Gezocht Trekhaak M530

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Gezocht Trekhaak M530

Post by matra530lx »

Wat ik ook nog zoek is een trekhaak voor een Matra 530, nu zullen er onder u zijn die denken, bestaat dit wel of beter gezegt heeft dit ooit bestaan.
Nu ik weet het bestaan van twee stuks, een daarvan hangt of staat in het museum van Matra( is gemonteerd onder de SX) en de andere heeft een tijdje terug in Frankrijk te koop gestaan, maar ik was te laat.
Dus als iemand dit ooit ergens tegen komt gelieve met hier zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen

Alvast bedankt om mee te zoeken, groetjes Matra 530 LX
Attachments
88_1_b.jpg
88_1_b.jpg (19.91 KiB) Viewed 5760 times
serie6.jpg
serie6.jpg (69.25 KiB) Viewed 5760 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Je zoekt een originele zeker? Anders kun je er ??n namaken! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Trekhaak

Post by matra530lx »

Hallo Godfried,

Uiterraard het liefst van allemaal een originele, maar de haak op foto lijkt mij geen originele te zijn. Het was deze die te koop stond en ik net te laat was.
Wat het zelfmaken betreft is de enige moeilijkheid dat ge niet exact weet waar de bevestigingspunten zijn.
Als je de tekening in het onderdelenboek bekijkt is er een groot verschil tussen beide haken.
Wat natuurlijk interressant zou zijn, dat is die gegevens van de bevestigingspunten op een tekening zouden staan en dus iets meer dan de schets die in het reparatiehandboek staat.
Misschien dan een vraag naar Alain toe of er in frankrijk iemand een technische tekening van een trekhaak heeft.

Groetjes Matra 530LX
Attachments
L chasis en koetswerk (66).jpg
L chasis en koetswerk (66).jpg (156.3 KiB) Viewed 5739 times
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag MatraM530lx,
Ik denk dat het heel moeilijk gaat zijn om een technische tekening te vinden met de maten erop! Met de tekening die je hebt moet het al te doen zijn. Is alleen de vraag! Krijg je er geen problemen mee op de keuring! Als oldtimer waarschijnlijk niet. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply