Even weer een kleine update:
De "storm" van afgelopen vrijdag (16 okt.-09) heeft voor wat extra vertraging gezorgd.
De tent was dus geheel plat gewaaid over m'n werkstuk heen, de buizen van het frame waren geknikt en er zat een scheur in het dak.
Dus 2 avonden bezig geweest om het frame en het doek weer te herstellen... maar afgelopen zondag stond de tent weer fier overeind.
Gelijk maar weer verder met de Grand Raid dan, voordat de volgende storm komt.
De 2e laag ijzermenie was inmiddels ook goed gedroogd en (gelukkig) niet beschadigd door het instorten van de tent.
Tijd voor de bodembescherming dus, een goede laag anti-steenslag.
Ik had hiervoor 5 bussen van 1 liter gehaald, volgens de verpakking kun je 2-3 m2 met 1 liter behandelen.
Niet dus...

... met 5 liter kun je maar een halve Rancho behandelen.
Snel in de auto om een nieuwe lading erbij te halen... heeft de leverancier nog maar 2 liter witte anti-steenslag op voorraad , de nieuwe voorraad kwam pas een week later.
Had geen zin in wachten, heb dus maar 3 liter zwarte anti-steenslag erbij meegenomen.
Het resultaat:
Geeft best wel een mooi en apart kleureneffect...zwart, wit, meniebruin.
(ja, er is mij al gevraagd of ik niet te veel met m'n neus in de verfdampen heb gehangen...

)
Maar goed, het is maar tijdelijk zichtbaar, de anti-steenslag is gelukkig sneldrogend dus vandaag kon de volgende coctail er al weer overheen:
Het resultaat is een mooi, zijdeglans zwart onderstel.
Als dit droog is komt hier nog weer een laag pure Tenco-Ferro overheen.
Dan nog de rechter zijkant behandelen (waar die nu op ligt) en het onderstel kan de warme kas in om weer herenigd te worden met al z'n onderdelen.
En dan mag de tent ook gaan genieten van z'n welverdiende rust.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969