verschillen in Rancho
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
verschillen in Rancho
ik heb nu 2 Rancho's en zie toch een hoop verschillen
de 83'er heeft bruin getint glas, velours zetels, tapijt op de bodem, een bakje over de pook, afdekplaat over de achteruitenwisser, gele verstralers, alu velgen, tellerunit met toerenteller en volt meter
de 79'er heeft wit glas, stoffen zetels, rubber op de bodem, geen bakje, geen afdekplaat op de ruitewissermotor, witte verstralers, wel een klein lipje aan de zijramen om ze te kunnen sliten bij hoge snelheid, stalen velgen
wat hoort eigenlijk bij welk model?
de 83'er heeft bruin getint glas, velours zetels, tapijt op de bodem, een bakje over de pook, afdekplaat over de achteruitenwisser, gele verstralers, alu velgen, tellerunit met toerenteller en volt meter
de 79'er heeft wit glas, stoffen zetels, rubber op de bodem, geen bakje, geen afdekplaat op de ruitewissermotor, witte verstralers, wel een klein lipje aan de zijramen om ze te kunnen sliten bij hoge snelheid, stalen velgen
wat hoort eigenlijk bij welk model?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
aha dat is duidelijk
het kan me eigenlijk niet schelen of die nu origineel naar bouwjaar is maar wel leuk om te weten wat er zoal bestaat
de zetels bvb. vervang ik toch zeker door schuivers ipv. kantelaars voor de achterinstap te verbeteren, denk ZX of AX zetels, beide hebben toch geen goede zetels meer

het kan me eigenlijk niet schelen of die nu origineel naar bouwjaar is maar wel leuk om te weten wat er zoal bestaat
de zetels bvb. vervang ik toch zeker door schuivers ipv. kantelaars voor de achterinstap te verbeteren, denk ZX of AX zetels, beide hebben toch geen goede zetels meer
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
-
- Posts: 21
- Joined: Sat Oct 26, 2002 2:00 am
Jo, ik kan je melden dat je twee Rancho's hebt die nog in bijna originele staat verkeren.
Die uit ?83 is een 'X', en had dus steeds getinte ruiten, velours zetels, tapijt, toerenteller en voltmeter, alu velgen en daarenboven metaalglanslak. Het bakje over de pook is iets dat er achteraf op geplaast werd en is niet origine.
Afdekplaat boven ruitenwissermotor achter is er, denk ik, pas in '81 op gekomen.
Als het een Belgische wagen is, zijn er normaal witte verstralers op.
Ofwel zijn die gele mistlichten, of indien toch verstralers zullen de originele (SIEM) ooit eens vervangen zijn door andere.
Die uit '79 is een 'Version Base', een gewone versie dus, of indien er slechts 2 zitplaatsen zijn, een 'AS' (Affaires-Soci?t?)- de X had iets meer luxe. Vandaar de witte ruiten (was wel optie), de rubber vloerbedekking en de afdekplaat boven RW motor bestond nog niet.
De lipjes aan de zijramen hebben er in principe steed opgezeten, doch breken, door roestvorming, nogal eens af of werden evt. verwijderd bij evt herspuiten???
Stoffen zetels kwamen, behalve bij de speciale versie 'Grand Raid', in Belgi? niet voor. Op de 'Version Base' was het eerst volledig 'skai' (ofte 'zwijneleer'), later werd het 'skai' met het middenstuk in ruitjesstof.
Wanneer het volledig stoffen zetels betreft, zal het waarschijnlijk een Franse wagen zijn.
Zoals je ziet is alles nog redelijk origineel en juist.
Die uit ?83 is een 'X', en had dus steeds getinte ruiten, velours zetels, tapijt, toerenteller en voltmeter, alu velgen en daarenboven metaalglanslak. Het bakje over de pook is iets dat er achteraf op geplaast werd en is niet origine.
Afdekplaat boven ruitenwissermotor achter is er, denk ik, pas in '81 op gekomen.
Als het een Belgische wagen is, zijn er normaal witte verstralers op.
Ofwel zijn die gele mistlichten, of indien toch verstralers zullen de originele (SIEM) ooit eens vervangen zijn door andere.
Die uit '79 is een 'Version Base', een gewone versie dus, of indien er slechts 2 zitplaatsen zijn, een 'AS' (Affaires-Soci?t?)- de X had iets meer luxe. Vandaar de witte ruiten (was wel optie), de rubber vloerbedekking en de afdekplaat boven RW motor bestond nog niet.
De lipjes aan de zijramen hebben er in principe steed opgezeten, doch breken, door roestvorming, nogal eens af of werden evt. verwijderd bij evt herspuiten???
Stoffen zetels kwamen, behalve bij de speciale versie 'Grand Raid', in Belgi? niet voor. Op de 'Version Base' was het eerst volledig 'skai' (ofte 'zwijneleer'), later werd het 'skai' met het middenstuk in ruitjesstof.
Wanneer het volledig stoffen zetels betreft, zal het waarschijnlijk een Franse wagen zijn.
Zoals je ziet is alles nog redelijk origineel en juist.
-
- Posts: 21
- Joined: Sat Oct 26, 2002 2:00 am
Wat het aantal versies van de Rancho betreft kunnen we het zo stellen:
er zijn 5 types Rancho met dan enkele speciale versies ervan.
De 'basisvorm' is echter gedurende de ganse productie gelijkgebleven.
Je had de;
- AS (niet in Belgi?)
- Base
- X
- Grand Raid
- D?couvrable, soms ook Grand Air genoemd, al is dit niet de offici?le naam.
Speciale versies waren:
'Loisirs', met ondermeer de 'Jaenneau' versie, verm. enkel in FR, 'Davos', verm. enkel in D en dan de Midnight, speciale versie van de X, blijkbaar slechts 100 ex. enkel in FR.
Vermoedelijk is dit vrij volledig en heb ik niets over het hoofd gezien.
er zijn 5 types Rancho met dan enkele speciale versies ervan.
De 'basisvorm' is echter gedurende de ganse productie gelijkgebleven.
Je had de;
- AS (niet in Belgi?)
- Base
- X
- Grand Raid
- D?couvrable, soms ook Grand Air genoemd, al is dit niet de offici?le naam.
Speciale versies waren:
'Loisirs', met ondermeer de 'Jaenneau' versie, verm. enkel in FR, 'Davos', verm. enkel in D en dan de Midnight, speciale versie van de X, blijkbaar slechts 100 ex. enkel in FR.
Vermoedelijk is dit vrij volledig en heb ik niets over het hoofd gezien.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
de gele lichten zitten in een andere behuizing als de witte Siem lichten op de 79" dus inderdaad mogelijk veranderd
de 79" heb ik in Frankrijk gehaald maar ik denk dat die uit Duitsland komt aangezien de Duitse D achteraan nog te bespeuren valt in de lak (sticker was reeds verwijdert), ook geeft het typeplaatje van de trekhaak daar alles in het Duits aan, verder wat Duitse munten gevonden in de wagen
de wagen heeft 4 stalen velgen
of mijn 83" een echte X was weet ik niet, de laatste eigenaar die ermee gereden heeft had drie Ranco's, 2 voor onderdelen en 1 om te rijden, deze dus
mogelijk heeft hij de luxe dingen overgebouwd
ik kan er dus gerust een X op plaatsen
de 79" heb ik in Frankrijk gehaald maar ik denk dat die uit Duitsland komt aangezien de Duitse D achteraan nog te bespeuren valt in de lak (sticker was reeds verwijdert), ook geeft het typeplaatje van de trekhaak daar alles in het Duits aan, verder wat Duitse munten gevonden in de wagen
de wagen heeft 4 stalen velgen
of mijn 83" een echte X was weet ik niet, de laatste eigenaar die ermee gereden heeft had drie Ranco's, 2 voor onderdelen en 1 om te rijden, deze dus
mogelijk heeft hij de luxe dingen overgebouwd
ik kan er dus gerust een X op plaatsen

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
hierstaan er drie http://www.cible-auto.com/occasions-matra/1.htmljurgen M wrote:Jammer dat het moeilijk is om er een betaalbare te vinden met weinig (las)werk,...

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986