voorfront en het schutbord is dus hooguit 1 cm.
Maar na heel veel worstelen (en allerlei goden aanroepen



Dit geeft al een hele mooie vulling voor het gapende gat aan de voorzijde, en tevens begint er ook opeens wat meer logica te komen in de plaatsing van de kabelboom.
Dan weer snel de aandrijfassen erin, startermotor, dynamo, bobine en andere kleine delen erbij, stekkertjes zoeken en op de juiste plek inpluggen.
Euhh... waar is in vredesnaam die grote bos met dikke kabels ergens voor nodig?... staat nergens vermeld in de schema's???

Ow ja... Grand Raid... de lier met bijbehorende relaiskast, beveiliging en kabelbos dus.


Volgende dag dus nog even snel plaatsen die relaiskast met bijbehorende kabelbos, ik had immers beloofd om de kerstdagen bij de kerstboom door te brengen met m'n gezin.


...deze ultieme poging liep dus ook op niets uit...

Maar goed, na een paar gezellige kerstdagen snel weer verder.
Als éérste de bodembescherming eronder gebouwd zodat de lier gemonteerd en aangesloten kon worden.
En da's dus ook een klusje wat veel simpeler klinkt dan dat het is... alles moet overal achterlangs, tussendoor en onderdoor... marges nog minder als tijdens het inbouwen van het motorblok.
Oftewel: de bodembescherming zit er eindelijk goed onder, wil je de lier plaatsen dan kom je 2 mm ruimte te kort, alles weer los draaien en naar voren schuiven, vast maken, lier erop en ja... het past!...alleen komt nu de uitlaat tegen de bodembescherming en past de radiateur niet meer...

Maar na 2 dagen vele de- en montagemomenten past het nu allemaal.


Ondertussen denk je natuurlijk steeds weer na of alles nu daadwerkelijk goed is aangesloten... en dat kun je natuurlijk maar op 1 manier testen.
Gauw het dashboard met alle schakelaartjes, stuurkolom enz. afbouwen (weer 2 dagen verder dus), een nieuwe accu aanschaffen en testen.
Het werkte "perfect", de zekeringen tenminste... ze deden wat ze moesten doen nl. de kabelboom beschermen.

Nu is de Rancho uitgerust met 6 zekeringen van een type dat volgens mij al 20 jaar is uitgestorven.
Ik had nog wel een tiental goede exemplaren, maar het zat me toch niet lekker... stel je voor dat je straks met zo'n stom probleem langs de weg komt te staan.
In dit geval heb ik de praktische kant dus toch maar even voor de originaliteit geplaatst (sorry puristen) en even een bescheiden, moderne zekeringkast geplaatst.


In deze zekeringkast passen de moderne zekeringen, en mocht ik ooit toch weer terug willen naar het origineel geeft het geen problemen... de kabelboom is ongewijzigd gebleven en de originele zekeringhouder kan er zo weer tussen.
Dan kun je vervolgens verder testen.
De éérste conclusie is dat een goede roestpreventie en een goede massa niet samen gaan, de 2e conclusie is dat door die bodembescherming de dynamo en startermotor praktisch onbereikbaar zijn geworden.
Maar inmiddels werken de aangesloten delen weer op de juiste manier, en ben ik al een beetje bezig met het monteren van de sierdelen.


Volgende week ga ik eens een poging wagen om het polyester achterdeel weer op z'n plek te krijgen.
Ik moet namelijk komende week wat extra ruimte vrij maken in m'n werkplek om een stalgenootje van de Rancho te plaatsen... we vonden de Grand Raid eigenlijk wel een beetje zielig zo alleen.

(maar hierover later meer, ik houd de spanning er nog even in.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat is altijd het probleem.
Je gooit het uit elkaar en pas vele maanden later moet het terug op de plek.
He, hoe zat dat nou?
puzzle puzzle.
Nou doe jij het allemaal nog relatief snel, en dan is het nog allemaal redelijk vers, maar als iets jaren later pas weer terug gebouwd moet worden kan het hoofdbrekens kosten.
Tegenwoordig fotografeer ik alles eerst, en dat is wel eens heel nuttig gebleken.
Weer een grote stap genomen in het project.
Ziet er allemaal weer super goed uit.
Je gooit het uit elkaar en pas vele maanden later moet het terug op de plek.
He, hoe zat dat nou?
puzzle puzzle.
Nou doe jij het allemaal nog relatief snel, en dan is het nog allemaal redelijk vers, maar als iets jaren later pas weer terug gebouwd moet worden kan het hoofdbrekens kosten.
Tegenwoordig fotografeer ik alles eerst, en dat is wel eens heel nuttig gebleken.
Weer een grote stap genomen in het project.
Ziet er allemaal weer super goed uit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ziet er inderdaad allemaal zeer goed uit. 

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Prachtig werk, ben benieuwd om de Racho helemaal afgewerkt te zien..
Tip. Als je wat meer zekerheid wil voordat je de batterij aansluit, kun je alles eerst uittesten met een batterijlader in de plaats van de batterij. Door de lagere stroom kan bij een eventuele kortsluiting uw kabelboom niet uitbranden...
Tip. Als je wat meer zekerheid wil voordat je de batterij aansluit, kun je alles eerst uittesten met een batterijlader in de plaats van de batterij. Door de lagere stroom kan bij een eventuele kortsluiting uw kabelboom niet uitbranden...
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983