verbruik?
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Alain, je schrijft zonder loodvervanger! De motor is toch de zelfde als de Bagheera.Dit is de eerste keer dat iemand zegt dat er geen loodvervanger bij moet.Ben je daar zeker van?Ik doe er altijd loodvervanger bij.Dit is een vraag die jaren geleden ook gesteld werd, maar waar nooit met zekerheid een antwoord opgekomen is.Ken je nog Bagheerarijders die zonder loodvervanger rijden?
Groetjes.
Groetjes.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
voor zover ik al gelezen heb zou de bagheera motor met loodvarvanger best draaien, maar zouden de latere rancho's toch een ander type gekregen hebben om zodoende beter in de markt te liggen wat betreft verkoop door motoren aan te bieden die op loodvrij 95 en 98 reden.
dus bagheera mischien op loodvrij (afhankeleijk van motor) maar rancho moet zeker op loodvrij kunnen rijden
dus bagheera mischien op loodvrij (afhankeleijk van motor) maar rancho moet zeker op loodvrij kunnen rijden

-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 21
- Joined: Sat Oct 26, 2002 2:00 am
Hallo,
Voor alle duidelijkheid, ALLE Simca motoren (en je mag het draaien en keren zoals je wilt, wie met een Bagheera, Rancho of Murena rijdt heeft er ??n, al zijn er die dit liever niet horen) zijn reeds van in begin jaren '70, ik denk '72 of '73 (zou het terug eens moeten opzoeken), voorzien om te rijden op benzine ZONDER lood. Het enige dat er baat bij heeft om loodvervanger toe te voegen is de kassa van de producent van het product, dus volstrekt overbodig! Wel, zoals reeds aangehaald werd door Alain, 98 tanken.
Ikzelf rij al jaren met verschillende Rancho's zonder lood en heb nog nooit problemen gehad.
Verder hebben ALLE Rancho's van de eerste tot de laatste dezelfde motor, evenwel met uitzondering van de Grand Raid versie, die er een had met verlaagde compressieverhouding. Op verzoek kon die ook ingebouwd worden in de andere versies.
Wat het verbruik betreft van een Rancho, zoals steed gaat dit samen met de rijstijl van de bestuurder.
Wie zijn wagen, en zijn 'porte-monnaie' een beetje spaart komt aan een gemiddeld verbruik van 7 ? 7,5L.
Deze cijfers zijn gebaseerd op bijna een kwart eeuw 'Rancho-rijden', zodoende denk ik ze dus toch met enige zekerheid te mogen meegeven.
Zo, Karel, niets houd je nog tegen om te starten met de restauratie.
Groetjes.
Voor alle duidelijkheid, ALLE Simca motoren (en je mag het draaien en keren zoals je wilt, wie met een Bagheera, Rancho of Murena rijdt heeft er ??n, al zijn er die dit liever niet horen) zijn reeds van in begin jaren '70, ik denk '72 of '73 (zou het terug eens moeten opzoeken), voorzien om te rijden op benzine ZONDER lood. Het enige dat er baat bij heeft om loodvervanger toe te voegen is de kassa van de producent van het product, dus volstrekt overbodig! Wel, zoals reeds aangehaald werd door Alain, 98 tanken.
Ikzelf rij al jaren met verschillende Rancho's zonder lood en heb nog nooit problemen gehad.
Verder hebben ALLE Rancho's van de eerste tot de laatste dezelfde motor, evenwel met uitzondering van de Grand Raid versie, die er een had met verlaagde compressieverhouding. Op verzoek kon die ook ingebouwd worden in de andere versies.
Wat het verbruik betreft van een Rancho, zoals steed gaat dit samen met de rijstijl van de bestuurder.
Wie zijn wagen, en zijn 'porte-monnaie' een beetje spaart komt aan een gemiddeld verbruik van 7 ? 7,5L.
Deze cijfers zijn gebaseerd op bijna een kwart eeuw 'Rancho-rijden', zodoende denk ik ze dus toch met enige zekerheid te mogen meegeven.
Zo, Karel, niets houd je nog tegen om te starten met de restauratie.
Groetjes.
- ypres
- Posts: 273
- Joined: Wed May 26, 2004 8:13 pm
- Location: Ieper - West-vlaanderen
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 21
- Joined: Sat Oct 26, 2002 2:00 am
Ik ben dan misschien wel klaar en duidelijk, toch zit ik evenwel ook nog met een probleem dien aangaande.
We keren even +/- 25 jaar terug in de tijd, er was nog geen sprake van ongelode benzine, en je had aan de pomp 'super' en 'normale' benzine.
De vraag is nu: door wat vervang je best de 'normale' benzine van vroeger?
Immers, een Rancho mocht enkel op Super rijden (nu 98) ,de Grand Raid versie (enkel ?) op Normale.
Indien iemand daar duidelijkheid in kan brengen, graag. Ik zou dit graag weten tegen dat ik straks (lees: over een paar jaar) mijn Grand Raid in gebruik neem.
Alvast bedankt.
We keren even +/- 25 jaar terug in de tijd, er was nog geen sprake van ongelode benzine, en je had aan de pomp 'super' en 'normale' benzine.
De vraag is nu: door wat vervang je best de 'normale' benzine van vroeger?
Immers, een Rancho mocht enkel op Super rijden (nu 98) ,de Grand Raid versie (enkel ?) op Normale.
Indien iemand daar duidelijkheid in kan brengen, graag. Ik zou dit graag weten tegen dat ik straks (lees: over een paar jaar) mijn Grand Raid in gebruik neem.
Alvast bedankt.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 21
- Joined: Sat Oct 26, 2002 2:00 am