Haal eerst de voorruit er nog even uit voordat je gaat kantelen!! (pees uit het rubber trekken en je wipt hem er vervolgens zo uit)
Ik heb hem destijds gewoon op een paar autobanden gelegd, gaat prima als de carosserie eenmaal geheel kaal is.
1 persoon kan de koets dan al op z'n zijkant kantelen, en ook het terugkantelen gaat probleemloos op een stapel banden.
Voor het krommen van de assen hoef je niet zo bang te zijn, een gezonde as kan hier wel tegen. (en als ze toch gaan krommen zijn ze al zo verrot dat vervangen de enigste optie is

)
In het begin heb ik ook geprobeerd de assen er zo lang mogelijk onder te laten zitten, maar ik had er eigenlijk alleen maar last van.
Ik heb toen als transportkar een pallet voorzien van zwenkwielen , en dat werkte veel beter.
Tsja, tectyl verwijderen: verfstripper, plamuurmes, beitels, staalborstel in de boormachine.
Als je geluk hebt kun je met een verfstripper de troep zo verwarmen dat het samen met die steenslaglaag losblaart, en als je de boormachine met staalborstel gaat gebruiken is het zaak de troep zo koud mogelijk te laten.
Ik verwarmde de body met een straalkachel aan de binnenkant, en vervolgens aan de buitenkant afsteken/beitelen.
Maar het blijft een vieze, vervelende en tijdrovende klus.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969